Newey nachází ztracenou motivaci
Změna pravidel je velkou příležitostí.
Adrian Newey se sice nevrací na místo technického ředitele Red Bullu, ale změna pravidel mu dodala novou motivaci. Zásadně vzroste aerodynamický přítlak, vozy se musí přizpůsobit širším pneumatikám a celkově by měly být o 3 až 5 sekund na kolo rychlejší, přičemž veškerý čas získají v zatáčkách. Aerodynamikům se tak otevřelo hodně nových možností a možná právě oni rozhodnou o vítězi Poháru konstruktérů sezóny 2017.
"Je to sada pravidel velmi odlišných od současných a vyžaduje si mnoho změn," řekl Newey. "Při prvním pohledu jsou to relativně malé změny, ale když se podíváte detailněji, bude to obrovská změna se spoustou výzev a výzvy jsou zároveň příležitostmi."
Neweyho těší, že se nyní všechny konkurenční vozy podobají jeho dílu představenému v roce 2009, ale už byl čas na změnu.
"Letošní předpisy vycházejí ještě z pravidel zavedených pro sezónu 2009, přestože od té doby bylo několik relativně malých změn. Všechny vozy se během těch sezón vyvíjely tak, aby maximálně vyhovovaly jedné sadě pravidel. Proto jsou si vozy nyní tak podobné. Jistým způsobem nám to lichotí. Když se podíváte na náš vůz z roku 2009, ostatní vyvíjeli tak, aby se jejich vozy podobaly tomuto vozu. Ale to je už samozřejmě jen minulost."
"Je to sada pravidel velmi odlišných od současných a vyžaduje si mnoho změn," řekl Newey. "Při prvním pohledu jsou to relativně malé změny, ale když se podíváte detailněji, bude to obrovská změna se spoustou výzev a výzvy jsou zároveň příležitostmi."
Neweyho těší, že se nyní všechny konkurenční vozy podobají jeho dílu představenému v roce 2009, ale už byl čas na změnu.
"Letošní předpisy vycházejí ještě z pravidel zavedených pro sezónu 2009, přestože od té doby bylo několik relativně malých změn. Všechny vozy se během těch sezón vyvíjely tak, aby maximálně vyhovovaly jedné sadě pravidel. Proto jsou si vozy nyní tak podobné. Jistým způsobem nám to lichotí. Když se podíváte na náš vůz z roku 2009, ostatní vyvíjeli tak, aby se jejich vozy podobaly tomuto vozu. Ale to je už samozřejmě jen minulost."
Christian Horner potvrdil, že Newey si sice nevezme zpátky prostor, který svým odchodem z postu technického ředitele vytvořil pro své bývalé podřízené, ale nový vůz Red Bullu bude i jeho dílem.
"Myslím, že ho změna pravidel nadchla," řekl šéf Red Bullu. "Svůj čas dělí mezi dva projekty. Z projektu (sportovního vozu) Aston Martinu se chce částečně stáhnout, když se dostane do fáze designování detailů. Velmi ho zajímá koncept, aerodynamika, uspořádání jednotlivých prvků a je silně zapojen i do přípravy vozu pro sezónu 2017."
"Myslím, že ho změna pravidel nadchla," řekl šéf Red Bullu. "Svůj čas dělí mezi dva projekty. Z projektu (sportovního vozu) Aston Martinu se chce částečně stáhnout, když se dostane do fáze designování detailů. Velmi ho zajímá koncept, aerodynamika, uspořádání jednotlivých prvků a je silně zapojen i do přípravy vozu pro sezónu 2017."