McLaren stále věří, že má třetí nejlepší šasi
V Monaku je to ale vidět pouze pomocí GPS.
Éric Boullier se před pár dny nechal slyšet, že McLaren už má zcela jednoznačně třetí nejlepší šasi a v Monaku, kde až tak nezáleží na výkonu motoru, budou jeho vozy rychlejší než Ferrari. Výsledky včerejší kvalifikace ale říkají něco jiného. Ferrari sice nemůže být se svým výkonem spokojeno, ale jeho jezdci přesto obsadili čtvrté a šesté místo, zatímco Fernando Alonso je až na desáté a Jenson Button na třinácté příčce tabulky. Novináři se tedy zašli šéfa McLarenu zeptat, jak se věci opravdu mají. Dostalo se jim ujištění, že McLaren opravdu má třetí nejlepší šasi, jen v Monaku se to nepromítlo do rychlosti.
"To je dobrá otázka," připustil Boullier. "Pokud se podíváte na dostupná data, na data z GPS, tak opravdu jsme. Tento víkend máme problém donutit pneumatiky fungovat a to nás vyšlo draho ve smyslu jistoty jezdců a schopnosti jezdit s vozem na limitu. Takže nemůžeme náš vůz využít naplno. Ale na některých tratích určitě (je tohle šasi třetí nejlepší)."
Bohužel, pokud má McLaren na pomalých okruzích problém se zahříváním pneumatik, skutečná kvalita jeho vozu se možná nebude dát rozeznat nikdy, protože na rychlých se pod rychlost výrazněji podepíše nižší počet koňských sil v motoru Honda. Nadšený z toho není ani Fernando Alonso, a to přesto, že podruhé za sebou postoupil do Q3.
"Tento víkend máme poměrně velký problém s pneumatikami, nedokážeme je správně nastartovat," řekl po kvalifikaci španělsky jezdec. "To je v kvalifikaci velký problém. Teď mám smíšené pocity, protože jsem šťastný, že jsem byl opět až v Q3, ale zároveň jsme očekávali více. Celý víkend se nám nedaří dosáhnout správný pocit z vozu, do zatáček nemůžeme jet naplno a v kvalifikaci se to pouze potvrdilo. Z tohoto úhlu pohledu jsem zklamaný, ale takto to prostě je a momentálně s tím nemůžeme nic udělat."
Alonso se díky penalizaci Kimiho Räikkönena posouvá na deváté místo, Jensona Buttona čeká těžký závod z třináctého místa, pokud tedy karty ještě nezamíchá například déšť.
"V Q2, prostě jsem neměl dobře vyvážený vůz, ve třetí zatáčce jsem zablokoval kola a pak jsem už pneumatiky nedokázal vrátit k životu. Víme, že máme problém s vyvážením. Celý víkend jsme v poměrně dobře pozici, ale hrajeme s něčím, co není tak dobré jako Red Bull. Máme velký problém s nedotáčivostí, hlavně v pomalých zatáčkách. Pokoušeli jsme se to napravit změnami v nastavení, ale když jsme zlepšili jednu věc, druhou jsme tím zhoršili."
"To je dobrá otázka," připustil Boullier. "Pokud se podíváte na dostupná data, na data z GPS, tak opravdu jsme. Tento víkend máme problém donutit pneumatiky fungovat a to nás vyšlo draho ve smyslu jistoty jezdců a schopnosti jezdit s vozem na limitu. Takže nemůžeme náš vůz využít naplno. Ale na některých tratích určitě (je tohle šasi třetí nejlepší)."
Bohužel, pokud má McLaren na pomalých okruzích problém se zahříváním pneumatik, skutečná kvalita jeho vozu se možná nebude dát rozeznat nikdy, protože na rychlých se pod rychlost výrazněji podepíše nižší počet koňských sil v motoru Honda. Nadšený z toho není ani Fernando Alonso, a to přesto, že podruhé za sebou postoupil do Q3.
"Tento víkend máme poměrně velký problém s pneumatikami, nedokážeme je správně nastartovat," řekl po kvalifikaci španělsky jezdec. "To je v kvalifikaci velký problém. Teď mám smíšené pocity, protože jsem šťastný, že jsem byl opět až v Q3, ale zároveň jsme očekávali více. Celý víkend se nám nedaří dosáhnout správný pocit z vozu, do zatáček nemůžeme jet naplno a v kvalifikaci se to pouze potvrdilo. Z tohoto úhlu pohledu jsem zklamaný, ale takto to prostě je a momentálně s tím nemůžeme nic udělat."
Alonso se díky penalizaci Kimiho Räikkönena posouvá na deváté místo, Jensona Buttona čeká těžký závod z třináctého místa, pokud tedy karty ještě nezamíchá například déšť.
"V Q2, prostě jsem neměl dobře vyvážený vůz, ve třetí zatáčce jsem zablokoval kola a pak jsem už pneumatiky nedokázal vrátit k životu. Víme, že máme problém s vyvážením. Celý víkend jsme v poměrně dobře pozici, ale hrajeme s něčím, co není tak dobré jako Red Bull. Máme velký problém s nedotáčivostí, hlavně v pomalých zatáčkách. Pokoušeli jsme se to napravit změnami v nastavení, ale když jsme zlepšili jednu věc, druhou jsme tím zhoršili."