Wickens triumfuje, Wittmann posiluje náskok
Zandvoort – 1. závod (Aktualizováno)
Robert Wickens si po zpackaném víkendu na Norisringu vylepšil bilanci triumfem v sobotním závodě v Holandsku a vybojoval pro Mercedes první vítězství v Zandvoortu od roku 2010. Za suverénním Kanaďanem si druhé místo ubránil Marco Wittmann a posílil své vedení v šampionátu.
Závod ve scenérii dun nebyl tradičně nijak bohatý na mistrné předjížděcí manévry, zato první kolize přišla už krátce poté, co zhasla startovní světla. Adrien Tambay nerozpohyboval svoje audi dostatečně rychle a cestu si před něj hledali Tomczyk s Götzem. Výsledkem byla kolize všech tří.
Tambay s Götzem nemohli s poškozenými vozy pokračovat a Tomczyk byl označen za viníka nehody a dostal trest v podobě průjezdu boxy. Odklízení následků si navíc vynutilo nasazení safety caru.
To Wickens při startu nenechal nic náhodě a zavřel Wittmanovi cestu k vedení, dlouho se mu však nedařilo mistra roku 2014 setřást. Splnit strategický cíl se mu povedlo až poté, co muselo ředitelství závodu v 9. kole po nehodě Augusta Farfuse v Mastersbocht aktivovat slow zone.
Úsek, ve kterém jezdci smí jet maximální rychlostí 80 km/h, se stal osudným Edoardu Mortarovi a Nicovi Müllerovi. Za překročení limitu byli oba potrestáni průjezdem boxy. Italský jezdec s ambicemi na titul byl rozhodnutím komisařů velmi rozhořčen a trval na své nevině.
Po zrušení slow zone se Wittmannovi nedařilo přivést pneumatiky na správnou provozní teplotu a Wickens se na čele začal vzdalovat. Svou šanci navíc zavětřil třetí Vietoris a začal stupňovat svůj tlak. Druhá pozice však zůstala v rukou bývalého šampiona.
Problémy trápily i další jezdci BMW. Timo Glock ztrácel jednu pozici za druhou a na Antonia Félixe da Costu se dotáhl Mattias Ekström i Daniel Juncadella. Ani jednomu z pronásledovatelů se však do konce závodu nepodařilo bránícímu se Portugalci jeho šestou pozici vzít.
Audi se sice před závodem váhově přiblížilo soupeřům, ale boj ze zadních pozic je v Zandvoortu těžkou záležitostí. Páté místo Jamieho Greena tak bylo pro zdejší suverény předchozích ročníků maximem.
Premiérové body sezony si v prvním holandském dějství vybojovali Juncadella s Oconem, doteď posledními jezdci s nulou na kontě.
Aktualizováno
Audi předložilo důkazy v podobě telemetrických záznamů, ze kterých vyplynulo, že Mortara s Müllerem rychlost ve slow zone nepřekročili. Penalizace byly vedením závodu uděleny na základě okamžitých dat ze systému GPS, která vykazovala 10% odchylku od reálně dosažených rychlostí. Výsledek závodu však zůstal nezměněn, pravidla za takových okolností revizi neumožňují.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 41:55.441 | 25 |
2. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +7.217 |
25 |
3. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | +8.987 |
25 |
4. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | +10.657 |
25 |
5. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +12.626 |
25 |
6. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | +18.178 | 25 |
7. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | +18.877 | 25 |
8. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | +19.166 | 25 |
9. | Esteban OCON | Mercedes – ART | +19.838 | 25 |
10. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +23.592 | 25 |
11. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | +23.886 | 25 |
12. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | +28.082 | 25 |
13. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | +30.052 | 25 |
14. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +30.424 | 25 |
15. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +30.898 | 25 |
16. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | +31.416 | 25 |
17. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | +31.575 | 25 |
18. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | +32.288 | 25 |
19. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | +39.134 | 25 |
20. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +39.549 | 25 |
21. | Timo GLOCK | BMW - RMG | +45.004 | 25 |
- | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | 8 | |
- | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | 0 | |
- | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | 0 |