Red Bull a Toro Rosso připravují užší spolupráci
Inspirovaly je Ferrari a Haas.
Týmy Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso mají společného vlastníka a každý rok vyvíjejí dva odlišné vozy. Ferrari a Haas nejsou takto propojené, nefungují jako A a B tým, přitom větší Ferrari výrazně pomáhá menšímu Haasu a pro oba týmy je to finančně výhodné. Po úspěšném vykročení Haasu do jeho první sezóny v F1 je nejspíš jen otázkou času, kdy své vývojové programy propojí i týmy s červeným býkem na krytu motoru. Před sezónou 2017 je situace složitá a dva oddělené vývojové programy mohou být výhodou, ale už v jejím průběhu mohou začít změny.
"Dnes je několik oblastí, v nichž je dovoleno používat stejné díly, nebo jeden tým může vyvíjet pro sebe i pro jiný tým. Týká se to hlavně oblasti kolem pohonné jednotky, ale vztahuje se to i na převodovku a zavěšení kol," řekl James Key, technický ředitel Toro Rosso, v rozhovoru pro oficiální webovou stránku svého týmu. "Pro nás by to bylo dobré, mohli bychom lépe spojit naše zdroje a dosáhnout lepší synergie v těchto oblastech. Oba týmy zkoumají příležitosti, které by se tím otevřely.
Při změně pravidel je problémem, že není o čem diskutovat, protože je třeba projít přes kompletní proces designování vozu. V roce 2017 nebude mnoho příležitostí na kooperaci, ale již v druhém roce se stabilními pravidly se otevře více příležitostí, takže rok 2018 bude vhodnější. Jistě nám pomůže, že budeme mít stejné motory. Díky tomu se budeme moci dělit o množství věcí navázaných na pohonnou jednotku."
Key fanouškům také připomněl, že F1 se odhodlala k obrovské změně technických pravidel.
"Je to obrovská změna. V oblastech karoserie, zavěšení a pneumatik je to největší změna, jakou jsem zažil během 19 let v F1. Z pohledu šasi je to největší změna za uplynulých 20 let, větší než změny v letech 2009 a 2014."
"Dnes je několik oblastí, v nichž je dovoleno používat stejné díly, nebo jeden tým může vyvíjet pro sebe i pro jiný tým. Týká se to hlavně oblasti kolem pohonné jednotky, ale vztahuje se to i na převodovku a zavěšení kol," řekl James Key, technický ředitel Toro Rosso, v rozhovoru pro oficiální webovou stránku svého týmu. "Pro nás by to bylo dobré, mohli bychom lépe spojit naše zdroje a dosáhnout lepší synergie v těchto oblastech. Oba týmy zkoumají příležitosti, které by se tím otevřely.
Při změně pravidel je problémem, že není o čem diskutovat, protože je třeba projít přes kompletní proces designování vozu. V roce 2017 nebude mnoho příležitostí na kooperaci, ale již v druhém roce se stabilními pravidly se otevře více příležitostí, takže rok 2018 bude vhodnější. Jistě nám pomůže, že budeme mít stejné motory. Díky tomu se budeme moci dělit o množství věcí navázaných na pohonnou jednotku."
Key fanouškům také připomněl, že F1 se odhodlala k obrovské změně technických pravidel.
"Je to obrovská změna. V oblastech karoserie, zavěšení a pneumatik je to největší změna, jakou jsem zažil během 19 let v F1. Z pohledu šasi je to největší změna za uplynulých 20 let, větší než změny v letech 2009 a 2014."