Newgarden naprosto dominoval závodu v Iowě
Iowa Corn 300 – Průběh a výsledky závodu
Američan Josef Newgarden naprosto ovládl závod IndyCar v Iowě. Nezpomalily ho ani zlomeniny klíční kosti a ruky, které utrpěl při nehodě na oválu v Texasu. Newgarden si připsal své třetí vítězství, první na oválu. V závěru se na druhou příčku propracoval Will Power. Třetí místo patří Scottu Dixonovi. Vítěz kvalifikace a lídr šampionátu Simon Pagenaud dojel na čtvrtém místě.
Newgarden hned od prvních metrů nenechal nikoho na pochybách, že on bude tím, koho ostatní budou celé odpoledne nahánět. Okamžitě překonal vítěze kvalifikace Simona Pagenauda a všem začal ujíždět. Za ním bojovali Pagenaud a Castroneves. Po 14 kolech se Newgarden dostal už za chvost startovního pole a začal předjíždět piloty o kolo. Nic na tom nezměnily ani první pit stopy okolo 50. kola.
Naopak, v 81. kole už měl Newgardena ve zpětných zrcátkách dokonce na třetím místě jedoucí Castroneves. O tři kola později už Newgardenovi zbýval jediný pilot, kterého ještě nedokázal předjet o celé kolo, a to Simon Pagenaud.
Kolem stého kola měl Newgarden náskok 14 sekund, Pagenaud jej nakonec o dvě sekundy stáhl a jako jediný se před Newgardenem skutečně udržel. Pomohla mu k tomu i první žlutá fáze, kterou ve 109. kole způsobil trojnásobný vítěz Ryan Hunter-Reay, respektive motor v jeho voze, který spektakulárním způsobem s ohnivými efekty vypověděl službu.
Problémy v boxech připravily o šanci na dobrý výsledek druhý vůz týmu Ed Carpenter Racing. Stroji, který řídil sám majitel týmu Ed Carpenter, vypověděla převodovka. Mechanici ji sice dokázali rychle vyměnit, ale bez ztráty přibližně 15 kol se to neobešlo.
Po pit stopech bylo ve stejném kole jako Newgarden dalších 10 jezdců. Restart přišel ve 129. kole. Newgarden opět začal soupeřům útočit a od 143. kola je zase předjížděl o kolo. V polovině závodu vedl před PAgenaudem, Castronevesem, Dixonem, Kanaanem, Powerem, Rahalem, Aleshinem a Bourdaisem.
K dalším zastávkám piloti mířili od 173 kola, kdy zastavil Graham Rahal. Castroneves zamířil k mechanikům ve 178. kole. Záhy na to ale vypověděl službu motor ve voze Juana Pabla Montoyi, který měl už předtím technické problémy. Na trať znovu zamířil zpomalovací vůz a pro Castronevese to znamenalo prakticky ztrátu všech nadějí na dobrý výsledek. Při restartu ve 189. kole byl až 11. se ztrátou celého kola.
Po něm se v dobrém světle ukazoval Kanaan, protáhl se až na třetí místo za Pagenauda a v dáli mizícího Newgardena. Pak to ale byl Dixon, kdo se dral dopředu až na druhé místo. Newgarden měl před ním sedmi vteřinový náskok.
Kanaaan zamířil na začátku okna pro poslední pit stop k mechanikům. Svůj pit stop si odbyl v 243. kole. Castroneves o tři kola později. Ve chvíli, kdy vyjížděl od mechaniků, ale ztratil kontrolu nad vozem Max Chilton, dostal hodiny a zůstal stát na vnitřku dráhy. Na trať potřetí zamířil zpomalovací vůz.
Newgarden přišel o desetivteřinový náskok. Mechanici ale nezopakovali loňskou chybu, kdy Newgarden po chybě při posledním pit stopu přišel o vedení. Za ním byl při restartu Scott Dixon, který smykem při výjezdu od mechaniků udržel svůj vůz před Pagenaudem.
Jezdci dostali ještě 40 kol na to, aby v závěru divákům něco předvedli. Šestice Newgarden, Dixon, Pagenaud, Power, Aleshin a Rossi byla ve stejném kole. Od sedmého Bourdaise dál už všichni jedno kolo ztráceli.
V samotném závěru zabojoval o mistrovské body Will Power. Sedm kol před koncem předjel Pagenauda a čtyři kola před koncem také Dixona a dojel druhý za suverénem Newgardenem. Ten se díky vítězství posunul na druhé místo v průběžném pořadí šampionátu. Všichni ostatní piloti až na Conora Dalyho ale mají k dobru závod v Texasu, který bude dokončen v srpnu. Castroneves se kvůli bodovému výpadku propadl z druhé příčky průběžného pořadí šampionátu o tři pozice.
Šampionát pokračuje hned následující víkend posledním závodem na městském okruhu v letošní sezóně. Piloti zavítají na populární okruh v kanadském Torontu.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
J.Newgarden | Ed Carpenter Racing |
C
|
|
2.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 4.282
|
3.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 5.5085
|
4.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 6.1827
|
5.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 7.0386
|
6.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
+ 1 kolo
|
7.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
8.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 1 kolo
|
9.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1 kolo
|
10.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
11.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 2 kola
|
12.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 2 kola
|
13.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 2 kola
|
14.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 2 kola
|
15.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 2 kola
|
16.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 3 kola
|
17.
|
G.Chaves | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 7 kol
|
18.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 16 kol
|
19.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 26 kol
|
20.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
Porucha
|
21.
|
C.Daly | Dale Coyne Racing |
H
|
Porucha
|
22.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
Porucha
|