Pirelli doporučuje maximální počet kol pro každou směs
Prostřední směs prý vydrží déle než tvrdá.
Pirelli po přezkoumání zbytků, které v Rakousku zůstaly z pravé zadní pneumatiky Sebastiana Vettela, prý nezjistilo nic, co by naznačovalo selhání v důsledku únavy materiálu. Za viníka byl označen nikým neviděný úlomek povalující se někde na trati, nebo agresivní průjezd přes obrubníky. Jinými slovy, pneumatika neexplodovala sama od sebe a bez varovných signálů pouze proto, že se na ní jezdec pokoušel o extra dlouhý stint. Přesto ale Pirelli v Silverstone raději zveřejnilo doporučenou maximální délku stintu pro pneumatiky z každé ze tří směsí.
"Pirelli doporučuje, aby počet kol na žádné směsi nepřesáhl níže uvedené hodnoty," oznámila italská společnost, která na tvrdých pneumatikách doporučuje maximálně 26 kol, na středně-tvrdých 28 kol a na měkkých 15 kol. "U tvrdé směsi bylo pozorováno drolení, proto se očekává, že bude mít kratší životnost než středně-tvrdá směs."
Je to pouze doporučení výrobce a jezdci nejsou povinni jej respektovat. Na druhou stranu, Pirelli si takto nejspíš myje ruce nad čímkoliv, co se stane po překročení doporučeného počtu kol. Zároveň ale neplatí, že za cokoli v rámci tohoto limitu je zodpovědné Pirelli.
"Tyto údaje nereprezentují ani negarantují minimální počet kol pro jednotlivé směsi. Je odpovědností každého týmu zvolit vlastní strategii na základě vlastních informací o opotřebovávání pneumatik.“
"Pirelli doporučuje, aby počet kol na žádné směsi nepřesáhl níže uvedené hodnoty," oznámila italská společnost, která na tvrdých pneumatikách doporučuje maximálně 26 kol, na středně-tvrdých 28 kol a na měkkých 15 kol. "U tvrdé směsi bylo pozorováno drolení, proto se očekává, že bude mít kratší životnost než středně-tvrdá směs."
Je to pouze doporučení výrobce a jezdci nejsou povinni jej respektovat. Na druhou stranu, Pirelli si takto nejspíš myje ruce nad čímkoliv, co se stane po překročení doporučeného počtu kol. Zároveň ale neplatí, že za cokoli v rámci tohoto limitu je zodpovědné Pirelli.
"Tyto údaje nereprezentují ani negarantují minimální počet kol pro jednotlivé směsi. Je odpovědností každého týmu zvolit vlastní strategii na základě vlastních informací o opotřebovávání pneumatik.“