Adrian Newey představil své nové děťátko
Hmotnost se v tomto případě rovná síle.
Aston Martin a Red Bull Racing společně odhalily nový hyper-sport AM-RB 001. Vůz navrhl známý technický génius F1 Adrian Newey a Aston Martin ho plánuje vyrábět v silniční i závodní verzi a půjde o velmi exkluzivní model. Na cesty se dostane pouze 99 až 150 kusů a dalších 25 bude zbavených věcí nezbytných pro jízdu na veřejných silnicích a poslouží jako závodní speciály.
AM-RB 001 je ve srovnání s jinými hyper-sporty (tedy super-super-sporty) mrňous, což mu umožňuje dosáhnout úžasný poměr hmotnosti a výkonu, který by měl být 1: 1. Turbomotor V12 prý má kolem 900 koňských sil a něco možná přidají hybridní technologie, takže hmotnost by se měla pohybovat v rozmezí od 900 do 1000 kilogramů. Pokud se Aston Martinu a Neweymu podaří tento poměr udržet, bude daleko před nejznámější konkurencí. Například LaFerrari má ve spalovacím motoru a KERS dohromady 940 koní a 1 600 kilogramů, McLaren P1 904 koní a 1 550 kilogramů a Bugatti Veyron 1 900 kilogramů a 1 200 koní. AM-RB 001 se v tomto bude blížit vozům kategorie LMP1, ale automobilka chce, aby tento vůz na okruzích dosáhl rychlejší časy na kolo než vozy F1. Daniel Ricciardo se dobrovolně přihlásil na místo testovacího jezdce.
"Úžasný pohled! Rád bych se zúčastnil vývojového procesu, pokud budu moci. Nemůžu uvěřit, že toto má jezdit v ulicích, vypadá to jako úžasný závodní vůz."
AM-RB 001 je ve srovnání s jinými hyper-sporty (tedy super-super-sporty) mrňous, což mu umožňuje dosáhnout úžasný poměr hmotnosti a výkonu, který by měl být 1: 1. Turbomotor V12 prý má kolem 900 koňských sil a něco možná přidají hybridní technologie, takže hmotnost by se měla pohybovat v rozmezí od 900 do 1000 kilogramů. Pokud se Aston Martinu a Neweymu podaří tento poměr udržet, bude daleko před nejznámější konkurencí. Například LaFerrari má ve spalovacím motoru a KERS dohromady 940 koní a 1 600 kilogramů, McLaren P1 904 koní a 1 550 kilogramů a Bugatti Veyron 1 900 kilogramů a 1 200 koní. AM-RB 001 se v tomto bude blížit vozům kategorie LMP1, ale automobilka chce, aby tento vůz na okruzích dosáhl rychlejší časy na kolo než vozy F1. Daniel Ricciardo se dobrovolně přihlásil na místo testovacího jezdce.
"Úžasný pohled! Rád bych se zúčastnil vývojového procesu, pokud budu moci. Nemůžu uvěřit, že toto má jezdit v ulicích, vypadá to jako úžasný závodní vůz."