První kolo na Baku City Circuit
Místo konání VC Evropy je už téměř připraveno.
Ázerbájdžánský jezdec Gulhusejn Abdullajev měl tu čest být prvním, kdo vyzkouší všech 20 zatáček nového městského okruhu v Baku, místě konání Velké ceny Evropy 2016. Jezdil ve starším voze série GP3 a velmi opatrně, ale přesto si už můžeme udělat představu, jak to tam bude vypadat 17. června, kdy se na trať dostanou vozy F1.
Městský okruh v Baku má být nejrychlejším městským okruhem v F1, Charlie Whiting si je ale jistý bezpečností.
"Nemyslím si, že je nějaký důvod k obavám o bezpečnost v některé z částí okruhu. Ne více, než na jiných tratích. Na každý detail jsme se podívali zblízka a proběhlo obrovské množství diskusí. Byla provedena veškerá opatření, o které jsme požádali," řekl závodní ředitel F1.
Speciálně zajímavá je velmi úzká pasáž se zatáčkami 8 a 9. Nebude v případě havárie problém s odstraněním vozu?
"Jistě, hlavně v případě nehody na vnějšku osmé zatáčky nebude jednoduché odstranit vůz z trati, ale podobné je to například v 18. zatáčce v Singapuru. To vždy byla problematická zatáčka a osmá zatáčka tady bude v tomhle ohledu podobná."
Už bylo rozhodnuto i o DRS zónách. Jedna bude na hlavní rovince a další mezi zatáčkami 2 a 3.
"Nemyslím si, že je nějaký důvod k obavám o bezpečnost v některé z částí okruhu. Ne více, než na jiných tratích. Na každý detail jsme se podívali zblízka a proběhlo obrovské množství diskusí. Byla provedena veškerá opatření, o které jsme požádali," řekl závodní ředitel F1.
Speciálně zajímavá je velmi úzká pasáž se zatáčkami 8 a 9. Nebude v případě havárie problém s odstraněním vozu?
"Jistě, hlavně v případě nehody na vnějšku osmé zatáčky nebude jednoduché odstranit vůz z trati, ale podobné je to například v 18. zatáčce v Singapuru. To vždy byla problematická zatáčka a osmá zatáčka tady bude v tomhle ohledu podobná."
Už bylo rozhodnuto i o DRS zónách. Jedna bude na hlavní rovince a další mezi zatáčkami 2 a 3.