Zandvoort: poločas v dunách
Dá BMW vzpomenout na svoji loňskou dominanci?
Podruhé se letos DTM podívá za hranice rodné země a symbolické přesýpací hodiny, naplněné pískem z místních dun, odměří v holandském Zandvoortu poločas sezony.
Circuit Park Zandvoort je po Norisringu dalším svérázným dějištěm závodního víkendu německého mistrovství. 4,3 km dlouhá trať patří svým profilem do staré školy a jezdci ji doslova zbožňují.
K dispozici mají méně asfaltu než na jiných okruzích a to především díky absenci pohodlných únikových zón a prezenci písku na dráze. Závody na břehu Severního moře se vždy pyšní svojí jedinečnou atmosférou a svérázným průběhem.
Osmkrát mezi dunami triumfoval vůz Audi, čtyřikrát z toho s Mattiasem Ekströmem za volantem. Mercedes zde slavil již pět vítězství, poslední však už před šesti lety. BMW má v Holandsku již tři zářezy a jen málokdo pochybuje o tom, že letos přibude další.
Stav šampionátu:
Po osmi závodech najdeme na třech nejvyšších příčkách průběžného pořadí zástupce všech tří značek. Systematické sbírání bodů vyneslo do čela Marka Wittmana, zatímco jediný letošní dvojnásobný vítěz Edoardo Mortara střída úspěchy s debakly.
Už jen dvěma jezdcům ze čtyřiadvacítky chybí mistrovské body. U nováčka Estebana Ocona tato situace nepřekvapuje, Daniel Juncadella však stále čeká na tu správnou vlnu. Přijde v přímořském Zandvoortu?
č. | Jezdec | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Σ |
1 | WIT | 0 | 4 | 25 | 6 | 12 | 8 | 12 | 8 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 75 |
2 | MOR | 25 | 0 | 15 | 0 | 4 | 0 | 25 | 4 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 73 |
3 | DIR | 12 | 25 | 6 | 0 | 0 | 0 | 15 | 12 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 70 |
4 | GRE | 0 | 0 | 0 | 15 | 18 | 12 | 18 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 63 |
5 | MAR | 4 | 15 | 8 | 10 | 2 | 0 | 8 | 15 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 62 |
6 | WIC | 18 | 10 | 0 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 58 |
7 | BLO | 0 | 8 | 18 | 8 | 0 | 0 | 0 | 18 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 52 |
8 | MUE | 15 | 6 | 1 | 0 | 1 | 4 | 0 | 25 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 52 |
9 | EKS | 2 | 0 | 0 | 18 | 8 | 18 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 46 |
10 | AUE | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 25 | 0 | 10 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 41 |
11 | GLO | 0 | 0 | 12 | 25 | 0 | 1 | 0 | 2 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 40 |
12 | SPE | 8 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 10 | 16 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 38 |
13 | FAR | 0 | 18 | 2 | 12 | 0 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 32 |
14 | VIE | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | 6 | 1 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 27 |
15 | MOL | 1 | 0 | 0 | 0 | 25 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 26 |
16 | PAF | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 22 |
17 | TOM | 0 | 2 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 13 |
18 | TAM | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 10 |
19 | DAC | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 8 |
20 | ROC | 0 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 5 |
21 | GOE | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 4 |
22 | TSC | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 1 |
23 | JUN | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 0 |
24 | OCO | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | . | . | . | . | . | . | . | . | . | . | 0 |
Aktuální hmotnosti vozů:
BMW sice začne víkend s nejlehčím vozem, ovšem váhová výhoda tentokrát nebude tak markantní jako v loňském roce, kdy mnichovská automobilka v Nizozemí naprosto dominovala.
Vůz | Základní hmotnost | Aktuální hmotnost | Zátěž |
AUDI RS 5 DTM | 1120 kg | 1127,5 kg | 7,5 kg |
BMW M4 DTM | 1112,5 kg | 1115 kg | 2,5 kg |
MERCEDES C 63 DTM | 1120 kg | 1117,5 kg | -2,5 kg |
Program víkendu:
Fotbalové mistrovství Evropy je již minulostí a Zandvoort díky tomu v sobotu zažije další večerní závod DTM.
Den | Čas | Program |
Pátek 15.7. | 17:00-17:30 | volný trénink 1 |
Sobota 16.7. | 13:45-14:15 | volný trénink 2 |
15:45-16:05 | kvalifikace na 1. závod | |
18:05-> | 1. závod (40 minut + 1 kolo) | |
Neděle 17.7. | 09:20-09:50 | volný trénink 3 |
11:20-11:40 | kvalifikace na 2. závod | |
13:40-> | 2. závod (60 minut + 1 kolo) |