Wickens pánem sobotní kvalifikace
Zandvoort – kvalifikace na 1. závod
Robert Wickens hodil za hlavu loňský debakl na břehu Severního moře a do prvního závodu v Zandvoortu letos ostartuje z nejlepší pozice. V první řadě se vedle něj postaví Marco Wittmann, kterého před rokem kolegové z BMW naopak slavili jako sobotního vítěze.
Kvalifikaci začal z ostra také druhý loňský vítěz Antonio Félix da Costa, jenž se nejrychlejším časem víkendu 1:31.390 uhnízdil na provizorní pole position. Z té jej až tři minuty před koncen sesadil Maximilan Götz.
Ten hned během úvodních pokusů chyboval v rychlé pasáži mezi zatáčkami Scheivlak a Mastersbocht a postaral se o první havárii víkendu. Po nárazu do bariéry poškodil zadní část svého vozu, ale v kvalifikaci pokračoval.
Zástupci Audi dlouho drželi karty u těla a po první půli byly všechny vozy se čtyřmi kruhy mimo první desítku. K závěrečnému útoku zavelel Adrien Tambay, jenž jako první pokořil Götzův pokus. Následoval jej Jamie Green, když prolomil hranici 91 sekund.
Finále však stejně jako dosavadní tréninky patřilo stříbrným šípům. Po Wickensovi, Vietorisovi a Paffettovi sedmým místem překvapil nováček Esteban Ocon, pro kterého byla holandská trať doposud neznámým teritoriem.
Zatímco Mercedesu se povedlo katapultovat tři vozy do prvních dvou řad, konkurenti se zpomalili sami. Jamie Green a Nico Müller spektakulárně chybovali během svých rychlých kol a Augusto Farfus na dráze dokonce kolidoval se svým kolegou Brunem Spenglerem.
Na startovním roštu se posune o tři místa vzad Mike Rockenfeller, jenž během posledního závodu na Norisringu zavinil kolizi se svým týmovým kolegou Timem Scheiderem. O pět míst bude odsunut Miguel Molina, jelikož od komisařů obdržel už své třetí letošní varování.
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas | Odstup |
1. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 1:30.727 | |
2. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | 1:30.843 | +0.116 |
3. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | 1:30.857 | +0.130 |
4. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | 1:30.947 | +0.220 |
5. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | 1:30.953 | +0.226 |
6. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | 1:31.099 | +0.372 |
7. | Esteban OCON | Mercedes – ART | 1:31.144 | +0.417 |
8. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | 1:31.149 | +0.422 |
9. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | 1:31.164 | +0.437 |
10. | Timo GLOCK | BMW - RMG | 1:31.173 | +0.446 |
11. | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | 1:31.217 | +0.490 |
12. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | 1:31.281 | +0.554 |
13. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | 1:31.327 | +0.6+0 |
14. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | 1:31.341 | +0.614 |
15. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | 1:31.389 | +0.662 |
16. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | 1:31.395 | +0.668 |
17. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | 1:31.626 | +0.899 |
18. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | 1:31.665 | +0.938 |
19. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | 1:31.672 | +0.945 |
20. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | 1:31.725 | +0.998 |
21. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | 1:31.741 | +1.014 |
22. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | 1:31.822 | +1.095 |
23. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | 1:31.872 | +1.145 |
24. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | 1:31.911 | +1.184 |
Na základě teoretických časů z kvalifikace může Audi vyložit 5 kg ze svých vozů. Obě konkurenční značky naopak do svých strojů stejnou hmotnost přidají.