Power po více než roce našel cestu do Victory lane!
Chevrolet Dual in Detroit – 2. závod
Will Power se po více než roce dočkal dalšího vítězství a přivezl vůz týmu Penske na prvním místě v domácím závodě v Detroitu. Úspěch týmu Penske potvrdil druhým místem Simon Pagenaud. Hélio Castroneves, který v polovině závodu vedl, doplatil na výjezd zpomalovacího vozu ve chvíli, kdy se chystal do boxů a dojel až 14. Třetí příčka v cíli patří Ryanu Hunter-Reayovi.
Na rozdíl od poklidného startu do sobotního závodu, v neděli došlo k prvním kontaktům už před startem závodu. Nejprve se Castroneves rozhodl přejet na vnější stranu dráhy a ťukl do Dixona, což oba piloti ustáli, ale hned po startu přišla velká nehoda.
Kimball se také začal přemísťovat na vnějšek, kde jel ale Hinchcliffe, do toho se přimíchal Carlos Muňoz, který se pokusil mezi oba piloty nacpat. Když viděl, že mu tam Kimball místo nenechá, namáčkl Hinchcliffea na zeď. Kvůli tomu dostal hodiny Takuma Sató a přitom vjel do dráhy Andrettimu a poškodil mu přední křídlo. Přímo do zdi to za Hinchcliffem nasměroval také Chilton. Pro něj a pro Hinchcliffea závod skončil.
Bezprostředně poté neměl o viníkovi nehody pochybnosti: „Carlos je idiot. Vytlačoval mě už ve 12. a 13. zatáčce před startem, přijedeme na start a on mě namáčkne na zeď. Byla to tak zbytečná, debilní nehoda. Řeknu vám jednu, v Indy500 si vydělal pěkné peníze, tak mu pošleme účet za opravu. To byl zločin. Jsem tak naštvaný, bylo to naprosto zbytečné!“
Nehoda na startu závodu:
Nehoda na startu vyřešila mnohé pro Grahama Rahala, kterého trápily brzdy takovým způsobem, že místo startu zamířil na pit lane. Tým mohl během žlutých fází problém vyřešit a Rahal neztratil.
Restart přišel v 5. kole. Před Castronevese se dostal Kanaan. Bourdais nakrátko předjel Montoyu, ten se ale na 8. pozici zase dokázal vrátit. Ve 12. kole znovu vsadil Bourdais na alternativní strategii, která mu v sobotu přinesla vítězství. Následoval jej také Rahal.
Další souboj s piloty týmu Penske, který skončil kolizí, zažil ve 23. kole Scott Dixon. Tentokrát o něj Juan Pablo Montoya zlomil přední přítlačné křídlo. Dixon to odnesl proříznutou pneumatikou. Oba mohli ale po zastávce v boxech v závodě pokračovat.
Simon Pagenaud zamířil ve 24. kole z prvního místa do boxů. Castroneves vydržel na trati o kolo déle a díky pit stopu se posunul před Hunter-Reaye. Na trati ale mezi ním a Pagenaudem byli ještě Kanaan a Bourdais jedoucí na alternativní strategii. Za Hunter-Reayem byli Muňoz a Power.
V půlce závodu skončil den pro Juana Pabla Montoyu, který udělal chybu a v technické pasáži narazil bokem vozu do zdi.
Takhle boural Montoya:
Restart přišel ve 40. kole v pořadí Pagenaud, Castroneves, Hunter-Reay, Newgarden, Dixon a Bourdais, který si akorát před Montoyovou nehodou odbyl další pit stop. Castroneves si hned po restartu ve 3. zatáčce chystal útok na Pagenauda povnějšku, zatím se ale nepovedl. Brazilcova chvíle přišla až v dalším kole. Pagenauda si krásně připravil ve 3. zatáčce, najel na vnějšek a využil lepšího výjezdu, aby se dostal pod Pagenauda, další zatáčku měli pak piloti na pravou ruku, tedy na tu stranu, kde se pohyboval Castroneves. Ten se tak ujal vedení.
Klíčové chvíle přineslo 50. kolo závodu. Zatímco ve 49. kole zamířili do boxů Pagenaud, Hunter-Reay a Power. Castroneves zůstával ještě 1 nebo 2 kola na trati. Jenže kvůli technické poruše zůstal stát na dráze Jack Hawksworth. Vyvěšené žluté vlajky znamenaly v podstatě konec nadějí pro Castronevese.
Ten si odbyl svůj poslední pit stop, ale vrátil se až na 15. místě za Gabbym Chavesem. A ačkoliv po celý zbytek závodu nestoupl rozestup mezi těmito dvěma jezdci nad jednu vteřinu, Castroneves na Chavese recept nenašel.
Závod vedli čtyři piloti, kteří ještě nebyli naposledy u mechaniků – Bourdais, Kimball, Rahal a Rossi. Za nimi se další piloti seřadili v pořadí Pagenaud, Power, Hunter-Reay, Dixon a Newgarden.
Po restartu v 53. kole se ve3. zatáčce dostal Power vnějškem před Pagenauda. Pak už jen sledoval, jak první čtyři piloti postupně zamířili k mechanikům, nejdříve Bourdais a Kimball (59. kolo), v dalším kole Rahal a nakonec i Rossi. Poté už Power vedl závod před Pagenaudem, Hunter-Reayem, Newgardenem a Dixonem.
Ačkoliv se v posledním kole Pagenaud dotáhl na dvě délky za Powera, o útok už se nepokusil. I druhé místo znamená velký příděl bodů, navíc hlavní rivalové – Dixon a Castroneves, skončili až za ním. Po závodě Pagenaud, který tak ke třem vítězstvím přidal také třetí umístění na stříbrném stupni, přiznal, že už myslí také na to, jak jet chytře s ohledem na šampionát.
V tom si výrazně polepšil Power. Jeho naděje na titul dostaly velkou ránu už v St. Petersburgu, kde i přes vítězství v kvalifikaci nemohl kvůli onemocnění startovat. Teď se alespoň posunul o pět příček na sedmé místo. Ale na lídra šampionátu stále ztrácí 117 bodů. Umazat ztrátu bude mít příležitost hned následující víkend. V noci ze soboty na neděli pokračuje Verizon IndyCar Series závodem na oválu Texas Motor Speedway.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
1:42:22.2672
|
2.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 0.9203
|
3.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 1.4711
|
4.
|
J.Newgarden | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 2.4602
|
5.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 3.1575
|
6.
|
C.Daly | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 7.1263
|
7.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 11.3012
|
8.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 12.9361
|
9.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 26.4201
|
10.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 27.7105
|
11.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 28.0410
|
12.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
+ 28.5507
|
13.
|
G.Chaves | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 29.2530
|
14.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 29.6631
|
15.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 30.4879
|
16.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 30.6922
|
17.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1:10.5229
|
18.
|
S.Pigot | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 3 kola
|
19.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
Porucha
|
20.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
Havárie
|
21.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
Havárie
|
22.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
C
|
Havárie
|