Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA ustoupila, Hockenheimring posouvá hranice

FIA ustoupila, Hockenheimring posouvá hranice

Jezdci budou využívat celé obrubníky.

Týmy včera úspěšně lobbovaly za méně přísný výklad pravidla o respektování hranic trati a zákazu získávání výhody mimo ni.

Některé zatáčky Hockenheimringu lemují široké obrubníky a asfaltové výjezdové zóny, které by jezdci rádi využívali jako součást trati, protože by jim to umožnilo udržet si mezi rovinkami vyšší rychlost. Charlie Whiting, ředitel závodů F1, ale včera trval na tom, že trať je pouze prostor mezi dvěma bílými čarami a jezdec se musí snažit v něm zůstat alespoň jednou pneumatikou. Nakonec se ale dospělo ke kompromisu. Jezdci nesmí při nahánění setin sekundy překračovat hranici trati, která se ale posouvá.

V první zatáčce s obrubníky širšími než vůz F1 tak již není nutné držet kola mezi bílými čarami, může se využít celá šířka obrubníku, až za ním jsou nainstalovány senzory, které budou stevardům hlásit každé překročení. V kvalifikaci by to mělo znamenat automatické vymazání času, v závodě bude jezdci hrozit penalizace až po třech překročeních hranice. V úvahu se budou brát okolnosti jednotlivých výjezdů mimo trať, například smyk a ztráta kontroly nad vozem jsou omluvou a navíc je bude vidět i na dosaženém sektorovém čase.

"Na základě našeho pozorování způsobu, jakým se využívá nový obrubník na výjezdu z 12. zatáčky a na základě připomínek obdržených během včerejšího večerního setkání, si myslíme, že v první zatáčce by měla být hranicí trati vnější strana obrubníku, tedy ta, která je nejdále od trati. Každé překročení této hranice kteroukoliv částí vozu bude přezkoumáno, aby se zjistilo, zda byla překročením získána nějaká výhoda."