Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jizda Legend na Red Bull Ringu

Jizda Legend na Red Bull Ringu

O víkendu závodili i Lauda, Stuck, Lammers a spol.

Pan Mateschitz se opravdu snaží a i letos měl v rámci své velké ceny v nabídce "závod legend". Lauda a spol letos sice nenasedli do vozů Formule 1, nechat tyto borce projet ve vozech bývalého seriálu BMW M1 - Procar ovšem bylo také výborným nápadem!

V letech 1979 a 1980 nechal Ecclestone za velké peníze bavorského výrobce před evropskými velkými cenami závodit nejrychlejších pět kvalifikace F1 proti specialistům pro sportovní vozy na téměř identických BMW M1 - dovedete si něco podobného dnes představit..?

A tak se na Red Bull-Ringu znovu sešli velikáni jako Niki Lauda, Jochen Mass, Hans-Joachim Stuck, Jan Lammers. Marc Surer, Christian Danner, Haral Grohs, Dieter Quester, Jos Verstappen, Gerhard Berger, Sepp Manhalter, Markus Hotz a Princ Leopold von Bayern, aby se předvedli velmi zainteresovanému publiku. Mnozí z nich usedli do dobře restaurovaných vozů, se kterými svého času skutečně závodili. Bylo zajímavé, jak se v areálu nad první zatáčkou (tedy na posvátném asfaltu dřívější šikany Hella-S) příznivci automobilového sportu rozdělili do dvou frakcí: ti jedni čekali ve dlouhé řadě na autogram Hamiltona, ti ostatní se tlačili kolem vozů ProCar. Přišel i Bernie Ecclestone a - přidružil se k těm, kteří ještě pamatují závodní auta se spojkou a řadící pákou...

Ať už je Dietrich Mateschitz jakýkoliv, za tohle mu patří náš dík!

Harald Grohs nastoupil v BMW M1, se kterým jel Piquet se Stuckem 1000km na Nuerburgringu.

Laudův M1 v barvách Marlbora nasazoval svého času Ron Dennis.

Hans Joachim Stuck vykouzlil pro svůj overal i nášivky z roku 1979...

Byl mezi Rakušany zvláště populární: Questerův M1 v barvách pivovaru Goesser.

Jochen Mass na trati.

Jochen Mass jel ve voze s lakováním Warsteiner, tedy sponzora jeho Arrowsu-F1 z let 1979 až 1980.

Rakouský specialista sportovních vozů Sepp Manhalter.

Pooh! - Marc Surer slavil shledání se svým vozem z roku 1980.

Sympaťák Jan Lammers byl roku 1979 prvním mistrem Procaru. Po něm se šampionem stal jeho pčítel Nelson Piquet.

Niki Lauda v akci.

Ne, Lombardiová nebo Wilsonová Procar nejezdili. Ani žádná jiná žena. I v tomto ohledu je Mateschitz průkopníkem.