Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Různé trampoty Magnussena, Sainze a Haryanta

Různé trampoty Magnussena, Sainze a Haryanta

Ultra-měkké pneumatiky, špatný odhad a ramadán.

Okruh Gilles Villeneuve a jeho zatáčky lemované zdí jsou k jezdcům přísnější než většina novějších okruhů, o čem se včera přesvědčili Kevin Magnussen, Carlos Sainz i Rio Haryanto. Každého z nich zřejmě zradilo něco jiného.

V případě Kevina Magnussena jsou to pneumatiky. Dán havaroval na konci třetího tréninku a svůj vůz poškodil natolik, že se nemohl zúčastnit kvalifikace. Důvodem havárie v sedmé zatáčce mají být až nečekaně studené pneumatiky.

"Bylo to po výjezdu z boxů. Velmi zvláštní. Nasadili jsme sadu, na které jsem už jel dříve a nebyla zahřátá v dečkách," vysvětluje Magnussen. "Neměli dost času ohřát se, tak jsme je prostě nasadili a hodně to na nich klouzalo. Zvláštní to je, protože to samé jsme už předtím jednou udělali a vše bylo v pořádku. Ale možná kvůli velmi nízké teplotě trati se tentokrát stalo něco jiného a to mě zmátlo."

Podle Magnussena mají ultra-měkké pneumatiky užší rozmezí ideální pracovní teploty než ostatní pneumatiky od Pirelli.

"Je to velmi malé okno. Nejsou jako super-měkké, které pouze nasadíte a ony fungují. Střední vždy fungují. Může se stát pouze to, že je snadno přehřejete, ale ultra-měkké mají velmi úzké okno. Jistě, jsem jezdec a mou prací je jezdit, nenechat vůz vrazit do zdi, takže je to moje vina. Ale velmi mě to překvapilo."

Magnussenův náraz byl tak tvrdý, že dnes bude muset odstartovat s náhradním šasi.


Carlose Sainze zradil vlastní odhad šířky vozu, když v poslední šikaně úmyslně riskoval kvůli postupu do Q3.

"V posledním tréninku jsme byli velmi silní a po prvních kolech v Q1 jsem zjistil, že najednou zaostáváme. Částečně se to dalo čekat, Mercedes vždy v kvalifikaci odemkne více výkonu svých motorů, ale i tak jsem byl zklamaný, protože ve druhém i třetím tréninku jsem měl z vozu velmi dobrý pocit a v kvalifikaci se to ztratilo. V Q2 jsem riskoval, protože jsem se velmi chtěl dostat do Q3, takže jsem, dalo by se říci, zavřel oči a jel.

Po třech, čtyřech zatáčkách to bylo, jako bych létal. Viděl jsem, že jsem o dvě desetiny rychlejší, nečekal jsem to a pomyslel jsem si, že toto je kolo, které mě dostane do Q3. Vše bylo perfektní až po to místo 200 metrů před cílem, kde jsem se připíchnul ke zdi. Špatně jsem to odhadl, myslel jsem si, že tam mám dostatek místa," přiznal Sainz.



Jiný typ problému má Rio Haryanto, který včera přišel o kontrolu nad vozem v první šikaně. Jeho manažer se obává, že by se to mohlo opakovat i dnes, protože v muslimském kalendáři je právě ramadán, měsíc půstu, proto Haryanto nesmí jíst ani pít od východu až do západu slunce.

"Rio se postí, ale tým a jeho fyzioterapeut rozhodnou, jak postupovat v neděli. Bude to dlouhý závod a jsou zde obavy z dehydratace. Jezdci během závodu ztrácejí velké množství tělesných tekutin a nechceme, aby v ohromně vysoké rychlosti přišel o koncentraci. Je to hlavně věc bezpečnosti. V Montrealu se celý týden řídí svou vírou, ale uvidíme, co řeknou doktoři. V pondělí bude pokračovat v půstu," řekl jeho manažer Piers Hunnisett.