Müller poprvé vítězí a vylepšuje bilanci Audi
Norisring – 2. závod (Aktualizováno)
Zatímco včerejší vítězství Audi na Norisringu, kterým značka ukončila svůj zdejší, čtrnáct let trvající půst, mělo hořkou příchuť, dnes si díky Nikovi Müllerovi může výrobce z Ingolstadtu bez výčitek blahopřát.
Mladý Švýcar si vysloužil své první vítězství v DTM, které sebral Tomu Blomqvistovi z BMW. Mercedes tentokrát odešel bez trofeje a s těžkostmi bránil čtvrté místo Paula di Resty.
Skotský jezdec po startu z první řady doplatit na defenzivní stopu, kterou v šikaně zvolil držitel pole position Blomqvist. Ta umožnila Müllerovi dostat se na druhé místo a překvapila Mattiase Ekströma natolik, že nedobrzdil a vyřadil se ze závodu na stejném místě jako včera.
Po kontaktu s di Restovým mercedesem Švéd poškodil chladič a nemohl pokračovat. Ani druhý šampion neodešel ze vzájemné kolize bez šrámu a s následky se potýkal po zbytek závodu. Vedoucí dvojici nestačil a za ním jedoucí Lucas Auer ukazoval, že může jet rychleji.
Poté, co di Resta ve 24. kole odbočil k mechanikům, zajel Auer ihned nejrychlejší kolo závodu a začal stíhat duo na čele. O devět kol později už byl těsně za Müllerem, který poprvé zahrozil Blomqvistovi.
Strategie poslala Auera jako prvního z vedoucí trojice do boxů. Zde však přišla první rána a problém s levým zadním kolem vynuloval výhodu, kterou si Rakušan vyjel na trati. Do závodu se vrátil za di Restou a Martinem.
Belgičan si s bývalým jezdem formule 1 poradil a dokázal se od něj záhy odpoutat. Auer, jenž v první půli závodu dokázal, že má rychlost na to, aby bojoval o vedení, hledal před svého kolegu cestu, ale při každém pokusu našel dveře zavřené.
Následně zasáhli stratégové Mercedesu a z loňského nováčka udělali di Restovi štít před dotírajícími Wittmanem a Mortarou, tedy oběma bezprostředními konkurenty v průběžném pořadí.
Z povinných zastávek v boxech vykrystalizoval nový lídr v podobě Nika Müllera. Vedení si jezdec týmu Abt ohlídal až do konce a nerozhodila jej ani závěrečná neutralizace závodu po kolizi Félixe da Costy s Juncadellou ve vlásence.
Prokletí první zatáčky ostatně protínalo celý víkend a o incidenty nebyla nouze ani v druhém závodě. Kromě Félixe da Costy se toto místo dnes stalo osudným také Wickensovi a Greenovi. Vrcholem pak byla závěrečná kolize jezdců z týmu Phoenix, Scheidera s Rockenfellerem.
Marco Wittmann si z domácího víkendu v Norimberku odváží 20 bodů, což mu stačí k návratu do čela šampionátu. Defenzivní strategie Mercedesu pomohla di Restovo na třetí příčku za Mortaru. Na prvních třech pozicích jsou tedy zastoupeny všechny značky.
Aktualizováno:
Hned pět jezdců bylo dodatečně diskvalifikováno za to, že se po závodě nedostavili k povinnému vážení. Hříšníky byli Paffett, Juncadella, Tambay, Rockenfeller a Félix da Costa. Posledně jmenovaný sice přišel, ovšem pozdě. Bodovaných pozic se diskvalifikace nedotkla.
Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | 1:01:03.139 | 72 |
2. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | +0.670 | 72 |
3. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +1.543 | 72 |
4. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +4.701 | 72 |
5. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | +4.950 | 72 |
6. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +5.197 | 72 |
7. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | +5.907 | 72 |
8. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | +6.228 | 72 |
9. | Timo GLOCK | BMW - RMG | +6.981 | 72 |
10. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | +7.224 | 72 |
11. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +10.510 | 72 |
12. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | +10.906 | 72 |
13. | Esteban OCON | Mercedes – ART | +11.543 | 72 |
14. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | +13.013 | 72 |
15. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | +14.094 | 72 |
16. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | +20.885 | 72 |
17. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +14 kol | 58 |
- | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | 0 | |
- | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | 0 | |
DSQ | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +2 kola | 70 |
DSQ | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | +4 kola | 68 |
DSQ | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | +9 kol | 63 |
DSQ | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | +9 kol | 63 |
DSQ | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | +13 kol | 59 |