Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jak se budou vozy nastavovat v Baku?

 Jak se budou vozy nastavovat v Baku?

Nízký přítlak a pomalé zatáčky?

Formule 1 tento týden poprvé zavítá do Baku, hlavního města Ázerbájdžánu, kde se pojede Velká cena Evropy. Jak bychom čekali, městská trať bude mít několik pravoúhlých zatáček a další pomalé zatáčky různých tvarů, ale i mimořádně dlouhý úsek na plný plyn od 16. zatáčky přes sérii zatáček 17, 18, 19 a 20, za kterou následuje dlouhá hlavní rovinka. Závodní inženýr Sebastiana Vettela prozradil něco o nastavení, se kterým bude jeho svěřenec jezdit.

"Doposud jsme tuto trať viděli pouze na simulátoru. Udělali jsme kvůli tomu speciální schůzku, abychom společně pochopili hlavní znaky této trati," prozradil Riccardo Adami. "Nebudeme to mít jednoduché, protože je tam velmi náročná sekvence zatáček a jedna dlouhá rovinka a pak ještě staré město s výjimečnou osmou zatáčkou, takže uvidíme. Ta zatáčka je velmi odlišná od ostatních, protože se tam trať náhle velmi zužuje. Takže pro jezdce bude těžké najít správnou linii průjezdu a zároveň to bude zábavné místo pro předjížděcí manévry.

Z pohledu počasí to bude něco zcela jiného než Kanada. Očekáváme teplejší až horké počasí a také je to dost větrné místo. Takže při nastavování vozu budeme hledat správný kompromis mezi dlouhou rovinkou, pomalými zatáčkami a brzděním. V kombinaci s horkem to bude pořádně velká výzva.

Na papíře je to okruh vyžadující nízký odpor, protože má tu dlouhou rovinku, takže bychom měli vůz nastavit na nízký přítlak a vysokou maximálku. Na té trati uvidíme velmi vysoké maximální rychlosti, ale jak jsem řekl, kvůli pomalým zatáčkám v historické části města, to musí být kompromis. Bude to zajímavé a věřím, že i zábavné.