Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli vybralo pneumatiky až po VC Japonska

 Pirelli vybralo pneumatiky až po VC Japonska

Do Belgie se tvrdé nedostanou.

Ano, je ještě jen začátek července a téměř celý srpen si budou jezdci užívat letní dovolenou, ale Pirelli potřebuje pneumatiky včas nejen vyrobit, ale i rozeslat po celém světě, proto už známe jeho nabídku pro všechny závody od letní přestávky až po Velkou cenu Japonska.

Velká cena Belgie
Okruh Spa-Francorchamps je nejdelším okruhem v kalendáři F1 a má více rychlých zatáček, ve kterých dostanou pneumatiky pořádně zabrat. I přes to a přes loňský problém s explodujícími pneumatikami se Pirelli nerozhodlo pro své nejtvrdší směsi a v Belgii jezdcům nabídne kromě středně-tvrdých a měkkých i super-měkké pneumatiky.

Velká cena Itálie
Po Spa bude na jezdce čekat další rychlý okruh s dlouhou historií. Kombinace dlouhých rovinek s převážně pomalými zatáčkami a šikanami jezdce motivuje nastavovat své vozy na minimální přítlak. Pneumatiky si v rovných pasážích odpočinou a vychladnou, takže v tomto případě není překvapením, že Pirelli pošle do boje i super-měkké pneumatiky, které tedy doplní loňskou nabídku měkkých a středně-tvrdých.

Velká cena Singapuru
Singapur je městská trať a spolu s Monakem jeden z hlavních důvodů, proč se Pirelli pustilo do vývoje ultra-měkkých pneumatik vhodných na okruhy, kde jsou převážně pomalé zatáčky a kde jezdci nejvíce ocení vysokou úroveň přilnavosti. Spolu s nimi do Singapuru cestují super-měkké a měkké.

Velká cena Malajsie

Sepang se letos přestěhoval ze začátku sezóny až do její druhé poloviny, ale pro nejtvrdší pneumatiky Pirelli to bude ještě pouze třetí závod. Okruh i podnebí jsou k pneumatikám nemilosrdné a jezdci sice mohou dát přednost středně-tvrdým nebo měkkým pneumatikám, ale Pirelli jim pro závod vyhradilo dvě tvrdé sady, takže pokud nebude pršet, každý jezdec bude muset během závodu použít alespoň jednu tvrdou sadu.

Velká cena Japonska

Stejně nekompromisní bylo Pirelli při výběru pro Suzuku. I v Japonsku budou obě sady vybrány Pirelli pro závod tvrdé a jezdci by měli použít alespoň jednu z nich.

velká cena                           směsi
 Austrálie  super-měkká  měkká  středně-tvrdá
 Bahrajn  super-měkká  měkká  středně-tvrdá
 Čína  super-měkká  měkká  středně-tvrdá
 Rusko  super-měkká  měkká  středně-tvrdá
 Španělsko  měkká  středně-tvrdá  tvrdá
 Monako  ultra-měkká  super-měkká  měkká
 Kanada  ultra-měkká  super-měkká  měkká
 Ázerbájdžán  super-měkká  měkká  středně-tvrdá
 Rakousko  ultra-měkká  super-měkká  měkká
 Velká Británie  měkká  středně-tvrdá  tvrdá
 Maďarska  super-měkká  měkká  středně-tvrdá
 Německa  super-měkká  měkká  středně-tvrdá
 Belgie  super-měkká  měkká  středně-tvrdá
 Itálie  super-měkká  měkká  středně-tvrdá
 Singapuru  ultra-měkká  super-měkká  měkká
 Malajsie  měkká  středně-tvrdá  tvrdá
 Japonska  měkká  středně-tvrdá  tvrdá