Green dominátorem, Mercedes s problémy
Zandvoort – 2. závod (Aktualizováno)
Jamie Green si po startu z pole position dojel pro své první letošní vítězství v DTM. Místo na stupních vítězů, kde jej doplnili bývalý kolega Gary Paffett a ten současný Edoardo Mortara, si přitom v Zandvoortu zasloužil poprvé.
Mortarovi včera osud nepřál, když obdržel neoprávněnou penalizaci, která mu zruinovala závod. Dnes naopak těžil z problémů konkurentů a třetí místo v cíli pro něj bylo symbolickou kompenzací.
Sobotní suverén Robert Wickens se i dnes tlačil neohrožene dopředu - využil zaváhání jezdců před sebou a raketovým startem přeskočil Mortaru s Vietorisem. O dvě kola později jej před sebe pustil druhý Paffett a Kanaďan se v ten moment jal stíhat vedoucího Greena.
To se mu dlouhou dobu nedařilo také proto, že centrální systém řídící aktivace DRS byl několik kol nefunkční. V momentě, kdy se DRS opět rozeběhlo, stačily Wickensovi tři kola k tomu, aby na Greena mohl zaútočit.
Angličan z týmu Rosberg se i přesto, že inženýrům hlásil nedostatečnou přilnavost, dokázal atakům ubránit. Tou dobou to ještě netušil, ale blíže už se Wickens ke druhému vítězství v holandských dunách nedostal.
První problémy pro Mercedes přišly během zastávek v boxech. Konkurence si s výměnou pneumatik poradila řádově mohem rychleji a zastávky Wickense, Paffetta a Vietorise rozhodně nepatřily do výkladní skříně stříbrných šípů. Maximilian Götz navíc na dráze ztratil levé zadní kolo.
Wickens brzy přišel o důležitý kontakt s vedoucím Greenem a rozestup se začal dále prohlubovat, jakmile si oba museli klestit cestu mezi jezdci, kteří odložili své zastávky a vytrvale kroužili na starých pneumatikách.
Finální rána pro Mercedes přišla jen několik minut před koncem. V rozmezí dvou kol postihl defekt levé přední pneumatiky jak druhého Wickense tak čtvrtého Vietorise. Kanaďan po výměně obutí pokračoval v již ztraceném závodě, jeho německý kolega své účinkování ukončil.
Tím byla situace na čele definitivně rozhodnuta. Zatímco na prvních pozicích bylo soubojů jako šafránu, ve středu pole to opět jiskřilo.
Mike Rockenfeller dostal varování za vytlačení Augusta Farfuse na výjezdu z Tarzanbocht. V prvním incidentu byl Brazilec ještě obětí, v tom druhém o zatáčku dále, byl označen za viníka a penalizován. Naivní akcí totiž poslal Tima Scheidera do bariéry a mistr z let 2008 a 2009 musel po něhodě poškozený vůz odstavit.
Již tradičně brousil karbon svých soupeřů také António Félix da Costa. Ve 26. kole vytlačil z dráhy Estebana Ocona, čímž nováček vypadl ze své další bodované pozice. Následně se tvrdě bránil útokům nedočkavého Miguela Moliny. Kolize s da Costovým bmw přinesla Španělovi horkou chvilku, když se mu v rychlé pasáži Slotemakerbocht uvolnila kapota.
Diváky i svůj tým bavil Lucas Auer, jenž od svého vítězství na Lausitzringu jezdí jako pokropen živou vodou. Nejprve dostal varování za postrčení Toma Blomqvista, ve 32. kole pak předvedl dle svých slov "nejlepší předjížděcí manévr svého života" - smykem se v první zatáčce dostal před Martina Tomczyka.
Jel sice na euforické vlně, přesto našel Auer nakonec přemožitele a to v osobě nikoho menšího než Mattiase Ekströma. Švédský veterán, jenž v týdnu oslavil osmatřicáté narozeniny, po nezdařené kvalifikaci opět vsadil na strategii pozdní zastávky v boxech a na čerstvém obutí mířil na bodovaná umístění.
Aktualizováno:
Za incident s Molinou si Félix da Costa od komisařů vysloužil dodatečnou penalizaci 30 sekund a propadl se tak ze 17. na 19. pozici. Navíc dostal podmínečný trest ztráty deseti míst na startu a během následujícího víkendu v Moskvě si bude muset dávat velký pozor.
Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | 1:01:54.997 | 39 |
2. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | +9.731 |
39 |
3. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | +14.153 | 39 |
4. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +18.833 | 39 |
5. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +19.629 | 39 |
6. | Timo GLOCK | BMW - RMG | +21.455 | 39 |
7. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | +24.135 | 39 |
8. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +28.983 | 39 |
9. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | +29.430 | 39 |
10. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | +29.875 | 39 |
11. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | +34.349 | 39 |
12. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | +34.807 | 39 |
13. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | +36.509 | 39 |
14. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | +37.729 | 39 |
15. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +39.818 | 39 |
16. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +40.345 | 39 |
17. | Esteban OCON | Mercedes – ART | +46.187 | 39 |
18. | René RAST | Audi - Rosberg | +46.187 | 39 |
19. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | +1:15.028 | 39 |
20. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | +4 kola |
35 |
- | Maxime MARTIN | BMW - RBM | 28 | |
- | Miguel MOLINA | Audi - Abt | 28 | |
- | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | 24 | |
- | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | 3 |