Toro Rosso: V Bahrajnu to nebyla náhoda
Austrálie se prostě nevyvedla
V Austrálii jeden vůz Toro Rosso vypadl a jeden byl klasifikován na posledním místě, v Bahrajnu se oslavoval zisk čtvrtého místa a spolu s ním i dvanácti bodů. V australské kvalifikaci bylo STR13 poháněné motorem Honda o 3.4 sekundy pomalejší než vítěz kvalifikace, v Sachiru pouze o 1.4 sekundy. James Key nás ujišťuje, že ohromný rozdíl v rychlosti i výsledcích není pouze dílem štěstěny, která na začátku sezony občas nadělí body i tam, kde už po ustálení žádné další nepřibydou.
"Ve srovnání s Austrálií to byl velký skok, ale pravdou je, že v Austrálii jsme strašně nevyužili náš potenciál," tvrdí James Key. "Vůz nefungoval jak měl, výsledek nebyl dobrý a o to větší se zdá být skok, který jsme udělali.
Mysleli jsme si, že budeme lepší, protože jezdci znali trať a dostali jsme pár vylepšení aerodynamiky, která měla přinést pár desetin a také nám vyhovovaly charakteristiky okruhu. V Austrálii jsme se poučili a v Bahrajnu jsme k nastavení vozu přistoupili úplně jinak."
Kromě upravené podlahy sehrály svou roli i malé rozdíly mezi týmy v hustém středu pole.
"Jsou to těsné boje. Ve třetím tréninku byl rozdíl mezi jezdcem na pátém a devátém místě pouze tři desetiny sekundy. Takže můžete odvést téměř stejně dobrou práci, ale výsledek bude na první pohled katastrofální."
A Sachir, ačkoli na to nevypadá, není tratí, kde je výkon motoru na prvním místě. Má hodně rovinek, ale nejsou zas tak dlouhé. Dobrý výjezd z poměrně pomalých zatáček je důležitější než maximální dosažitelná rychlost.
"Pozitivně nás překvapily jízdní vlastnosti motoru Honda. Věci jako trakce a způsob, jakým jezdci mohou vyjíždět ze zatáček, jsou obecně lepší než loni. Toto vlastně teď patří mezi naše silné stránky, takže motor Hondy není tak daleko za konkurencí, jak možná byl, nebo jak se možná myslelo, v minulé sezoně. Rozhodně to byla trať, která zvýraznila silné stránky našeho vozu. Jsou tam i rychlá a středně rychlá místa, ale ty nejsou určující pro výsledný čas."
A své udělalo i to, že v Bahrajnu jezdí i F2 a roky se sem vracel šampionát WEC, díky čemuž nemuseli noví jezdci Toro Rosso Pierre Gasly a Brendon Hartley začínat od nuly. Gasly byl velmi rychlý již v kvalifikaci a jeho tým v neděli vsadil na to, že dobře odstartuje a bude jezdit v čistém vzduchu.
"Naše strategie byla závislá na tom, že si (Gasly) po startu udrží pozici. Bylo velmi pravděpodobné, že v takovém případě budeme mít volnou trať, protože vozy vpředu se nám budou vzdalovat. Takže jsme se soustředili na zvětšování odstupu od ostatních a zvládnutí celého závodu. Zastávku jsme mohli udělat přesně tehdy, když nám to nejvíce vyhovovalo."