GP2: Giovinazzi ovládl i druhý závod v Baku
GP2, Baku - sprint
Ještě před závodním víkendem v Baku Giovinazzi nevěřil, že by se mu do konce sezóny mohlo podařit vyhrát, tak silné je podle něho letošní startovní pole. A nakonec si z Baku odváží hned dvě vítězství. Nejen výkony nováčka Antonia Giovinazziho však stojí za zapamatování. Takové dramatické restarty, jako v úzkých uličkách Baku, snad GP2 ještě nezažila.
Nedělní první řada startovního roštu měla poněkud netradiční složení. Nejlepší startovní pozice patřila Danielu de Jongovi, ten ač v GP2 setrvává již pátou sezónu, z pole position startoval úplně poprvé. Druhé místo patřilo Sealu Gelealovi. I pro něho byla takto vysoká startovní pozice premiérou. Z třetího místa pak startoval Nobuharu Matsushita.
Gelael měl velmi slabý start a propadl se, de Jong sice neodstartoval špatně, ale Matsushita byl lepší a ujal se vedení. Pořadí po startu bylo Matsushita, de Jong, Evans, Rowland, Gelael. Nejhůře ale dopadl Giovinazzi, ten se po startu z osmého místa propadl až na samotný chvost pole na místo dvacáté druhé.
Stejně jako v hlavním závodě nechyběly kolize. První nehodu způsobil King s Erikssonem, Brit byl sice schopen v závodě pokračovat, ale na trať byl vyslán safetycar. A pak přišel první dramatický restart, kdy se bojovalo o vedení. Již to vypadalo, že se do čela dostane Rowland, ale Matsushita si svou první pozici udržel a de Jong skončil v únikové zóně. Opět nechyběl Armand v bariéře, to znamenalo, že se neodjelo ani jedno kolo a na trať znovu vyrazil safetycar, následovaný dalším šíleným restartem. Malja se srazil s Evansem, a kvůli tomu v bariéře skončil i Galeel, do této kolize se zaplet také Rowland a propadl se hluboko polem.
Vedení stále držel Matsushita následovaný Marciellem, ale na třetí místo se posunul Gasly a za něho Giovinazzi. Kvůli výše zmiňované nehodě však na trať opět musel safety car, aniž by se vůbec začalo závodit. Restart si přichystal další drama, vedoucí Matsushita se srazil s Marciellem! Vedení se tak ujal Gasly, který startoval jako osmnáctý. Za ním se držel Giovinazzi a vytrvale na svého týmového kolegu útočil. Jelikož mu nefungovalo DRS, jednalo se o bitvu jako “za starých časů”.
Nakonec to vypadalo, že Gasly smůlu přeci jen prolomí a konečně získá své první vítězství v GP2 (mimochodem, z vítězství se Gasly naposledy radoval v roce 2013 ve Formuli Renault 2.0). Ale Giovinazzimu v posledním kole jeho pokus vyšel a ujal se vedení. Zařadil se tak mezi úzkou skupinu pilotů, kteří dokázali za jeden víkend ovládnout oba závody. To se naposledy povedlo Davide Valsecchimu v roce 2012. Jako třetí dojel Sergej Sirotkin.
Závod měl ale ještě svojí dohru a udělovaly se tresty. Nejhůře dopadl Nobuharu Matsushita, ten byl za nebezpečné chování při restartech potrestám zákazem startu příští závodní víkend na Red Bull Ringu. Penalizaci si odnes i Jimmy Eriksson za kolizi ze začátku závodu.
Jak je letošní ročník GP2 šílený ukazuje průběžné pořadí. Šampionátu totiž vévodí Artem Markelov, a to dokonce s náskokem pěti bodů na Normana Nata. Na třetí místo se posunul Antonio Giovinazzi, přestože měl před víkendem Baku na svém kontě nulu.
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
A.Giovinazzi | Prema | 44:49,606 |
2.
|
P.Gasly | Prema | +1,763 |
3.
|
S.Sirotkin | ART | +4,179 |
4.
|
J.King | Racing Engineering | +5,672 |
5.
|
A.Markelov | Russian Time | +14,809 |
6.
|
S.Canamasas | Carlin | +16,151 |
7.
|
N.Jeffri | Arden | +17,693 |
8.
|
A.Pic | Rapax | +18,240 |
9.
|
A.Lynn | Dams | +19,856 |
10.
|
M.Kirchhofer | Carlin | +22,745 |
11.
|
R.Marciello | Russian Time | +23,645 |
12.
|
L.Ghiotto | Trident | +26,490 |
13.
|
N.Latifi | Dams | +28,862 |
14.
|
D.De Jong | MP Motorsport | +52,851 |
15.
|
O.Rowland | MP Motorsport | nedokončil |
16.
|
N.Matsushita | ART | nedokončil |
17.
|
M.Evans | Campos | nedokončil |
18.
|
S.Gelael | Campos | nedokončil |
19.
|
G.Malja | Rapax | nedokončil |
20.
|
P.Armand | Trident | nedokončil |
21.
|
N.Nato | Racing Engineering | nedokončil |
22.
|
J.Eriksson | Arden | nedokončil |