Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Power vítězí v Torontu a snižuje náskok Pagenauda

Power vítězí v Torontu a snižuje náskok Pagenauda

Honda Indy Toronto – Průběh a výsledky závodu

Australan Will Power vyhrál jedenáctý závod letošní sezóny IndyCar Series a zase ukrojil část z náskoku stájového kolegy Simona Pagenauda, který před dnešním závodem činil 75 bodů. Pomohl mu k tomu výjezd zpomalovacího vozu krátce poté, co Power zamířil k mechanikům. Power do té doby jezdil na třetím místě za Dixonem a Pagenaudem.

Závod začal kolizí v osmé zatáčce, do které byli zapleteni Rahal, Kimball a Hunter-Reay. První jmenovaný najel na obrubník, strčil do Kimballa a do jeho vozu lehce narazil Hunter-Reay. Všichni v závodě i přes utrpěná poškození pokračovali.

Závod byl restartován v pátém kole, ale hned v kole 6. zamířil zpomalovací vůz na trať znovu. Na dlouhé rovince Lakeshore Boulevard Montoya zavadil o záď vozu Josefa Newgardena a část zadního křídla zůstala ležet na trati. Newgardenovi mechanici museli navíc záď vozu v boxech vyměnit.

Další restart přišel v 9. kole. Montoya pokračoval v agresivní jízdě a v dalším tvrdém souboji předjel Jamese HInchcliffea. Dixon si na čele pomalu budoval náskok, držet se s odstupem přibližně jedné sekundy dokázal jen Castroneves. V 18. kole zamířili do boxů piloti, kteří vsadili na alternativní strategii. Mezi nimi například Tony Kanaan.

Ve 26. kole přišel o druhé místo Castroneves. Do boxů ho poslala prasklá levá přední pneumatika. Castroneves se vrátil před piloty týmu Schmidt Peterson Motorsports, kteří zrovna absolvovali svůj pit stop. K tomu v následujícím kole poprvé zamířil také Scott Dixon a společně s ním také Will Power. Pagenaud stavěl v dalším kole. Ještě o kolo déle vydrželi na trati Bourdais a Montoya, který se vrátil těsně před Castronevesem.

Dixon kolem 40. kola dojel trojici jezdců Pigot, Newgarden a Hunter-Reay jedoucí na samém chvostu pole. Hunter-Reay se tvrdě bránil tomu, aby jej Dixon předjel o celé kolo. Vysvobození pro něj přišlo ve 45. kole, kdy znovu zavlála žlutá vlajka.

Na několika místech se totiž začal drolit povrch dráhy. Nejhorší situace byla v páté zatáčce, kde se drolil dokonce obrubník. INDYCAR jen odstranila úlomky, které se v 5. a také ve 3. zatáčce objevily na dráze. Jak se ukázalo, pro výsledek závodu to mělo rozhodující význam.

Restart přišel v 51. kole. Tvrdě se bojovalo především na chvostu pole, kde byli jezdci, kteří žluté fáze využili k pit stopu. Jezdci jedoucí na čelních pozicích k mechanikům nezamířili. Souboji nadále bavil fanoušky hlavně Montoya, který si opět tvrdě vyšlápl v 56. kole na Bourdaise. Za nimi jedoucí Castroneves zamířil hned na začátku okna pro provedení posledního pit stopu k mechanikům.

V 58. kole přišel klíčový moment závodu. Newgarden najel na rozpadlý obrubník, náraz mu doslova vyrazil z rukou volant a poslal druhého muže průběžného pořadí do zdi. Navíc Newgarden bolestivě narazil právě na tu stranu, kde si v Texasu zlomil klíční kost. Při nehodě si ale naštěstí žádné další zranění nepřivodil.

 Ve chvíli, kdy Newgarden havaroval, odvolal závodní stratég Tim Cindric do boxů Willa Powera. Rozhodl tak proto, že před ním jedoucí Pagenaud se zasekl za Kanaanem, který jel na jiné strategii. Power ujel po pit lane sotva 20 metrů, když se mu na volantu rozsvítila žlutá světla signalizující, že byly vyvěšeny žluté vlajky.

Dixon a Pagenaud museli počkat, až se seřadí celé pole a až pak mohli zamířit do boxů. Znamenalo to pro ně propad až do druhé desítky. Pískat si naopak mohl Castroneves. Poté, co jej před týdnem v Iowě hned dvakrát postihlo to, co nyní potkalo Dixona a Pagenauda, pro něj žlutá fáze přišla v nejvhodnější možnou chvíli. Lépe na tom byl jen Power.

Závod ale vedl Tony Kanaan, za ním byl Power, Hinchcliffe, Sato, Pigot, Castroneves, Aleshin, Bourdais, Hawksworth, Andretti, Daly, Hunter-Reay a až pak Dixon s Pagenaudem. Z jezdců, kteří byli před Dixonem měli palivo až do cíle Power, Castroneves, Aleshin, Bourdais a možná i Hawksworth. Ostatní potřebovali pomoc v podobě dalšího výjezdu zpomalovacího vozu.

Castroneves se zasekl za Hinchcliffem, když se mu jej podařilo předjet, ztrácel na Powera už 11 sekund. Australan se dostal do vedení, když 9 kol před cílem zamířil do boxů Kanaan. Pneumatiky neměnil, pouze dotankoval palivo a vrátil se na 4. místě za Hinchcliffem. Castroneves ze ztráty odmazal přibližně 4 sekundy, když v 82. kole přišla pro piloty jako Hinchcliffe přišla spása v podobě další žluté fáze.

V 5. zatáčce havarovali nezávisle na sobě Jack Hawksworth a Juan Pablo Montoya. Traťoví maršálové se zoufale snažili vozy odklidit z dráhy včas, aby se v Torontu ještě mohlo závodit. Montoya mohl dokonce se ztrátou jednoho kola pokračovat. Hawksworthův vůz ale bylo potřeba odklidit. Povedlo se to právě včas na to, aby společně s bílou vlajkou zavlála vlajka zelená. Na pořadí se už ale nic nezměnilo.

Power si dojel pro třetí vítězství v posledních čtyřech závodech. Minulý týden mu navíc v Iowě patřila druhá příčka. Pagenaud náskok se tak před jezdcem, který musel vynechat úvodní závod sezóny, povážlivě tenčí. Svoje mistrovské ambice přiživil také v cíli druhý Castroneves. Domácí fanoušky potěšil třetím místem Hinchcliffe, který nakonec díky žluté fázi vydržel s palivem až do cíle. Na dvě třetiny závodu suverénně nejrychlejšího Dixona nakonec zbylo až 8. místo, lídr šampionátu Pagenaud skončil ještě o příčku níže.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 W.Power  Team Penske
C
 
2.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+1.5275
3.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 2.5303
4.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
C
+ 3.7758
5.
 T.Sato  A.J. Foyt Enterprises
H
+ 4.0568
6.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 5.1145
7.
 S.Bourdais  KV Racing Technology
C
+ 5.6393
8.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
C
+ 6.1020
9.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
+ 6.6355
10.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 6.9746
11.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 7.4782
12.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 8.0690
13.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 8.5989
14.
 L.Filippi  Dale Coyne Racing
H
+ 8.9217
15.
 C.Daly  Dale Coyne Racing
H
+ 9.4068
16.
 A.Rossi  Andretti/Bryan Herta
H
+ 9.6896
17.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
+ 10.0568
18.
 M.Chilton  Chip Ganassi Racing
C
+ 10.6502
19.
 S.Pigot  Ed Carpenter Racing
C
+ 11.4494
20.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 1 kolo
21.
 J.Hawksworth  A.J. Foyt Enterprises
H
Havárie
22.
 J.Newgarden  Ed Carpenter Racing
C
Havárie