Brawn se do Ferrari nevrátí
Maranello si bude muset poradit bez něj.
Web Motorsport v uplynulých dnech informuje o dění ve Scuderii Ferrari. Nejprve se dozvěděl o setkáních prezidenta a generálního ředitele Ferrari, Sergia Marchionneho, s několika inženýry, kteří nejsou součástí vysokého managementu Scuderie. Tématem rozhovorů prý byly současné problémy i vyhlídky do budoucna. Marchionne, který je i generálním ředitelem koncernu Fiat Chrysler Automobiles, chtěl zjistit, jaká je atmosféra v technickém oddělení Ferrari, především v týmech odpovědných za šasi a aerodynamiku.
V pondělí pak přinesl informaci, že Marchionne si chce zajistit služby Rosse Brawna, který by se stal technickým poradcem týmu a jeho hlavním úkolem by bylo odhalit a napravit problémy technického oddělení Scuderie. Nemusel by tak s týmem cestovat na závody a neměl by každodenní povinnosti. Zdroje téhož webu nyní informují, že Ross Brawn nemá zájem a zůstane v důchodu.
Spolu s touto zprávou se objevily další nepotvrzené informace. Ferrari prý potřebuje vymyslet plán B a připravit se i na možný rozchod s Jamesem Allisonem. Maurizio Arrivabene sice nedávno vyloučil jeho přestup do jiného týmu, ale technický ředitel údajně nadále tráví hodně času se svými dětmi ve Velké Británii a společně se vyrovnávají se ztrátou manželky a matky. Po personálním zemětřesení a mnoha odchodech zkušených inženýrů během sezóny 2014 nebude jednoduché najít v Maranellu vhodnou náhradu. Na přípravu vozu pro sezónu 2017 již pár měsíců dohlíží šéfdesignér Simone Resta, který by mohl být jedním z kandidátů.
Také se prý opět zváží možnost otevřít designérskou kancelář někde v Anglii, protože Ferrari má dlouhodobě problém získat schopné lidi z jiných týmů. Během let práce v F1 si většina z nich příliš zvykla na život v Británii, kde sídlí sedm z jedenácti týmů F1 včetně McLarenu, Williamsu, Renaultu, Red Bullu a Mercedesu, mají rodiny a do Itálie se jim stěhovat nechce. Ferrari by údajně chtělo do svého týmu získat i Jamese Keye, technického ředitele italské stáje Toro Rosso, ale zatím neuspělo.
V pondělí pak přinesl informaci, že Marchionne si chce zajistit služby Rosse Brawna, který by se stal technickým poradcem týmu a jeho hlavním úkolem by bylo odhalit a napravit problémy technického oddělení Scuderie. Nemusel by tak s týmem cestovat na závody a neměl by každodenní povinnosti. Zdroje téhož webu nyní informují, že Ross Brawn nemá zájem a zůstane v důchodu.
Spolu s touto zprávou se objevily další nepotvrzené informace. Ferrari prý potřebuje vymyslet plán B a připravit se i na možný rozchod s Jamesem Allisonem. Maurizio Arrivabene sice nedávno vyloučil jeho přestup do jiného týmu, ale technický ředitel údajně nadále tráví hodně času se svými dětmi ve Velké Británii a společně se vyrovnávají se ztrátou manželky a matky. Po personálním zemětřesení a mnoha odchodech zkušených inženýrů během sezóny 2014 nebude jednoduché najít v Maranellu vhodnou náhradu. Na přípravu vozu pro sezónu 2017 již pár měsíců dohlíží šéfdesignér Simone Resta, který by mohl být jedním z kandidátů.
Také se prý opět zváží možnost otevřít designérskou kancelář někde v Anglii, protože Ferrari má dlouhodobě problém získat schopné lidi z jiných týmů. Během let práce v F1 si většina z nich příliš zvykla na život v Británii, kde sídlí sedm z jedenácti týmů F1 včetně McLarenu, Williamsu, Renaultu, Red Bullu a Mercedesu, mají rodiny a do Itálie se jim stěhovat nechce. Ferrari by údajně chtělo do svého týmu získat i Jamese Keye, technického ředitele italské stáje Toro Rosso, ale zatím neuspělo.