Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Brawn se do Ferrari nevrátí

Brawn se do Ferrari nevrátí

Maranello si bude muset poradit bez něj.

Web Motorsport v uplynulých dnech informuje o dění ve Scuderii Ferrari. Nejprve se dozvěděl o setkáních prezidenta a generálního ředitele Ferrari, Sergia Marchionneho, s několika inženýry, kteří nejsou součástí vysokého managementu Scuderie. Tématem rozhovorů prý byly současné problémy i vyhlídky do budoucna. Marchionne, který je i generálním ředitelem koncernu Fiat Chrysler Automobiles, chtěl zjistit, jaká je atmosféra v technickém oddělení Ferrari, především v týmech odpovědných za šasi a aerodynamiku.

V pondělí pak přinesl informaci, že Marchionne si chce zajistit služby Rosse Brawna, který by se stal technickým poradcem týmu a jeho hlavním úkolem by bylo odhalit a napravit problémy technického oddělení Scuderie. Nemusel by tak s týmem cestovat na závody a neměl by každodenní povinnosti. Zdroje téhož webu nyní informují, že Ross Brawn nemá zájem a zůstane v důchodu.

Spolu s touto zprávou se objevily další nepotvrzené informace. Ferrari prý potřebuje vymyslet plán B a připravit se i na možný rozchod s Jamesem Allisonem. Maurizio Arrivabene sice nedávno vyloučil jeho přestup do jiného týmu, ale technický ředitel údajně nadále tráví hodně času se svými dětmi ve Velké Británii a společně se vyrovnávají se ztrátou manželky a matky. Po personálním zemětřesení a mnoha odchodech zkušených inženýrů během sezóny 2014 nebude jednoduché najít v Maranellu vhodnou náhradu. Na přípravu vozu pro sezónu 2017 již pár měsíců dohlíží šéfdesignér Simone Resta, který by mohl být jedním z kandidátů.

Také se prý opět zváží možnost otevřít designérskou kancelář někde v Anglii, protože Ferrari má dlouhodobě problém získat schopné lidi z jiných týmů. Během let práce v F1 si většina z nich příliš zvykla na život v Británii, kde sídlí sedm z jedenácti týmů F1 včetně McLarenu, Williamsu, Renaultu, Red Bullu a Mercedesu, mají rodiny a do Itálie se jim stěhovat nechce. Ferrari by údajně chtělo do svého týmu získat i Jamese Keye, technického ředitele italské stáje Toro Rosso, ale zatím neuspělo.