Toro Rosso si chce udržet svého technického ředitele
Je James Key druhý Newey?
Technické oddělení Toro Rosso má ve svém středu velmi uznávaného technického ředitele Jamese Keye a nehodlá se ho vzdát.
Italský tým Red Bullu nemá ani zdaleka takový rozpočet, jako A-tým, za volanty vozů sedí mladí jezdci, případě úplní nováčci a v zadní části monopostu je už třetí rok po sobě hluboce podprůměrná pohonná jednotka. Tým přesto poměrně úspěšně bojuje ve středu pole a nejednou se mu již podařilo zkřížit cestu vozům Red Bull Racingu. Zásluhy za to se do značné míry připisují Keyovi, který už byl technickým ředitelem finančně podvyživených týmů Midland a Spyker, pomohl Force Indii odrazit se ode dna, se Sauberem zažil úspěšné roky po odchodu BMW a na konci sezony 2012 u Toro Rosso nahradil Giorgia Ascanelliho.
V zákulisí se říká, že Key už dostal několik zajímavých nabídek od větších týmů a ta úplně nejlákavější přišla letos od Ferrari, které chtělo náhradu za Jamese Allisona a technický ředitel menšího italského týmu byl přirozeně nadějným kandidátem. Franz Tost by ale Keye dobrovolně nepustil.
"Samozřejmě jsme o těchto věcech diskutovali, ale James má smlouvu s Toro Rosso," řekl šéf týmu. "James je upřímný a pravý gentleman. Očekávám od něj, že bude respektovat svůj kontrakt. Kromě toho, u nás má dobré pracovní podmínky a kolem sebe dobrý tým. Proto doufám, že s námi zůstane."
Práce pro menší italský tým prý má své výhody.
"Osobně se domnívám, že prostředí v technickém týmu Toro Rosso je nyní velmi pozitivní. Máme dobré pracovní podmínky. Zbytek se uvidí příští rok, když budeme mít nové šasi i pohonnou jednotku Renault."
Tost věří, že Key může být během pár let uznávaný jako legendární Adrian Newey.
"James prošel během pár let ohromný kus cesty a nyní má kolem sebe excelentní tým. Adrian Newey je prostě mnohem zkušenější, ale jsem si jistý, že z Jamese se během pár let stane jedna z nejuznávanějších osobností technické části světa F1."
Italský tým Red Bullu nemá ani zdaleka takový rozpočet, jako A-tým, za volanty vozů sedí mladí jezdci, případě úplní nováčci a v zadní části monopostu je už třetí rok po sobě hluboce podprůměrná pohonná jednotka. Tým přesto poměrně úspěšně bojuje ve středu pole a nejednou se mu již podařilo zkřížit cestu vozům Red Bull Racingu. Zásluhy za to se do značné míry připisují Keyovi, který už byl technickým ředitelem finančně podvyživených týmů Midland a Spyker, pomohl Force Indii odrazit se ode dna, se Sauberem zažil úspěšné roky po odchodu BMW a na konci sezony 2012 u Toro Rosso nahradil Giorgia Ascanelliho.
V zákulisí se říká, že Key už dostal několik zajímavých nabídek od větších týmů a ta úplně nejlákavější přišla letos od Ferrari, které chtělo náhradu za Jamese Allisona a technický ředitel menšího italského týmu byl přirozeně nadějným kandidátem. Franz Tost by ale Keye dobrovolně nepustil.
"Samozřejmě jsme o těchto věcech diskutovali, ale James má smlouvu s Toro Rosso," řekl šéf týmu. "James je upřímný a pravý gentleman. Očekávám od něj, že bude respektovat svůj kontrakt. Kromě toho, u nás má dobré pracovní podmínky a kolem sebe dobrý tým. Proto doufám, že s námi zůstane."
Práce pro menší italský tým prý má své výhody.
"Osobně se domnívám, že prostředí v technickém týmu Toro Rosso je nyní velmi pozitivní. Máme dobré pracovní podmínky. Zbytek se uvidí příští rok, když budeme mít nové šasi i pohonnou jednotku Renault."
Tost věří, že Key může být během pár let uznávaný jako legendární Adrian Newey.
"James prošel během pár let ohromný kus cesty a nyní má kolem sebe excelentní tým. Adrian Newey je prostě mnohem zkušenější, ale jsem si jistý, že z Jamese se během pár let stane jedna z nejuznávanějších osobností technické části světa F1."