Ross Brawn mluvil o Ferrari i Schumacherovi
Maranello je neustále pod tlakem médií.
Ross Brawn byl během extrémně úspěšné éry Ferrari s Michaelem Schumacherem technickým ředitelem týmu. Svůj podíl měl i na voze sezóny 2007, ve kterém svůj titul získal Kimi Räikkönen, což je zároveň dosud poslední mistrovský titul jezdce Ferrari. Co si Brawn myslí o současném stavu v Maranellu?
"Posledních pár let to Ferrari nemělo lehké, ale podle mě je nyní klíčovým úkolem zachovat stabilitu," řekl Brawn, který prý uvažuje o návratu do sportu jako zaměstnanec Liberty Media. "Mají tam výborné lidi a tým nyní potřebuje dostat podporu a správnou koncepci. Ve Ferrari se nevyhnete neustálému tlaku a vysokým očekáváním, zejména ze strany médií, ale vedení musí najít způsob, jak od toho uchránit inženýry a další technický personál, aby se mohli koncentrovat na svou práci a dělat ji lépe.
Když (jako člen vedení Scuderie Ferrari) ráno přijdete do své kanceláře, na stole vás čeká stoh tiskových materiálů. O Ferrari se mluví po celém světě, což má za následek enormní očekávání. Nevím, jaká je současná dynamika uvnitř týmu, ale pár dobrých výsledků by dokázalo kompletně zvrátit situaci."
Brawnovi se nezdá správné očekávat od Sebastiana Vettela, že bude "novým Schumacherem", přestože určité podobnosti by se našly.
"Sebastian je skvělý jezdec a velmi inteligentní člověk a jsem si jistý, že když se rozhodl jít do Ferrari, vzal si Michaela za vzor. V posledních týdnech bylo vidět, že není spokojený, ale nikdy nekritizoval tým. Umím si představit, že s ním tvrdě maká, aby vytvořil správnou atmosféru.
Příští rok bude zajímavý. Nová pravidla znamenají novou příležitost pro všechny. Uvidíme, co to přinese. Současnost musí být pro Vettela frustrující, ale když šel do Ferrari, tak podle mě dobře věděl, že to může být náročná cesta. Taková výzva mohla být i jedním z důvodů, proč tam šel. Po tolika úspěších chtěl velkou výzvu a dostal ji."
Vettel ve VC Mexika nezaujal pouze bojovným výkonem, ale i dvěma kontroverzními situacemi. Závěr závodu strávil urážením Maxe Verstappena i Charlieho Whitinga a přitom si možná ani neuvědomil, že v souboji s Danielem Ricciardem změnil směr jízdy během brzdění, což bylo jezdcům jen týden předtím přísně zakázáno. Za první incident se musel písemně omluvit, druhý ho připravil o body za třetí místo.
Pár kontroverzním manévrům se během své kariéry nevyhnul ani Michael Schumacher. Ross Brawn byl stručný, protože tvrdil, že o tomto se Schumacherem nikdy pořádně nemluvil, ale vyjádřil se ke třem jeho známým incidentům - s Damonem Hillem v roce 1995, Jacquesem Villeneuvem v roce 1997 a k přerušení monacké kvalifikace v roce 2006, známé i jako "parkmanever". Při pohledu na incident s Hillem se prý nedá posoudit, zda tam byl ze Schumacherovy strany úmysl, do Villeneuvea evidentně narazil a co udělal v Monaku, bylo jednoduše hloupé a později si to uvědomil i Schumacher, ale reagoval instinktivně.
"Posledních pár let to Ferrari nemělo lehké, ale podle mě je nyní klíčovým úkolem zachovat stabilitu," řekl Brawn, který prý uvažuje o návratu do sportu jako zaměstnanec Liberty Media. "Mají tam výborné lidi a tým nyní potřebuje dostat podporu a správnou koncepci. Ve Ferrari se nevyhnete neustálému tlaku a vysokým očekáváním, zejména ze strany médií, ale vedení musí najít způsob, jak od toho uchránit inženýry a další technický personál, aby se mohli koncentrovat na svou práci a dělat ji lépe.
Když (jako člen vedení Scuderie Ferrari) ráno přijdete do své kanceláře, na stole vás čeká stoh tiskových materiálů. O Ferrari se mluví po celém světě, což má za následek enormní očekávání. Nevím, jaká je současná dynamika uvnitř týmu, ale pár dobrých výsledků by dokázalo kompletně zvrátit situaci."
Brawnovi se nezdá správné očekávat od Sebastiana Vettela, že bude "novým Schumacherem", přestože určité podobnosti by se našly.
"Sebastian je skvělý jezdec a velmi inteligentní člověk a jsem si jistý, že když se rozhodl jít do Ferrari, vzal si Michaela za vzor. V posledních týdnech bylo vidět, že není spokojený, ale nikdy nekritizoval tým. Umím si představit, že s ním tvrdě maká, aby vytvořil správnou atmosféru.
Příští rok bude zajímavý. Nová pravidla znamenají novou příležitost pro všechny. Uvidíme, co to přinese. Současnost musí být pro Vettela frustrující, ale když šel do Ferrari, tak podle mě dobře věděl, že to může být náročná cesta. Taková výzva mohla být i jedním z důvodů, proč tam šel. Po tolika úspěších chtěl velkou výzvu a dostal ji."
Vettel ve VC Mexika nezaujal pouze bojovným výkonem, ale i dvěma kontroverzními situacemi. Závěr závodu strávil urážením Maxe Verstappena i Charlieho Whitinga a přitom si možná ani neuvědomil, že v souboji s Danielem Ricciardem změnil směr jízdy během brzdění, což bylo jezdcům jen týden předtím přísně zakázáno. Za první incident se musel písemně omluvit, druhý ho připravil o body za třetí místo.
Pár kontroverzním manévrům se během své kariéry nevyhnul ani Michael Schumacher. Ross Brawn byl stručný, protože tvrdil, že o tomto se Schumacherem nikdy pořádně nemluvil, ale vyjádřil se ke třem jeho známým incidentům - s Damonem Hillem v roce 1995, Jacquesem Villeneuvem v roce 1997 a k přerušení monacké kvalifikace v roce 2006, známé i jako "parkmanever". Při pohledu na incident s Hillem se prý nedá posoudit, zda tam byl ze Schumacherovy strany úmysl, do Villeneuvea evidentně narazil a co udělal v Monaku, bylo jednoduše hloupé a později si to uvědomil i Schumacher, ale reagoval instinktivně.