Simon Pagenaud si vyjel třetí letošní pole position
Chevrolet Dual in Detroit – Kvalifikace na 1. závod
Co se kvalifikací týče, letošní sezóna čím dál více připomíná tu loňskou. I vloni během první poloviny sezóny získávali pole position jen piloti týmu Penske, s jednou výjimkou – kvalifikací na 500 mil Indianapolis. Letos v tomto trendu silná čtyřka Rogera Penskeho pokračuje. Power se radoval v St. Petersburgu, Castroneves ve Phoenixu a Long Beach a Pagenaud v Alabamě, v Indianapolisu na okruhu a teď také v Detroitu.
V závěrečná části Pagenaud těsně porazil Castronevese a do závodu odstartuje z první příčky. I ve druhé řadě bude jeden z pilotů týmu Penske. Ale Montoya už na nejrychlejší duo ztrácí přes 6 desetin vteřiny. Do druhé řady se s ním postaví James Hinchcliffe. Třetí řada bude patřit dvojici Muňoz – Dixon.
Loňský šampion Dixon byl nejrychlejší v první části kvalifikace a do finálové šestky postupoval z druhého místa, ale v závěrečné části nebyl vůbec schopen konkurovat nejrychlejším jezdcům. „Nechápu, co se stalo. Auto bylo úplně strašné,“ řekl rádiu IndyCar, když vystoupil z vozu.
Přestože byl v prvním tréninku nejrychlejší, chyběl ve finálové šestce Will Power. Ještě se mu podařilo postoupit z první části kvalifikace a to i přes to, že v závěru zavadil levou stranou zádi o zeď. Jeho předchozí čas stačil na postupové místo. Tým vyměnil zadní křídlo a mechanici pracovali také na zavěšení. Power ale v semifinálové dvanáctce neměl na lepší než 9. místo.
První část kvalifikace vnesla svár mezi piloty týmu Andretti Autosport. Marco Andretti a Ryan Hunter-Reay nedokázali ani jeden postoupit z první části. Po skončení segmentu si svoje počínání vysvětlovali v boxech ještě s Michaelem Andrettim. Marco byl pak velmi naštvaný na Hunter-Reaye, kterého vinil ze svého neúspěchu. Ten zase prohlašoval, že jej zdržoval Sebastien Bourdais.
Už výsledky tréninku naznačily, že o víkendu padne rok starý rekord okruhu. Novým rekordmanem se s časem 1:14.6899 stal v prostřední části kvalifikace Hélio Castroneves. „Kdybych věděl, jak to v závěru bude těsné, tak bych tu setinu ještě někde vymáčkl,“ řekl v rozhovoru pro rádio po kvalifikaci. „Ale beru to. Simon získá pole position, já vítězství,“ plánuje trojnásobný vítěz závodu v Detroitu.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
01:14.9166
|
|
2.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
01:14.9285
|
+ 0.012
|
3.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
01:15.5659
|
+ 0.649
|
4.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
01:15.7708
|
+ 0.854
|
5.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
01:16.3897
|
+ 1.473
|
6.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
01:16.4613
|
+ 1.544
|
7.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
01:15.5508
|
Top 12
|
8.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
01:15.6712
|
Top 12
|
9.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
01:15.7142
|
Top 12
|
10.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
01:15.7172
|
Top 12
|
11.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
01:16.0998
|
Top 12
|
12.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
01:16.2665
|
Top 12
|
13.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
01:16.1087
|
1. skupina
|
14.
|
J.Newgarden | Ed Carpenter Racing |
C
|
01:16.3154
|
2. skupina
|
15.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
01:16.2643
|
1. skupina
|
16.
|
C.Daly | Dale Coyne Racing |
H
|
01:16.2643
|
2. skupina
|
17.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
01:16.4512
|
1. skupina
|
18.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
C
|
01:16.7138
|
2. skupina
|
19.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
01:16.4965
|
1. skupina
|
20.
|
G.Chaves | Dale Coyne Racing |
H
|
01:16.9140
|
2. skupina
|
21.
|
S.Pigot | Ed Carpenter Racing |
C
|
01:17.6894
|
1. skupina
|
22.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
01:18.3918
|
2. skupina
|