Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jak Mortara kontroverzí k vítězství přišel

Jak Mortara kontroverzí k vítězství přišel

Norisring – 1. závod (Aktualizováno)

Předlouhých čtrnáct let trvající nadvláda Mercedesu vzala na Norisringu za své. Stříbrné šípy sice i tentokrát v ulicích Norimberku mířily za dalším triumfem, ovšem v cíli se z vítězství radoval Edoardo Mortara a značka se čtyčmi kruhy.

Držitel pole position Christian Vietoris dokázal i přes avizované problémy se spojkou po startu uhájit první místo před Mattiasem Ekströmem. Švéd však využil zaváhání svého soupeře v první šikaně a vzájemný souboj o vedení pro sebe rozhodl Vietoris až v zatáčce Schöller-S.

Lídr nebyl sám, kdo měl těžkosti při brzdění do první zatáčky. Tradičně ožehavé místo nachytalo i Nika Müllera, jenž byl příliš rychlý a kolidoval se svým kolegou z Audi Mikem Rockenfellerem. Komisaři jej za to potrestali průjezdem boxy.

Ekström si i nadále dělal zálusk na prvenství a v osmém kole zaútočil na Vietorise. Přecenil však své síly a Wickens využil situace a sebral nejstaršímu jezdci DTM druhé místo. Mercedes měl tou dobou zaděláno na double.

Augusto Farfus rozdělil pole, když byl evidentně pomalejší než jezdci za ním a bránil svoji desátou pozici zuby nehty. Maximilian Götz musel vystřílet hodně nábojů, než se mu před Brazilce konečně podařilo najít cestu. Dravě si počínal také Adrien Tambay, kterému se dařilo si klestil cestu k pozicím s vyšším bodovým ziskem.

Dopředu chtěl i třetí Ekström a ve dvacátém kole znovu zaútočil za pomoci DRS. Neodhladl však brzdný bod a po kolizi s Wickensem, jenž volil do šikany defenzivní stopu, sestřelil i Vietorise.

Do té doby vedoucí muž závodu se po hodinách propadl do středu pole. Do té doby vedoucí muž šampionátu nebyl schopen s poškozeným vozem pokračovat. Oba po závodě težko hledali slušná slova na adresu své kata, který byl opět na omluvy velmi skoupý.

Pro Ekströma závod vzhledem k rozsahu poškození vozu také skončil, nicméně situace bude mít dohru u vedení závodu a nepochybně i v kuloárech. Analogickou situaci dnes předvedli mladíci z formule 3, mistr Ekströmova formátu, který letos navíc nešetřil kritikou na adresu některých méně zkušených soupeřů, si však zjevně vyslechne svoje.

Odklizení Wickensova nepojízdného vozu si vyžádalo nasazení safety caru a Norisring si tak dnes splnil i tuto takřka povinnou položku. Vedení v závodě i šampionátu po incidentu spadlo do klína Mortarovi a ten si je před dotírajícím Greenem ubránil až do cíle.

Sportovní čest Mercedesu zachraňoval třetím místem Paul di Resta, jenž s trochou nadsázky stál na stupních vítězů jako němá výčitka. BMW ze situace těžilo ziskem většího množství bodů, než mohlo na zdejší trati předpokládat - polovinu svých vozů dostalo do první desítky.

 

Aktualizováno:
Mattias Ekström již zná svůj trest. Na startu příštího závodu bude odsunut o tři místa vzad. Christian Vietoris dostal pokutu 3000 euro za veřejné úrážky, které směřoval na Ekströmovu adresu.

K cílovému času Tima Glocka komisaři dodatečně přičetli penalizaci 5 sekund za to, že použil DRS během jednoho kola vícekrát, než pravidla dovolují. Jezdec BMW se tak propadl ze 14. na 21. místo a jelikož systém DRS v jeho voze většinu závodu nefungoval, neměl pro jednání komisařů absolutně žádné pochopení.

 

Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):  

p. Jezdec Značka – Tým Čas/Odstup Kol
1. Edoardo MORTARA Audi - Abt Sportsline 41:09.983 49
2. Jamie GREEN Audi - Rosberg +00.531 49
3. Paul di RESTA Mercedes – HWA +00.903 49
4. Marco WITTMANN BMW - RMG +04.135 49
5. Bruno SPENGLER BMW - MTEK +06.731 49
6. Maxime MARTIN BMW - RBM +09.951 49
7. Adrien TAMBAY Audi - Rosberg +10.875 49
8. Maximilian GÖTZ Mercedes – HWA +13.501 49
9. António FÉLIX da COSTA BMW - Schnitzer +15.337 49
10. Christian VIETORIS Mercedes – Mücke +15.477 49
11. Augusto FARFUS BMW - MTEK +16.939 49
12. Martin TOMCZYK BMW - Schnitzer +17.699 49
13. Lucas AUER Mercedes – Mücke +17.985 49
14. Gary PAFFETT Mercedes – ART +19.208 49
15. Tom BLOMQVIST BMW - RBM +19.571 49
16. Timo SCHEIDER Audi - Phoenix +20.202 49
17. Miguel MOLINA Audi - Abt +20.799 49
18. Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix +21.350 49
19. Daniel JUNCADELLA Mercedes – HWA +21.562 49
20. Nico MÜLLER Audi - Abt +22.171 49
21. Timo GLOCK BMW - RMG +23.674 49
- Esteban OCON Mercedes – ART   32
- Mattias EKSTRÖM Audi - Abt Sportsline   22
- Robert WICKENS Mercedes – HWA   19