Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wickens triumfuje, Wittmann posiluje náskok

Wickens triumfuje, Wittmann posiluje náskok

Zandvoort – 1. závod (Aktualizováno)

Robert Wickens si po zpackaném víkendu na Norisringu vylepšil bilanci triumfem v sobotním závodě v Holandsku a vybojoval pro Mercedes první vítězství v Zandvoortu od roku 2010. Za suverénním Kanaďanem si druhé místo ubránil Marco Wittmann a posílil své vedení v šampionátu.

Závod ve scenérii dun nebyl tradičně nijak bohatý na mistrné předjížděcí manévry, zato první kolize přišla už krátce poté, co zhasla startovní světla. Adrien Tambay nerozpohyboval svoje audi dostatečně rychle a cestu si před něj hledali Tomczyk s Götzem. Výsledkem byla kolize všech tří.

Tambay s Götzem nemohli s poškozenými vozy pokračovat a Tomczyk byl označen za viníka nehody a dostal trest v podobě průjezdu boxy. Odklízení následků si navíc vynutilo nasazení safety caru.

To Wickens při startu nenechal nic náhodě a zavřel Wittmanovi cestu k vedení, dlouho se mu však nedařilo mistra roku 2014 setřást. Splnit strategický cíl se mu povedlo až poté, co muselo ředitelství závodu v 9. kole po nehodě Augusta Farfuse v Mastersbocht aktivovat slow zone.

Úsek, ve kterém jezdci smí jet maximální rychlostí 80 km/h, se stal osudným Edoardu Mortarovi a Nicovi Müllerovi. Za překročení limitu byli oba potrestáni průjezdem boxy. Italský jezdec s ambicemi na titul byl rozhodnutím komisařů velmi rozhořčen a trval na své nevině.

Po zrušení slow zone se Wittmannovi nedařilo přivést pneumatiky na správnou provozní teplotu a Wickens se na čele začal vzdalovat. Svou šanci navíc zavětřil třetí Vietoris a začal stupňovat svůj tlak. Druhá pozice však zůstala v rukou bývalého šampiona.

Problémy trápily i další jezdci BMW. Timo Glock ztrácel jednu pozici za druhou a na Antonia Félixe da Costu se dotáhl Mattias Ekström i Daniel Juncadella. Ani jednomu z pronásledovatelů se však do konce závodu nepodařilo bránícímu se Portugalci jeho šestou pozici vzít.

Audi se sice před závodem váhově přiblížilo soupeřům, ale boj ze zadních pozic je v Zandvoortu těžkou záležitostí. Páté místo Jamieho Greena tak bylo pro zdejší suverény předchozích ročníků maximem.

Premiérové body sezony si v prvním holandském dějství vybojovali Juncadella s Oconem, doteď posledními jezdci s nulou na kontě.

 

Aktualizováno

Audi předložilo důkazy v podobě telemetrických záznamů, ze kterých vyplynulo, že Mortara s Müllerem rychlost ve slow zone nepřekročili. Penalizace byly vedením závodu uděleny na základě okamžitých dat ze systému GPS, která vykazovala 10% odchylku od reálně dosažených rychlostí. Výsledek závodu však zůstal nezměněn, pravidla za takových okolností revizi neumožňují.

 

Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):

p. Jezdec Značka – Tým Čas/Odstup Kol
1. Robert WICKENS Mercedes – HWA 41:55.441 25
2. Marco WITTMANN BMW - RMG +7.217
25
3. Christian VIETORIS Mercedes – Mücke +8.987
25
4. Gary PAFFETT Mercedes – ART +10.657
25
5. Jamie GREEN Audi - Rosberg +12.626
25
6. António FÉLIX da COSTA BMW - Schnitzer +18.178 25
7. Mattias EKSTRÖM Audi - Abt Sportsline +18.877 25
8. Daniel JUNCADELLA Mercedes – HWA +19.166 25
9. Esteban OCON Mercedes – ART +19.838 25
10. Maxime MARTIN BMW - RBM +23.592 25
11. Timo SCHEIDER Audi - Phoenix +23.886 25
12. Lucas AUER Mercedes – Mücke +28.082 25
13. Bruno SPENGLER BMW - MTEK +30.052 25
14. Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix +30.424 25
15. Paul di RESTA Mercedes – HWA +30.898 25
16. Tom BLOMQVIST BMW - RBM +31.416 25
17. Edoardo MORTARA Audi - Abt Sportsline +31.575 25
18. Miguel MOLINA Audi - Abt +32.288 25
19. Martin TOMCZYK BMW - Schnitzer +39.134 25
20. Nico MÜLLER Audi - Abt +39.549 25
21. Timo GLOCK BMW - RMG +45.004 25
- Augusto FARFUS BMW - MTEK   8
- Adrien TAMBAY Audi - Rosberg
0
- Maximilian GÖTZ Mercedes – HWA
0