Red Bull a Toro Rosso rozšíří spolupráci
Jejich vozy budou mít více společných dílů.
Technický ředitel Toro Rosso v rozhovoru s Autosportem prozradil plány na rozšíření spolupráce s týmem Red Bull Racing. Dva týmy Red Bullu se vždy snažily spolupracovat a po vzniku Toro Rosso měly velmi podobné vozy, protože oba byly z dílny společnosti Red Bull Technology. Pravidla pak takovou spolupráci zakázala a Toro Rosso začalo více investovat do vlastní továrny. Nové možnosti se otevřely, když tým v roce 2014 odešel od Ferrari a začal používat motory Renault, stejně jako Red Bull. Letos jezdí opět s motory Ferrari, ale příští rok se vrátí k Renaultu a Toro Rosso si od obnovení společných projektů slibuje hlavně snížení nákladů na výzkum a vývoj.
"Když máte v F1 dva týmy, vždy dává smysl nechat je na některých úrovních pracovat společně," řekl James Key. "Od Renaultu jsme odešli kvůli nejistotě ohledně jeho dalších kroků. Nebylo jisté, zda nakonec koupí tým z Enstone (bývalý Lotus F1). A víme, že se objevily problémy ovlivňující oba týmy, ale to už je minulostí.
Když jsme poprvé procházeli k Renaultu, chtěli jsme mít stejné motory (jako Red Bull), protože velká část technologií navázaných na pohonnou jednotku se smí sdílet. Ale mluvíme o sdílení, ne o tom, že jeden tým bude prodávat druhému," upozornil Key, zřejmě aby nevznikl dojem, že Toro Rosso přechází na model Haasu, který velkou část vozu nakupuje od Ferrari.
"Budeme mít možnost přicházet s řešeními, která budou vhodné pro oba týmy a ve výsledku bude stačit jeden program výzkumu a vývoje namísto dvou. Měli jsme stejné části převodovky, ale možná to můžeme rozšířit i na části palivového systému, hydraulických systémů, možná i design výfuku, část elektroniky… Dává to smysl, protože tím jistě ušetříme a většina z toho nemá žádný vliv na výsledky."
"Když máte v F1 dva týmy, vždy dává smysl nechat je na některých úrovních pracovat společně," řekl James Key. "Od Renaultu jsme odešli kvůli nejistotě ohledně jeho dalších kroků. Nebylo jisté, zda nakonec koupí tým z Enstone (bývalý Lotus F1). A víme, že se objevily problémy ovlivňující oba týmy, ale to už je minulostí.
Když jsme poprvé procházeli k Renaultu, chtěli jsme mít stejné motory (jako Red Bull), protože velká část technologií navázaných na pohonnou jednotku se smí sdílet. Ale mluvíme o sdílení, ne o tom, že jeden tým bude prodávat druhému," upozornil Key, zřejmě aby nevznikl dojem, že Toro Rosso přechází na model Haasu, který velkou část vozu nakupuje od Ferrari.
"Budeme mít možnost přicházet s řešeními, která budou vhodné pro oba týmy a ve výsledku bude stačit jeden program výzkumu a vývoje namísto dvou. Měli jsme stejné části převodovky, ale možná to můžeme rozšířit i na části palivového systému, hydraulických systémů, možná i design výfuku, část elektroniky… Dává to smysl, protože tím jistě ušetříme a většina z toho nemá žádný vliv na výsledky."