Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Z napínavé kvalifikace vyšel nejlépe Green

Z napínavé kvalifikace vyšel nejlépe Green

Zandvoort – kvalifikace na 2. závod

Jamie Green se ve druhé víkendové kvalifikaci nejlépe vypořádal se záludnostmi trati v holandském Zandvoortu a připsal si jedenáctou pole position v DTM. I dnes měl nejvíce pomyslných želízek v ohni Mercedes, Christian Vietoris ani Gary Paffett však na první startovní pozici nedosáhli. BMW se pro nedělní závod musí spokojit až se třetí řadou na roštu.

Ještě než stihla kvalifikace vůbec začít, objevily se červené vlajky, když Daniel Juncadella zaparkoval svůj mercedes v kačírku. Pro Španěla to byl předčasný konec bojů o startovní pozice a po slibné sobotě další letošní zklamání.

Problémy zůstat na dráze (ačkoliv s menšími následky) měli také jeho kolegové. Maximilian Götz vylétl v deváté zatáčce a poškodil si pravou přední pneumatiku. Robert Wickens zase nedobrzdil do šikany a musel svoji první jízdu přerušit.

V polovině kvalifikace nastala neobvyklá situace: Christian Vietoris a Edoardo Mortara zajeli na tisícinu stejný čas 1:31.497. O nejrychlejší kolo druhé víkendové dvacetimitovky se spolu dělili až do závěrečných ataků.

Finálovou steč odstartoval Timo Glock, jenž se jako první dostal pod hranici 91 sekund. Tu následně pokořila ještě pětice jezdců v čele s Greenem. Radost z nejlepšího času nezkazila Angličanovi z týmu Rosberg ani pokuta 250 euro za překročení rychlosti v boxové uličce o 5 km/h.

Svoji premiéru v DTM zažívá René Rast, jenž v neděli zaskakuje za Adriena Tambaye. Francouz si během sobotního závodu při kolizi s vozem Maximiliana Götze poranil levou paži a ačkoliv vyšetření v nemocnici vyloučilo zlomeninu, bolest jej v Zandvoortu zpět za volant nepustí.

  

p. Jezdec Značka – Tým Čas Odstup
1. Jamie GREEN Audi - Rosberg 1:30.696
2. Gary PAFFETT Mercedes – ART 1:30.775 +0.079
3. Christian VIETORIS Mercedes – Mücke 1:30.792 +0.096
4. Edoardo MORTARA Audi - Abt Sportsline 1:30.859 +0.163
5. Robert WICKENS Mercedes – HWA 1:30.937 +0.241
6. Timo GLOCK BMW - RMG 1:30.957 +0.261
7. Marco WITTMANN BMW - RMG 1:31.046 +0.350
8. Esteban OCON Mercedes – ART 1:31.053 +0.357
9. Mattias EKSTRÖM Audi - Abt Sportsline 1:31.163 +0.467
10. Nico MÜLLER Audi - Abt 1:31.193 +0.497
11. Tom BLOMQVIST BMW - RBM 1:31.244 +0.548
12. Miguel MOLINA Audi - Abt 1:31.247 +0.551
13. Paul di RESTA Mercedes – HWA 1:31.322 +0.626
14. Bruno SPENGLER BMW - MTEK 1:31.333 +0.637
15. António FÉLIX da COSTA BMW - Schnitzer 1:31.333 +0.637
16. Martin TOMCZYK BMW - Schnitzer 1:31.346 +0.650
17. Augusto FARFUS BMW - MTEK 1:31.352 +0.656
18. Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix 1:31.449 +0.753
19. Lucas AUER Mercedes – Mücke 1:31.566 +0.870
20. Timo SCHEIDER Audi - Phoenix 1:31.623 +0.927
21. Maxime MARTIN BMW - RBM 1:32.018 +1.322
22. René RAST Audi - Rosberg 1:32.079 +1.383
23. Maximilian GÖTZ Mercedes – HWA 1:33.148 +2.452
24. Daniel JUNCADELLA Mercedes – HWA  

 

Časy dosažené v kvalifikaci opět přinesou změnu hmotností jednotlivých vozů. Audi a Mercedes musí přiložit 5 kg, BMW může 5 kg odebrat.