Z hor do uhelných dolů
Vše důležité před závody na Lausitzringu a něco navíc.
Ačkoliv by nadpis mohl evokovat konec dovolené ROH, má toliko za cíl popsat návrat DTM na domácí půdu. Šampionát se po hostování u jižních sousedů vrací do Německa a alpskou scenérii vystřídá panorama rekultivovaných uhelných pánví.
GP varianta Lausitzringu, zapuštěná do základního trioválu, patří od otevření okruhu k pevným bodům kalendáře německého mistrovství.
V loňském roce se zdejší závody nesly ve znamení jedné značky a jednoho muže – Jamie Green, podpořen zástupem svých kolegů, ukořistil obě vítězství a stal se princem lužického okruhu. Nutno však podotknout, že dominance Audi byla znásobena nechvalně proslulou, odlišnou specifikací pneumatik, se kterou si vozy soupeřů na místním povrchu příliš dobře nerozuměly.
Králem lužických statistik je ovšem Mercedes. Stroje s trojcípou hvězdou triumfovaly v jedenácti ze sedmnácti odjetých závodů a po slabých výkonech ve Spielbergu Stuttgartští potřebují proměnit papírové předpoklady v reálné výsledky.
Na Red Bull Ringu se jelo na novém, až nezvykle rovném asfaltovém koberci a chvílemi to dokonce vypadalo, jako by si karbonové prototypy našly cestu na nedaleké letiště v Zeltwegu. Lausitzring je naproti tomu proslulý svými vlnami a hrbolky a jeho povrch je o poznání drsnější.
Stav šampionátu:
Navzdory velmi slabé rakouské sklizni (Mercedes si odvezl pouze 6 bodů) zůstal Paul di Resta ve vedení šampionátu. O možnost sesadit bývalého jezdce formule 1 se vlastní vinou připravil Edoardo Mortara (více zde).
Druhou mízu letos chytá Timo Glock, který je momentálně nejúspěšnějším jezdcem BMW. Naprosto nenápadně, avšak vytrvale a pro soupeře a to nebezpečněji, sbírá body Maxime Martin.
p. | Jezdec | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Σ |
1. | DIR | 12 | 25 | 6 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 43 |
2. | MOR | 25 | 0 | 15 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 40 |
3. | GLO | 0 | 0 | 12 | 25 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 37 |
4. | MAR | 4 | 15 | 8 | 10 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 37 |
5. | WIT | 0 | 4 | 25 | 6 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 35 |
6. | BLO | 0 | 8 | 18 | 8 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 34 |
7. | FAR | 0 | 18 | 2 | 12 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 32 |
8. | WIC | 18 | 10 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 28 |
9. | MUE | 15 | 6 | 1 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 22 |
10. | EKS | 2 | 0 | 0 | 18 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 20 |
11. | GRE | 0 | 0 | 0 | 15 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 15 |
12. | PAF | 0 | 12 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 12 |
13. | TOM | 0 | 2 | 10 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 12 |
14. | VIE | 10 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 10 |
15. | SPE | 8 | 0 | 0 | 2 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 10 |
16. | DAC | 6 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 6 |
17. | ROC | 0 | 1 | 0 | 4 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 5 |
18. | TAM | 0 | 0 | 4 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 4 |
19. | MOL | 1 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 1 |
20. | TSC | 0 | 0 | 0 | 1 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 1 |
21. | GOE | 0 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 0 |
22. | JUN | 0 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 0 |
23. | AUE | 0 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 0 |
24. | OCO | 0 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 0 |
Aktuální hmotnosti vozů:
Audi vyrazí do víkendu v Lužici se základní hmotností, BMW si poveze o 10 kg navíc oproti svému standardu. Mercedes si minimálně do sobotní kvalifikace užije váhového zvýhodnění -10 kg.
Vůz | Základní hmotnost | Aktuální hmotnost | Zátěž |
AUDI RS 5 DTM | 1120 kg | 1120 kg | 0 kg |
BMW M4 DTM | 1112,5 kg | 1122,5 kg | 10 kg |
MERCEDES C 63 DTM | 1120 kg | 1110 kg | -10 kg |
Program víkendu:
Den | Čas | Program |
Pátek 3.6. | 16:30-17:00 | volný trénink 1 |
Sobota 4.6. | 08:50-09:20 | volný trénink 2 |
10:30-10:50 | kvalifikace na 1. závod | |
15:25-> | 1. závod (40 minut + 1 kolo) | |
Neděle 5.6. | 09:00-09:30 | volný trénink 3 |
11:30-11:50 | kvalifikace na 2. závod | |
15:10-> | 2. závod (60 minut + 1 kolo) |
Další podrobnosti k Motorsport Festival Lausitzring naleznete zde.
STALO SE - Zelené nebe s trojcípou hvězdou
Hned jedenáct jezdců z aktuálního kádru DTM si přestávku mezi závody obohatilo startem ve čtyřiadvacetihodinové bitvě na Nürburgringu. Tu letos ovládlo počasí a hned po něm Mercedes.
V nejtěsnějším finiši historie zvítězila posádka týmu Black Falcon, která se do vedení dostala až v posledním kole a to manévrem, který svoji povahou zapadal spíše do úvodu sprintového závodu cestovních vozů než do závěru celodenních bojů gétéček.
Po infarktovém závěru na stupně vítězů vystoupali mimo jiné také Maximilian Götz (3.) a Christian Vietoris (2.). Z nejvyššího stupínku jim pak kynul bývalý král DTM Bernd Schneider. Pohled na podium mluvil za vše: jejich zaměstnavatel ze Stuttgartu si letos zelené peklo proměnil v nebe se svoji vlastní hvězdou.
Zlí jazykové tvrdí, že Mercedes vyšel tentokrát až příliš dobře z přerozdělování BoP (Balance of Performance). Pravdou však je, že konkurence si cestu za vavříny jednoho z nejtěžších závodů světa zkomplikovala sama a to kolizemi (v případě Audi dokonce jednou interní) a problémy se spolehlivostí.
V souvislosti s letošním ročníkem nelze nezmínit nevyzpytatelné počasí, které opět demonstrovalo, komu legendární trať v pohoří Eifel skutečně patří. Záběry na bezmocné závodní stroje, utopené v polích krup, mají velký potenciál státi se sportovní klasikou archivů televizní zábavy.