Bourdais po roce v Detroitu zase ve Victory Lane
Chevrolet Dual in Detroit – 1. závod
Sebastien Bourdais po skvěle zvládnuté palivové strategii po roce znovu zvítězil v jednom ze závodů IndyCar Series na městském okruhu v Detroitu. Své první stupně vítězů v IndyCar získal také nováček Conor Daly, který na obdobné strategii přivezl vůz týmu Dale Coyne Racing na druhém místě. Třetí příčka patří Juanu Pablu Montoyovi. Ten se jako jediný z pilotů týmu Penske dostal na stupně vítězů. V jednu chvíli přitom drželi piloti Penskeho týmu v domácím závodě první čtyři místa. Ale Powera zradila technika a Castroneves a Pagenaud doplatili na horší strategii.
Do závodu vůbec neodstartoval Jack Hawksworth. Pro technické problémy nemohl ani vyjet z pit lane. Start piloti zvládli perfektně. Vedoucí trojice pilotů týmu Penske se utrhla Jamesi Hinchcliffeovi a vyjížděla si náskok.
Už na začátku 3. kola zamířili první piloti do boxů. Chtěli se zbavit měkké sady pneumatik, na které téměř všichni startovali. V Detroitu totiž nemá nejlepší vlastnosti. V boxech se objevili Pigot, Andretti nebo třeba Sebastien Bourdais.
Postupně do boxů mířili další a další piloti. V šestém kole třeba Will Power, v tu chvíli už sedmý v pořadí. Po jeho zastávce už na trati zůstávali pouze piloti, kteří v pátek bojovali o pole position, ale hned o dvě kola později do boxů zajel i Dixon. Kvůli problémům s tankovacím zařízením se pit stop protáhl na 22 vteřin.
Ve chvíli, kdy v 9. kole stavěl Juan Pablo Montoya, naboural Max Chilton. Zřejmě najel na nerovnost, což mu znemožnilo zatočit a skončil ve zdi. Na trati byli už jen tři piloti, kteří si neodbyli pit stop – Pagenaud, Castroneves a Muňoz. Někteří toho využili k další zastávce, kupříkladu Pigot, Bourdais nebo Daly.
Vedoucí trojice ale zůstala na trati a tak při restartu v 15. kole bylo pořadí Pagenaud, CAstroneves, Muňoz, Montoya, Power, HInchcliffe, Rahal, Kanaan, Kimball a Aleshin. Po restartu se Power a Montoya dostali před Muňoze, ten ale využil ostréhou souboje stájových kolegů a vrátil se před Montoyu.
Pagenaud svým soupeřům ujížděl, naopak Castroneves se propadl za Powera. Ve 23. kole musel už Pagenaud do boxů, vrátil se na 14. místě za Andrettim. V dalším kole si svůj pit stop odbyli také Muňoz a Castroneves. Power tak vedl před Montoyou, Hinchcliffem, Rahalem a Kanaanem, který ale v 26. kole zamířil znovu k mechanikům.
Power si další pit stop odbyl v 29. kole a vrátil se těsně před Pagenaudem. Na tři kola se do čela dostal Montoya. Po své zastávce se vrátil těsně před svými stájovými kolegy. Power na něj opět velmi ostře zaútočil a Montoyu málem vyhnal až do bariéry z pneumatik. Souboje stájových kolegů ale využil Pagenaud, který se před oba dva dostal. Castroneves se probojoval už za své stájové kolegy.
V 36. kole zamířil do boxů Bourdais a v tu chvíli vedla čtveřice pilotů týmu Penske. O 6 kol později nezvládl 7. zatáčku Hinchcliffe. Probrzdil, dostal hodiny a zadkem narazil do bariéry. Část pilotů zamířila do boxů, mezi nimi Pagenaud, Power i Castroneves. Power se v boxech dostal před Pagenauda. Vedl ale Montoya, který absolvoval pit stop před 12 koly, za ním byl Rahal, který byl na trati o tři kola déle, třetí Dixon stavěl ve stejném kole jako Montoya. Bourdais měl od pit stopu ujeto 8 kol, Daly 6, Chaves 16 a pak už byl Power.
Jenže ten se restartu nedočkal, náhle skončil v únikové zóně. Nemohl vůbec zařadit rychlost. Navíc krátce předtím upadla matice pravého zadního kola. Pro Powera tak závod skončil. Při restartu se Castroneves dostal před Pagenauda a byl tak nejlépe postaveným jezdcem, který při žluté zamířil k mechanikům.
Do boxů postupně mířili piloti, kteří předtím nestavěli. Montoya zastavil v 54. kole z prvního místa. Vrátil se těsně za Castronevesem a Pagenaudem. Dixon se sice v dalším kole vrátil mezi Pagenaudem a Montoyou, ale převodovka se zasekla na druhém rychlostním stupni. Velmi pomalu tak Dixon obkroužil detroitský okruh a vůz znovu odstavil v boxech.
Bourdais stavěl v 57. kole a dokázal se vrátit před Castronevesem. Ten na něj dvakrát neúspěšně zaútočil, pak už začal Francouz pilotům týmu Penske rychle ujíždět. Castroneves a Pagenaud totiž nevěděli, jestli bez pomoci žluté fáze vystačí s palivem. O to se nemusel obávat Montoya, který 10 kol před koncem své stájové kolegy předjel a jal se pronásledovat Bourdaise, který si ale za tři kola vybudoval šestivteřinový náskok. Montoya po závodě prozradil, že v tu chvíli se přestali obávat, že by závěr závodu mohl ovlivnit déšť a mohli jet naplno.
Daly zastavil z prvního místa 9 kol před koncem. Nechal si ojeté pneumatiky a jen dotankoval palivo. Vrátil se ale těsně za Bourdaisem, který mu navíc ujížděl. Montoya se dokázal dotáhnout na přibližně 3,5 vteřiny, ale to bylo vše.
Závěr závodu ještě trochu zdramatizovali pro Francouze Bourdaise Andretti a Aleshin. Bourdais se totiž dotáhl na dvojici, která bojovala o pozice. Andretti nejdříve prohrál souboj o místo na trati. Pak za sebou ale ještě minimálně půl kola vyvezl Bourdaise, než se Francouzi podařilo jej konečně zdolat. S tím vůbec neměl problém Daly, neboť Andretti mu okamžitě uhnul. Ale na výsledek závodu to už nemělo vliv. Bourdais vedení bezpečně udržel a dojel si pro další vítězství ve své bohaté kariéře.
Vítěz kvalifikace Simon Pagenaud nakonec přišel v samém závěru o dobré umístění. V posledním kole mu došlo palivo, sice setrvačností do cíle dojel, ale z 6. místa se propadl až na 13. Vedení v šampionátu ale bezpečně udržel. Na druhou příčku, byť se ztrátou téměř 60 bodů, se ale posunul Hélio Castroneves, který těžil z toho, že Dixona postihly potíže.
Jezdce čeká další závod hned zítra. Navíc je velmi pravděpodobné, že do kvalifikace nebo přímo do závodu zasáhne déšť. Přenos opět nabídne stanice Nova Sport 1, začíná ve 21:40.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
|
2.
|
C.Daly | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 2.0401
|
3.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 5.7067
|
4.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 7.4793
|
5.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 40.0139
|
6.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 40.7592
|
7.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 42.2990
|
8.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 44.4699
|
9.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 45.5832
|
10.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
+ 48.2961
|
11.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 51.1067
|
12.
|
G.Chaves | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 51.3256
|
13.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 52.5313
|
14.
|
J.Newgarden | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1:06.2350
|
15.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1:14.1421
|
16.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 1 kolo
|
17.
|
S.Pigot | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
18.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 5 kol
|
19.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
Porucha
|
20.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
Porucha
|
21.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
C
|
Havárie
|
22.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
Porucha
|