Ekström kontruje nejrychlejším časem víkendu
Norisring – kvalifikace na 2. závod
Mattias Ekström, jenž včera opět potvrdil svoji pověst enfant terrible DTM (více zde), ukázal v neděli svoji druhou stránku. V samotném závěru kvalifikace, kdy se na Norisring začaly spouštět první kapky deště, překvapil opatrné soupeře a zajel nejrychlejší čas víkendu.
Jelikož slova mu včera příliš popularity nepřinesla, odpověděl švédský univerzál na kritiku, která se na jeho hlavu snesla, raději činy. První startovní pozici však bude muset po penalizaci přenechat jinému překvapivému finišmanovi kvalifikace, Tomu Blomqvistovi.
Také mladík ve službách BMW si svoji čelní pozici vysloužil až při svém posledním pokusu. V první řadě jej doplní Paul di Resta, jenž se v závěru při měnících se podmínkách snažil vyhnout riziku.
Déšť přepadl Norimberk již v sobotu večer a způsobil pořadatelům problémy s technikou. Počasí však také přispělo k tomu, že tentokrát byla prolomena hranice 48 sekund na kolo. Vyrovnanost pole pak zůstala zachována i dnes a všichni jezdci se vešli do rozestupu půl sekundy.
Smolařem kvalifikace se stal Gary Paffet. Poškodil svůj vůz po kontaktu se zdí natolik, že se dalších bojů o startovní pozice nemohl zúčasnit. Tým navíc začal na voze pracovat a provinil se proti pravidlům parc fermé. Mistr z roku 2005 tak byl z kvalifikace vyloučen.
Nedařilo se ani panu Norisringovi. Jamie Green zajel až šestnáctý čas a skončil pod drobnohledem komisařů za údajné blokování soupeře – tedy za situaci, ke které vzhledem k faktu, že se dva tucty vozů pohybují dráze dlouhé pouze 2,3 kilometru, došlo pouze raritně.
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas | Odstup |
1. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | 47.804 | |
2. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | 47.820 | +0.016 |
3. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | 47.877 | +0.073 |
4. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | 47.889 | +0.085 |
5. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | 47.891 | +0.087 |
6. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | 47.895 | +0.091 |
7. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 47.902 | +0.098 |
8. | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | 47.947 | +0.143 |
9. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | 47.953 | +0.149 |
10. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | 47.967 | +0.163 |
11. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | 47.996 | +0.192 |
12. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | 48.029 | +0.225 |
13. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | 48.032 | +0.228 |
14. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | 48.044 | +0.240 |
15. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | 48.046 | +0.242 |
16. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | 48.050 | +0.246 |
17. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | 48.083 | +0.279 |
18. | Esteban OCON | Mercedes – ART | 48.101 | +0.297 |
19. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | 48.110 | +0.306 |
20. | Timo GLOCK | BMW - RMG | 48.119 | +0.315 |
21. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | 48.129 | +0.325 |
22. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | 48.139 | +0.335 |
23. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | 48.249 | +0.445 |
DSQ | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | 48.089 | +0.285 |
Po kvalifikaci musí Mercedes a Audi přiložit do svých vozů 2,5 kg, BMW stejné závaží vyjme. Stroje z Ingolstadtu tak budou ve druhém domácím závodě o 10 kg těžší než stříbrné šípy a o 12,5 kg než konkurence z Mnichova.