Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Také Haas už ukončil vývoj současného vozu

Také Haas už ukončil vývoj současného vozu

Aerodynamické oddělení naplno pracuje na novém voze.

Není překvapením, že ani nový americký tým již nepracuje na zlepšování svého současného vozu. Málo zkušený personál se totiž, s pomocí Ferrari a Dallary, už soustřeďuje pouze na vůz pro příští sezónu. Ferrari se postará o množství mechanických dílů a Dallara vyrobí zbytek, ale na návrhu aerodynamiky musí designéři Haasu pracovat stejně, jako jejich zkušenější soupeři z větších týmů.

"My jsme se už stoprocentně přesunuli k vozu na sezónu 2017," oznámil Günther Steiner, šéf týmu. "Vůz na sezónu 2016 se již měnit nebude. A jak jsme na tom s vozem pro příští sezónu? Domníváme se, že nám to jde dobře, ale nic nebudeme s jistotou vědět až do prvního testu, protože ostatní pracují na vlastních nových projektech. Je to jako střílet na pohybující se cíl, ale všichni jsme si jisti, že to zvládneme.

Rozvrh větrného tunelu je plný nových dílů, pracujeme v CFD, vše využíváme na maximum povolené FIA a všichni (členové týmu) se zdají být přesvědčeni, že jsme na správné cestě. Ale kde přesně jsme, to se dozvíme až příští rok."

Haas není zdaleka jediným týmem, který se bude snažit do konce sezony snažit vydolovat co nejvíce z toho, co stihl vyvinout během první poloviny tohoto roku. Všechny týmy kromě trojlístku vpředu (Mercedesu, Red Bullu a Ferrari) již potvrdily, že na současných vozech nepracují vůbec, nebo se budou snažit pouze aplikovat věci vyvíjené kvůli příští sezoně. Malou výjimkou je Sauber, který kvůli finančním problémům nemohl v první polovině roka nasadit některé díly navrženy už na začátku sezony. V Německu měl nové zadní křídlo a ve Spa má mít novou podlahu i přední křídlo.