Nejlépe si na upravenou trať zvyká Bourdais
Honda Indy Toronto – Před závodem
Šampionát IndyCar Series čeká závod na oblíbeném městském okruhu v Torontu. Při jubilejním 30. ročníku doznala trať drobných změn. Důvodem byla výstavba hotelu uprostřed okruhu, která znemožnila postavit pit lane tam, kde normálně bývala. Místo toho byla přesunuta na druhou stranu zatáček 9 až 11.
Kvůli pit lane je teď tahle pasáž mnohem užší, dva vozy vedle sebe se sem nevejdou. V osmé zatáčce posunuli pořadatelé zeď, čímž de facto znemožnili v této zatáčce předjíždění. Na druhou stranu, úpravou pasáže Princes Boulevard (zatáčky 9, 10, 11 a cílová rovinka) se okruh mírně prodloužil a hlavně se tahle pasáž zpomalila. Piloti tak očekávají, že se více bude předjíždět v první zatáčce.
Oproti loňským pátečním tréninku jsou zatím vozy IndyCar v Torontu o více jak dvě vteřiny pomalejší. Nejrychlejší časy si připsali dva dvojnásobní vítězové závodu. První Bourdais a druhý Dixon také jako jediní pokořili hranici 1 minuty a 3 sekund. Za nimi skončil lídr šampionátu Pagenaud, následovaný Takumou Satóem a Grahamem Rahalem.
Josef Newgarden, vítěz loňského závodu v Torontu, předchozího závodu IndyCar v Iowě a druhý muž průběžného pořadí šampionátu si v prvním tréninku připsal 15. čas. Třetí pilot průběžného pořadí Will Power byl šestý.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
18
|
01:02.9290
|
|
2.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
17
|
01:02.9738
|
+ 0.045
|
3.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
19
|
01:03.1246
|
+ 0.196
|
4.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
24
|
01:03.1925
|
+ 0.264
|
5.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
22
|
01:03.2636
|
+ 0.335
|
6.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
22
|
01:03.3209
|
+ 0.392
|
7.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
24
|
01:03.3478
|
+ 0.419
|
8.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
17
|
01:03.3984
|
+ 0.469
|
9.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
17
|
01:03.4914
|
+ 0.562
|
10.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
21
|
01:03.5185
|
+ 0.590
|
11.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
20
|
01:03.5561
|
+ 0.627
|
12.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
22
|
01:03.6457
|
+ 0.717
|
13.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
19
|
01:03.6857
|
+ 0.757
|
14.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
18
|
01:03.7201
|
+ 0.791
|
15.
|
J.Newgarden | Ed Carpenter Racing |
C
|
17
|
01:03.7352
|
+ 0.806
|
16.
|
S.Pigot | Ed Carpenter Racing |
C
|
21
|
01:03.9273
|
+ 0.998
|
17.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
18
|
01:03.9326
|
+ 1.004
|
18.
|
L.Filippi | Dale Coyne Racing |
H
|
20
|
01:03.9752
|
+ 1.046
|
19.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
18
|
01:04.0107
|
+ 1.082
|
20.
|
C.Daly | Dale Coyne Racing |
H
|
21
|
01:04.2006
|
+ 1.272
|
21.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
19
|
01:04.2346
|
+ 1.306
|
22.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
C
|
25
|
01:05.5153
|
+ 2.586
|