Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mokrý Red Bull Ring Gondovi příliš štěstí nepřinesl

Mokrý Red Bull Ring Gondovi příliš štěstí nepřinesl

Ohlédnutí za druhým závodním víkendem slovenského pilota GP3

Od Barcelony uplynuly dlouhé dva a půl měsíce, než Richard Gonda nastoupil ke svému druhému závodnímu víkendu sezóny série GP3. Ač je Red Bull Ring nejbližší závodiště jeho domova, paradoxně na něm ještě nikdy nezávodil. O to více se na tuto trať těšil. Ze začátku víkendu, který byl typický extrémními výkyvy počasí, kdy se střídaly vysoké teploty a hustý déšť, vypadalo vše dobře. V tréninku se ukázalo, že jeho vůz stáje Jenzer má potřebnou rychlost a obsadil pátou pozici, se ztrátou pouze 0,27 vteřiny na nejrychlejšího Leclerce.

V kvalifikaci, která probíhala v sobotu ráno, se však již Richard nedokázal svým výsledkům z tréninku přiblížit a vybojoval až dvacátou startovní pozici „Největší problém kvalifikace byl, že se nám kvůli provozu na trati nepodařilo odjet potřebná rychlá kola, nepodařilo se nám udělat optimální načasování a tak jsem nemohl ukázat svou rychlost, kterou si myslím, že jsem reálně měl.“

První závod se ze začátku pro Richarda vyvíjel dobře, předjížděl jedno auto za druhým. Dokázal se probojovat až na dvanácté místo, a těšil se, že od teď už  bude mít čistý vzduch a může na to začít tlačit. Pak to ale přišlo „podařilo se mi dostat auto do safety modu – to pak motor pracuje na 60 %, takže všichni ti, přes které jsem se dostal dopředu, mě zase předjeli, poté se mi stal tento elektronický problém ještě jednou a propadl jsem se o hodně míst dozadu.“  Navíc v posledním kole narazil zezadu do Konstantina Tereschenka a tím oba piloty vyřadil ze závodu.  „V posledním kole,  když jsem brzdil do druhé zatáčky bylo stále vlhko,  tam kde jsem začal brzdit jsem čekal, že se podmínky trochu zlepšily, a myslel  jsem že to bude fajn. Ale jezdec přede mnou začal brzdit trochu dřív než jsem očekával, tak jsem se mu příliš přiblížil a pak už jsem neměl jak se mu vyhnout, tak jsme se  v nájezdu střetli. Ale ve finále o nic nešlo, protože už jsem tak své pozice ztratil.“  Gonda za tuto kolizi dostal od komisařů trest 10 sekund přičtených k výslednému času, to na jeho výsledku ale nezměnilo už vůbec nic.

Druhý závod pro Richarda dopadl ještě hůře, kvůli špatnému počasí se závod odstartoval za safety carem, za ním však Gondovi přestal fungovat jeho Jenzer a byl nucen ze závodu odstoupit „Je to záhada,stáje ještě zjišťujeme co se mohlo stát, zda to byl elektronický problém či něco jiného. Pokoušel jsem se auto restartovat, ale ani to nepomohlo.“

Na závěr Richard vysvětluje co ssebou nese fakt, že je letošní pole tak vyrovnané. Vždyť při tréninku se všichni piloti vešli do jedné sekundy… „Tím že v GP3 je všechno tak nabité, musí být následně všechny okolnosti vážně stoprocentní, aby přišel nějaký výsledek. Není to jen o tom sednout do auta a být rychlý. Musí to být o perfektně zvládnuté kvalifikaci, tedy i perfektně zvládnutém načasování na trati, skvěle zvládnuté strategii s pneumatikami, nastavení, koncentraci, tempu v závodě, nedělat žádné chyby. Od toho se to vše odvíjí. Jakmile se něco z toho nepodaří, tak to má v takto vyrovnaném poli obrovský dopad na výsledek. Takže si myslím, že rychlost máme, jen potřebujeme trochu více štěstí a dělat méně chyb.“

Napravit své výsledky  Richard může velmi rychle, již tento víkend ho čekají závody na britském Silverstone. „Věřím že v Silverstone si opět spravíme chuť, i když počasí zřejmě bude podobné jako tady, takže to bude opět velmi zajímavé. Ale už se velmi těším. Motivovaný se cítím stále dostatečně a vidím, že potenciál i rychlost máme“ uzavírá rodák z Bánské Bystrice.