Gondův návrat na Hungaroringu opět body nepřinesl
GP3, Hungaroring
Slovenskému závodníkovi Richardovi Gondovi neumožnily finanční problémy startovat o předešlém závodním víkendu na britském Silverstone, minimálně pro Hungaroring se však všechno podařilo dát dopořádku a Gonda si tak mohl užít závod blízko své domoviny. „Do Maďarska jsme se velmi těšil a mé očekávání se naplnily. Byla tu skvělá atmosféra, přišlo hodně lidí a oba závody byly velmi těžké, přesně tak jak jsem očekával. V Maďarsku se nedá předjíždět a panují tu vysoké teploty.“ Shrnuje základní rysy závodního víkendu slovenský závodník.
Podle představ nevyšly Richardovi již tréninky, kdy nemohl odjet vše co potřeboval, což se promítlo i do výsledků kvalifkace. „Ihned od pátku jsme se ocitli s nastavením pár kol pozadu, neboť jsme se nevydali správným směrem, a to se, alespoň v mém případě, táhlo až do začátku kvalifkace. Ta mi pak úplně nevyšla podle představ, takže jsem věděl, že vůbec nebude jednoduché se v závodech dostat vpřed.“
V kvalifikaci podobně jako na Red Bull Ringu doplatil na špatné načasování na trati, kvůli čemuž byl nucen měnit rozvržení kol a přišel tak o několik pokusů. Kvalifikoval se jako patnáctý.
Start a první kola sobotního závodu byly pro Richarda dobré a po prvních dvou kolech dokázal získat několik startovních pozic. „Ale po zbytek závodu, i když jsem se snažil, to bylo vepředu zablokované, a na této trati se těžko předjíždí. Nemáme DRS ani pitstopy, takže se nedá nic vymyslet.“ Nakonec mu v závodě patřila třináctá pozice.
„S autem jsme byli v sobotním závodě velmi spokojeni, přesto jsme nějaké změny na kratší závod zkusily, což ale nakonec nebylo přesně to, co jsme očekávaly.“ Nakonec to ale pro Richarda tak zlé nebylo, stále měl rychlost a byl schopen tlačit. „Zvolil jsem trochu jinou taktiku než předešlý den a byl jsem uprostřed závodu o dost agresivněšjí, snažil jsem se někoho vepředu donutit k chybě.“ Ale před ním jezdil Alex Palou, který již patří mezi zkušenější jezdce, takže chybu neudělal tak jednoduše jako o den dříve Isaakyan.
„Snažil jsem se k němu přistupovat v nátlakových vlnách, abych ušetřil pneumatiky i na další pokusy, ale ke konci závodu to již nešlo, a posledních pět kol jsme se velmi trápil se zadními pneumatikami i přetáčenlivostí. Měl jsem vůbec problém udržet auto na limitech tratě a byl jsem často napomínám za výjezdy mimo,ale snažil jsem se z toho vytěžit maximum.“
V druhém závodě, poznamenaném těžkou nehodou jeho týmového kolegy Akashe Nandyho, skončil Gonda nakonec patnáctý. I z Maďarska tak odjíždní bez jediného bodu. „Víkend nedopadl přesně tak, jak bysme chtěli, ale je dobré, že jsme oba závody dokončili, postupně sbíráme zkušenosti co se týká nastavení auta ze soboty na neděli, z tréninku na kvalifikaci a podobně. Věřím, že postupně budeme tyto zkušenosti zužitkovávat.“
„Postupujeme vpřed, akroát je tu prostě velký komplex věcí, které musí ideálně vyjít. Shrnul bych to jednoduše, je třeba mít dobrou kvalifikaci, být v první osmičce a pak bude velmi jednoduché skončil na takovémto okruhu třeba na pódiu.“ Bohužel kvalifikace byla přesně to, co Richardovi kvuli výše zmiňovaným problémům nevyšlo. I tak si ale závod v Maďarsku užil. „Jsem velmi rád, že jsme tu po výpadku na Silverstone opět dokázali být a závodit. Chtěl bych poděkovat všem partnerům i fanouškům, které jsem na Hungaroringu potkal i těm, kteří byli kolem trati. Viděl jsem tu několik slovenských vlajek, a to je přesně to, proč to děláme.“ Uzavírá pilot stáje Jenzer.