Ferrari prý chce do týmu Rosse Brawna
Vrátí se z důchodu?
Zdroje webu Motorsport minulý týden zjistily, že nespokojený Sergio Marchionne, prezident Ferrari, se minulý týden zajímal o názory inženýrů Scuderie na současný vůz a jeho potenciál. Že mu nestačila porada se šéfy jednotlivých oddělení a věnoval spoustu času rozhovorům s níže postavenými inženýry, naznačuje, že situace může být vážná. Navíc to přišlo teď, po Velké ceně Velké Británie, v níž Ferrari nejenže nestačilo tempu Mercedesu, ale daleko vpředu zmizel i Red Bull, zatímco Sebastian Vettel dostal v druhém závodě v řadě trest za výměnu porouchané převodovky. V Maranellu přitom právě vzniká vůz pro sezónu 2017, první vůz nové generace, na jehož základech by měla Scuderia stavět několik dalších sezón. Marchionne má přitom ještě v živé paměti rok 2014, kdy se Ferrari místo avizovaného boje o titul na začátku sezóny propadlo mezi týmy středu pole.
Jak se postarat o co nejrychlejší nápravu? Marchionne by byl údajně rád, kdyby si továrnu vzal na starost Ros Brawn. Brit poprvé přišel do Ferrari na konci roku 1996 z Benettonu, kde s Michaelem Schumacherem získali dva tituly a dva poháry konstruktérů. Jako technický ředitel pak měl velký podíl na pěti Schumacherových titulech a šesti pohárech konstruktérů Ferrari. Přestože se mluvilo o jeho zájmu o místo šéfa týmu, po Schumacherově odchodu si vzal roční dovolenou a po jejím skončení přijal místo šéfa týmu Honda. Ta už v F1 dlouho nevydržela, ale Brawn po jejím odchodu převzal tým, přejmenoval ho na Brawn GP a s vozem postaveným původně pro japonskou automobilku a motorem Mercedes získal další pohár konstruktérů a Jenson Button titul mistra světa. Tým po jediném roce existence koupil Mercedes a Brawn opět přijal místo šéfa týmu, ale o své místo přišel jen pár měsíců před zahájením mistrovské sezóny 2014.
Brawn si od té doby užívá důchodu a údajně se naplno věnuje své další velké vášni, rybaření. V nedávném rozhovoru pro Sky Sports popřel, že by se chtěl vrátit.
"Když jsem byl v F1, pracoval jsem 24/7. Mám takovou povahu. A nejsem si jistý, zda bych chtěl zase pracovat 24/7. Když se jedná o tenhle typ věcí, nemá se nikdy říkat nikdy, ale jsem spokojený s tím, co teď dělám a neobjevilo se nic, co by vzbudilo můj zájem," řekl 61 letý Brawn.
Marchionne údajně proto Brawnovi nabídl místo poradce bez každodenních povinností. Měl by využít své zkušenosti, najít slabá místa technického týmu a postarat se o nápravu. Na boxové zídce Ferrari bychom ho nevídali, určitě ne během mimoevropských závodů.
Jak se postarat o co nejrychlejší nápravu? Marchionne by byl údajně rád, kdyby si továrnu vzal na starost Ros Brawn. Brit poprvé přišel do Ferrari na konci roku 1996 z Benettonu, kde s Michaelem Schumacherem získali dva tituly a dva poháry konstruktérů. Jako technický ředitel pak měl velký podíl na pěti Schumacherových titulech a šesti pohárech konstruktérů Ferrari. Přestože se mluvilo o jeho zájmu o místo šéfa týmu, po Schumacherově odchodu si vzal roční dovolenou a po jejím skončení přijal místo šéfa týmu Honda. Ta už v F1 dlouho nevydržela, ale Brawn po jejím odchodu převzal tým, přejmenoval ho na Brawn GP a s vozem postaveným původně pro japonskou automobilku a motorem Mercedes získal další pohár konstruktérů a Jenson Button titul mistra světa. Tým po jediném roce existence koupil Mercedes a Brawn opět přijal místo šéfa týmu, ale o své místo přišel jen pár měsíců před zahájením mistrovské sezóny 2014.
Brawn si od té doby užívá důchodu a údajně se naplno věnuje své další velké vášni, rybaření. V nedávném rozhovoru pro Sky Sports popřel, že by se chtěl vrátit.
"Když jsem byl v F1, pracoval jsem 24/7. Mám takovou povahu. A nejsem si jistý, zda bych chtěl zase pracovat 24/7. Když se jedná o tenhle typ věcí, nemá se nikdy říkat nikdy, ale jsem spokojený s tím, co teď dělám a neobjevilo se nic, co by vzbudilo můj zájem," řekl 61 letý Brawn.
Marchionne údajně proto Brawnovi nabídl místo poradce bez každodenních povinností. Měl by využít své zkušenosti, najít slabá místa technického týmu a postarat se o nápravu. Na boxové zídce Ferrari bychom ho nevídali, určitě ne během mimoevropských závodů.