McLaren se nadále nechce o Hondu s nikým dělit
Pokračuje v rozhovorech s FIA.
Rozhovory mezi McLarenem a Hondou na jedné straně a FIA na druhé straně nadále pokračují, dvojice není spokojena s pravidlem o nuceném dodávání pohonných jednotek nezávislým týmům.
Honda do F1 vstoupila jako exkluzivní partner McLarenu, přičemž je ale velmi blízko k tomu, aby dohodu nemohla dodržet. Renault a Ferrari mají na příští rok dohodnuty tři týmy a Mercedes čtyři, takže kterýkoliv tým by si to rozmyslel, byl by zavěšen na krk Hondě, protože ona má pouze McLaren.
"Přirozeně nechtějí (McLaren) dělit naše zdroje kvůli dalšímu týmu a já jsem téhož názoru," řekl Jusuke Hasegawa. "Nechtějí podporovat své soupeře a Honda nechce mít takovou povinnost. Ale je to pravidlo a rádi F1 podpoříme."
Asi více než Hondě překáží pravidlo McLarenu, který s ní již druhý rok prochází dětskými nemocemi, ale od roku 2018 by se na palubě mohl objevit klidně i Red Bull.
"Nadále pokračují naše diskuse s FIA ohledně následků tohoto pravidla, nebo raději řekněme této dohody mezi FIA a výrobci motorů," přiznal Éric Boullier. "S většinou z toho souhlasíme, ale je tam pár klauzulí, kde ještě možná máme o čem diskutovat. Máme svůj názor, své stanovisko. Samozřejmě jsme s Hondou do tohoto sportu hodně investovali, díky čemuž tu zanedlouho bude čtvrtý konkurenceschopný výrobce. Proto pokračujeme v rozhovorech a možná občas nemáme stejné názory."
Honda do F1 vstoupila jako exkluzivní partner McLarenu, přičemž je ale velmi blízko k tomu, aby dohodu nemohla dodržet. Renault a Ferrari mají na příští rok dohodnuty tři týmy a Mercedes čtyři, takže kterýkoliv tým by si to rozmyslel, byl by zavěšen na krk Hondě, protože ona má pouze McLaren.
"Přirozeně nechtějí (McLaren) dělit naše zdroje kvůli dalšímu týmu a já jsem téhož názoru," řekl Jusuke Hasegawa. "Nechtějí podporovat své soupeře a Honda nechce mít takovou povinnost. Ale je to pravidlo a rádi F1 podpoříme."
Asi více než Hondě překáží pravidlo McLarenu, který s ní již druhý rok prochází dětskými nemocemi, ale od roku 2018 by se na palubě mohl objevit klidně i Red Bull.
"Nadále pokračují naše diskuse s FIA ohledně následků tohoto pravidla, nebo raději řekněme této dohody mezi FIA a výrobci motorů," přiznal Éric Boullier. "S většinou z toho souhlasíme, ale je tam pár klauzulí, kde ještě možná máme o čem diskutovat. Máme svůj názor, své stanovisko. Samozřejmě jsme s Hondou do tohoto sportu hodně investovali, díky čemuž tu zanedlouho bude čtvrtý konkurenceschopný výrobce. Proto pokračujeme v rozhovorech a možná občas nemáme stejné názory."