Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Haas řeší selhání křídel spolu s Dallarou

Haas řeší selhání křídel spolu s Dallarou

Design je dobrý, chyby se dělají při výrobě.

Šéf týmu Haas prozradil, že pokud chce jeho tým předejít opakování selhání předního přítlačného křídla, musí spolupracovat s Dallarou. Chyba, která se po zimních testech opakovala i v Bahrajnu, Španělsku a Kanadě, totiž není v designu, nýbrž ve výrobních postupech v italské továrně Dallary. 

Ta s pomocí zaměstnanců Haasu konstruuje ty části vozu, které tým nemůže nakoupit u Ferrari. V anglickém "logistickém centru" v Banbury se pak vozy skládají dohromady a připomeňme, že Haas má ještě oficiální administrativní sídlo v americkém Kannapolisu u týmu NASCAR Stewart-Haas a část aerodynamického oddělení pracuje v Maranellu s větrným tunelem Ferrari. Z ekonomického hlediska to zřejmě dává smysl, ale když potřebuje vyřešit problém, často se musí obrátit na jednoho ze svých obchodních partnerů.

"Dallara neudělala rozhodnutí jak a kdo ho (křídlo) udělá, to udělal Haas F1," řekl Günther Steiner. "Není jednoduché pochopit, jak vysoko jsou standardy částí vozu F1 ve srovnání například s GP2 nebo IndyCar. Ten rozdíl je obrovský. Pouze 10 společností ví, jak je vyrobit, a to 10 týmů F1. My potřebujeme Dallaru dostat na tuto úroveň a je naší odpovědností dostat ji tam.

Neměla by to být vnímáno jako něco negativního na straně Dallary, některé věci prostě nemohla vědět a my bychom jí tyto znalosti měli zprostředkovat skrz naše vlastní lidi. Během tohoto roku jsme již učinili velké kroky na straně hmotnosti i v kvalitě vyrobených dílů. Příští rok už musíme být a budeme na úrovni ostatních týmů."
 
Steiner však nelituje, že se Haas nepokouší vyrobit si celý vůz sám. Dělal by tytéž chyby jako Dallara.

"U nich se leccos přiučíme také o nákladové efektivitě výroby, protože oni vyrábějí i pro sériové vozy. Musíme hledat rovnováhu. Někdy vyhrajeme a někdy prohrajeme, ale celkově je to přínosné pro obě společnosti. Pokud bychom to dělali sami v naší vlastní továrně na kompozitní díly, nebyly by o nic lepší."