GP2 v Monaku: Radoval se Markelov i Matsushita
GP2, Monako
Série GP2 má za sebou nejprestižnější závod sezóny odjetý v uličkách monackého knížectví. A že se letos bylo opravdu na co dívat, alespon v hlavním závodě.
Závodní víkend v Monaku ssebou nese i netradiční harmonogram. Kvalifikace se jezdí už ve čtvrtek a je rozdělena na dvě části. Ve skupině A byl nejrychlejší vítěz prvního závodu sezóny Norman Nato. Druhý skončil Mitch Evans. Což byl velmi optimistický výsledek, jelikož doposud jeho nový tým Campos na nejlepší nestačil. Třetí místo si vybojoval Alex Lynn. Skupině B vévodil Sergey Sirotkin, následovaný Oliverem Rowlandem a Jordanem Kingem. Pořadí na startovním roštu vypadalo takto: Sirotkin, Nato, Rowland, Evans,King,Lynn. Nikoho v tu chvíli nenapadlo, že hlavní hrdina závodu se skrývá až na patnáctém místě.
1. závod
Do závodu nejlépe odstartoval Nornam Nato, který ještě v první zatáčce překonal Sergeje Sirotkina a ujal se vedení, na třetí místo se zařadil Jordan King. Nicméně Sirotkin se rozhodl jen tak se nevzdat a Natovi nedovolil příliš se vzdálit.
Nakonec ale Sirotkin svou snahu příliš přehnal. Narazil do zdi, rozbil vůz a zpytujíce své svědomí byl nucen ze závodu z druhého místa odstoupit. Pořadí na čele tedy bylo složeno z pilotů Racing Engineering v pořadí Nato, King. Britský jezdec ale posléze boural a závod pro něj skončil.
V kole 28 a 29 zajeli do boxů Evans a Lynn. Na třetím místě za Natem a Rowlandem se najednou ocitl Artem Markelov startující z patnáctého místa! Do boxů zajel i Rowland a o kolo později Nato, kterého ale potrápily problémy s výměnou pravého předního kola. Vedení se ujal Markelov, i když ho ještě čekala zastávka v boxech.
Ve třicátém kole na trati zastavil Luca Ghiotto a do závodu byl ten den už poněkolikáté vyslán virtuální safety car. Když se začalo znovu závodit, do boxů zajel už i Markelov. Na trať se vrátil na první pozici před Natem!
Značně flustrovaný Nato se ještě snažil Markelova předjet, ale to se mu na starších pneumatikách a v úzkých monackých uličkách nepodařilo. Artem Markelov tak slavil úžasné Monacké vítězství i přes svojí nehodu v kvalifikaci a patnácté místo na startu:
„Byl to neuvěřitelný závod, vítězství tady v Monaku jsme naprosto neočekávali, jelikož po včerejší nepovedené kvalifikaci jsem startoval až patnáctý. Rozbil jsem auto v první zatáčce, takže bych chtěl poděkovat celému týmu za to, že na něm celou noc tak tvrdě pracovali.
Myslím, že jsem dnes vyhrál také mentálně, protože se po neúspěchu dokázu zvednout lépe, než kdokoliv jiný. Jsem velmi šťastný, získal jsem vítězství v Monaku, což je zároveň i mé první vítězství v GP2 a první stupně vítězů této sezóny.“ uzavírá šťastný vítěz.
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
A.Markelov | Russian Time | 1:01:27,183 |
2.
|
N.Nato | Racing Engineering | +1,541 |
3.
|
O.Rowland | MP Motorsport | +3,187 |
4.
|
A.Lynn | Dams | +8,239 |
5.
|
M.Evans | Campos | +11,723 |
6.
|
R.Marciello | Russian Time | +15,025 |
7.
|
M.Kirchhofer | Carlin | +21,153 |
8.
|
N.Matsushita | ART | +21,582 |
9.
|
D.de Jong | MP Motorsport | +22,343 |
10.
|
A.Pic | Rapax | +23,333 |
11.
|
A.Giovinazzi | Prema | +20,037 |
12.
|
S.Canamasas | Carlin | +30,192 |
13.
|
S.Gealel | Campos | +31,295 |
14.
|
G.Malja | Rapax | +34,900 |
15.
|
P.Gasly | Prema | +49,748 |
16.
|
P.Armand | Trident | + 1 kolo |
17.
|
L.Ghiotto | Trident | neklasifikován |
18.
|
J.Eriksson | Arden | neklasifikován |
19.
|
J.King | Racing Engineering | neklasifikován |
20.
|
N.Jeffri | Arden | neklasifikován |
21.
|
S.Sirotkin | ART | neklasifikován |
22.
|
N.Latifi | Dams | neklasifikován |
2.závod
V Monaku se dá jen velmi obtížně předjíždět, proto sobotní sprint, jehož součástí nejsou povinné zastávky v boxech, často končí tak, jaké bylo postavení na startu. Příběh tohoto závodu se tedy začal psát už v hlavním závodě o den dříve. Po zavlátí šachovnicové vlajky patřilo osmé místo a tedy i pole position nováčkovi Marvinu Kirchhoferovi ze stáje Carlin. Jeho víkend byl o to obtížnější, že v Monaku ještě nikdy nezávodil a jednalo se tak pro něj o úplně novou trať (spousta nováčků mívá s Monakem zkušenosti již z Formule Renault 3.5)
Pak ale byla udělena pětisekundová penazilace sedmému Antoniu Giovinazzimu za zkrácení tratě. Pole position tak připadlo Nobuharu Matsushitovi, který protnul cílovo čáru původně jako devátý.
Na startu sobotního sprintu k žádným změnám na předních pozicích nedošlo a pořadí se ustálilo takto: Matsushita, Kirchhofer, Marciello, Evans.
Poté boural Sean Gealel s Camposem a cíl opět neviděl Sergey Sirotkin, tentokrát mu to ale příliš vadit nemuselo, jelikož jezdil hluboko v poly.
Matsushita vyhrál s náskokem 13 sekund. Marciello na Kirchhofera sice chvíli dotíral, ale v úzkých monackých uličkách neměl šanci. Nedostatek předjížděcích manévrů byl i za nimi, i když pořadí se řeci jen trochu prohodilo, za stupni vítězů dokončili piloti v pořadí : Evans, Lynn, Nato, Rowland, Markelov,
Druhý Kirchhofer shrnul svůj závod takto: „Tohle je můj první závodní víkend v Monaku, nikdy předtím jsem tu nezávodil, navíc se jednalo teprve o můj druhý víkend v GP2, takže jsem za své dnešní pódium opravdu šťastný.“
Jak si Marvin poradil s pro něj neznámou tratí?
„Ano, bylo to opravdu obtížné,když tu nemám žádné zkušenosti. Samozřejmě jsem trať zkoušel na simulátoru, ale ten vás nikdy nenaučí to, co se naučíte přímo na trati. Ale i přes to všechno po mě byla trať vážně působivá a náramně jsem si to užil. Doufám, že tu budu opět závodit i za rok“.
Po dvou závodních víkendech vévodí průběžnému pořadí Norman Nato, jen o bod míň má na svém kontě Artem Markelov, třetí je Alex Lynn, který na první pozici ztrácí 7 bodů. I přítě čeká GP2 městská trať, zamíří do Baku.
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
N.Matsushita | ART | 41:59,392 |
2.
|
M.Kirchhofer | Carlin | +13,660 |
3.
|
R.Marciello | Russian Time | +15,453 |
4.
|
M.Evans | Campos | +20,894 |
5.
|
A.Lynn | Dams | +32,560 |
6.
|
N.Nato | Racing Engineering | +33,038 |
7.
|
O.Rowland | MP Motorsport | +33,594 |
8.
|
A.Markelov | Russian time | +33,874 |
9.
|
A.Pic | Rapax | +36,777 |
10.
|
S.Canamasas | Carlin | +47,646 |
11.
|
D.de Jong | MP Motorsport | +54,291 |
12.
|
P.Gasly | Prema | +55,476 |
13.
|
G.Malja | Rapax | +55,981 |
14.
|
L.Ghiotto | Trident | +56,501 |
15.
|
J.Eriksson | Arden | +58,682 |
16.
|
J.King | Racing Engineering | +69,193 |
17.
|
N.Jeffri | Arden | +77,922 |
18.
|
A.Giovinazzi | Prema | +77,997 |
19.
|
N.Latifi | Dams | neklasifikován |
20.
|
S.Sirotkin | ART | neklasifikován |
21.
|
S.Gelael | Campos | neklasifikován |
22.
|
P.Armand | Trident | neklasifikován |