Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ekström kontruje nejrychlejším časem víkendu

Ekström kontruje nejrychlejším časem víkendu

Norisring – kvalifikace na 2. závod

Mattias Ekström, jenž včera opět potvrdil svoji pověst enfant terrible DTM (více zde), ukázal v neděli svoji druhou stránku. V samotném závěru kvalifikace, kdy se na Norisring začaly spouštět první kapky deště, překvapil opatrné soupeře a zajel nejrychlejší čas víkendu.

Jelikož slova mu včera příliš popularity nepřinesla, odpověděl švédský univerzál na kritiku, která se na jeho hlavu snesla, raději činy. První startovní pozici však bude muset po penalizaci přenechat jinému překvapivému finišmanovi kvalifikace, Tomu Blomqvistovi.

Také mladík ve službách BMW si svoji čelní pozici vysloužil až při svém posledním pokusu. V první řadě jej doplní Paul di Resta, jenž se v závěru při měnících se podmínkách snažil vyhnout riziku.

Déšť přepadl Norimberk již v sobotu večer a způsobil pořadatelům problémy s technikou. Počasí však také přispělo k tomu, že tentokrát byla prolomena hranice 48 sekund na kolo. Vyrovnanost pole pak zůstala zachována i dnes a všichni jezdci se vešli do rozestupu půl sekundy.

Smolařem kvalifikace se stal Gary Paffet. Poškodil svůj vůz po kontaktu se zdí natolik, že se dalších bojů o startovní pozice nemohl zúčasnit. Tým navíc začal na voze pracovat a provinil se proti pravidlům parc fermé. Mistr z roku 2005 tak byl z kvalifikace vyloučen.

Nedařilo se ani panu Norisringovi. Jamie Green zajel až šestnáctý čas a skončil pod drobnohledem komisařů za údajné blokování soupeře – tedy za situaci, ke které vzhledem k faktu, že se dva tucty vozů pohybují dráze dlouhé pouze 2,3 kilometru, došlo pouze raritně.

 

p. Jezdec Značka – Tým Čas Odstup
1. Mattias EKSTRÖM Audi - Abt Sportsline 47.804
2. Tom BLOMQVIST BMW - RBM 47.820 +0.016
3. Paul di RESTA Mercedes – HWA 47.877 +0.073
4. Nico MÜLLER Audi - Abt 47.889 +0.085
5. Lucas AUER Mercedes – Mücke 47.891 +0.087
6. Maxime MARTIN BMW - RBM 47.895 +0.091
7. Robert WICKENS Mercedes – HWA 47.902 +0.098
8. Adrien TAMBAY Audi - Rosberg 47.947 +0.143
9. Edoardo MORTARA Audi - Abt Sportsline 47.953 +0.149
10. Marco WITTMANN BMW - RMG 47.967 +0.163
11. António FÉLIX da COSTA BMW - Schnitzer 47.996 +0.192
12. Maximilian GÖTZ Mercedes – HWA 48.029 +0.225
13. Timo SCHEIDER Audi - Phoenix 48.032 +0.228
14. Bruno SPENGLER BMW - MTEK 48.044 +0.240
15. Christian VIETORIS Mercedes – Mücke 48.046 +0.242
16. Jamie GREEN Audi - Rosberg 48.050 +0.246
17. Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix 48.083 +0.279
18. Esteban OCON Mercedes – ART 48.101 +0.297
19. Daniel JUNCADELLA Mercedes – HWA 48.110 +0.306
20. Timo GLOCK BMW - RMG 48.119 +0.315
21. Augusto FARFUS BMW - MTEK 48.129 +0.325
22. Miguel MOLINA Audi - Abt 48.139 +0.335
23. Martin TOMCZYK BMW - Schnitzer 48.249 +0.445
DSQ Gary PAFFETT Mercedes – ART 48.089 +0.285

 

Po kvalifikaci musí Mercedes a Audi přiložit do svých vozů 2,5 kg, BMW stejné závaží vyjme. Stroje z Ingolstadtu tak budou ve druhém domácím závodě o 10 kg těžší než stříbrné šípy a o 12,5 kg než konkurence z Mnichova.