Ve třetím tréninku byl nejrychlejší Vettel
Velká cena Kanady - 3. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování třetího tréninku před Velkou cenou Kanady. Jezdci teď už nemají na co čekat, dostanou pouze hodinu na poslední úpravy v nastavení, trénink dlouhého závodního stintu a v závěru můžeme očekávat tradiční nácvik kvalifikačních kol. Čas, kterým si loni Lewis Hamilton zajistil pole position, byl překonán už včera i s pomocí nových ultra-měkkých pneumatik označených fialovým pruhem. V Montrealu je před začátkem tréninku chladno, teplota vzduchu se pohybuje kolem 14°C, trať má 18°C.
Meteorologové týmům oznámili až 70% pravděpodobnost, že trať ještě během tréninku skropí déšť. Na trati proto bylo hned od první minuty rušno a rychlejší jezdci si horečně hledali cestu kolem soupeřů v pomalejších vozech nebo na tvrdších pneumatikách. Studené pneumatiky se podepsaly nejen na pomalejších prvních kolech, ale i na Vettelově nedobrzdění do šikany. Po prvních kolech se na vrcholu tabulky usadili Ricciardo s Verstappenem, zatímco Rosberg ve svém prvním měřeném kole nezvládl brzdění do vlásenky. Na třetím místě se krátce mihl Fernando Alonso.
Hamiltonův loňský nejlepší kvalifikační čas dnes jako první překonal Max Verstappen a stačily mu k tomu i červené pneumatiky. Red Bull se zdá být opět velmi dobrý v zahřívání pneumatik a chladné počasí by mu mohlo zahrát do karet hlavně v kvalifikaci. Hamilton byl na fialových pneumatikách o 16 setin sekundy pomalejší, na třetí se po první čtvrthodině zařadil Ricciardo, také na červených pneumatikách.
Hamilton ze své sady pneumatik dostal to nejlepší až při dalším pokusu, ale zůstal pár setin za Verstappenem, kterého ještě o dvě desetiny překonal Vettel. Na opačném pólu tabulky, jako obvykle, jezdci Manoru a Sauberu. Nad touto čtveřicí zůstával Kevin Magnussen z Renaultu, který se na okruhu Gilles Villeneuve včera hodné trápil, ale Jolyon Palmer na 15. místě naznačoval, že francouzský tým by mohl zamíchat karty i ve středu pole.
Po půlhodině tréninku si diváci na nekrytých tribunách začali oblékat pláštěnky a na trati bylo opět plno, ale na trať spadlo jen pár kapek. Přesto se zaplnila jezdci na fialových pneumatikách, což vedlo k tlačenici a více jezdců si opakovaně nedokázalo najít prostor na čisté kolo. Mrholení postupně sílilo a trať se postupně vyprazdňovala. Na nejvyšší příčce tabulky zůstával 20 minut před koncem Vettel následovaný Verstappenem, Rosbergem, Räikkönenem, Hamiltonem a Ricciardem. Pár jezdců využívalo čas alespoň k tréninku startovací procedury.
Sainz: "Trať je nyní suchá," potěšil jezdec Toro Rosso svůj tým i soupeře, když do konce tréninku zbývala ještě čtvrthodina. Ale jakmile se trať začala opět plnit vozy, červené vlajky je poslaly zpět do garáží. Magnussen nezvládl sedmou zatáčku a úlomky jeho vozu zůstaly podél mnoha metrů bariéry na vnější straně trati. Náraz zlomil oba levé závěsy kol, takže mechanici Renaultu mají před kvalifikací o zábavu postaráno.
Trénink už nebyl restartován, takže na nejvyšším místě tabulky zůstal Sebastian Vettel, ale ke skutečnému srovnání rychlosti jednotlivých týmů a jezdců v tomto tréninku nedošlo. O to zajímavější může být kvalifikace.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Vettel | Ferrari | 1:13.919 | 21 | |
2 | Verstappen | Red Bull | 1:14.158 | 0.239 | 19 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:14.316 | 0.397 | 22 |
4 | Räikkonen | Ferrari | 1:14.332 | 0.413 | 21 |
5 | Hamilton | Mercedes | 1:14.334 | 0.415 | 19 |
6 | Ricciardo | Red Bull | 1:14.487 | 0.568 | 22 |
7 | Sainz | Toro Rosso | 1:14.655 | 0.736 | 21 |
8 | Alonso | McLaren | 1:14.801 | 0.882 | 19 |
9 | Perez | Force India | 1:14.886 | 0.967 | 21 |
10 | Massa | Williams | 1:14.890 | 0.971 | 18 |
11 | Hulkenberg | Force India | 1:14.918 | 0.999 | 20 |
12 | Bottas | Williams | 1:14.985 | 1.066 | 20 |
13 | Button | McLaren | 1:15.023 | 1.104 | 17 |
14 | Kvjat | Toro Rosso | 1:15.199 | 1.280 | 20 |
15 | Gutierrez | Haas | 1:15.444 | 1.525 | 16 |
16 | Palmer | Renault | 1:15.656 | 1.737 | 19 |
17 | Grosjean | Haas | 1:15.704 | 1.785 | 14 |
18 | Ericsson | Sauber | 1:16.078 | 2.159 | 24 |
19 | Magnussen | Renault | 1:16.085 | 2.166 | 17 |
20 | Nasr | Sauber | 1:16.326 | 2.407 | 24 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:16.622 | 2.703 | 18 |
22 | Haryanto | Manor | 1:16.901 | 2.982 | 15 |