Wickens vítězem vodní revue
Moscow Raceway – 1. závod
Ruské počasí dnes neukázalo DTM svoji přívětivou tvář a o slovo se opět přihlásil déšť. Více než vodní slalom však první víkendový závod připomínal vodní revue, ve které Mercedes proměnil všechny své kvalifikační trumfy, Audi se snažilo minimalizovat ztráty a BMW propadlo.
Představení začalo z bezpečnostních důvodů za safety carem. Po třech kolech ředitelství závodu usoudilo, že jezdci mohou začít závodit, stratégové Mercedesu ovšem měli jiný názor. Držitel pole position Gary Paffett nedostal šanci bojovat o vítězství a musel před sebe už ve třetí zatáčce pustit Roberta Wickense.
Kanaďan nabídku přijal a začal se na čele rychle vzdalovat. Paffett měl jinou agendu než sledovat vedoucího jezdce a o pět kol později se nechal předjet i Paulem di Restou. Tou dobou už měl Wickens náskok téměř 10 vteřin a Mercedes měl na čele oba své svěřence s nejtučnějším bodovým kontem a rezervována všechna místa na stupních vítězů.
Soupeři z Ingolstadtu měli život o poznání těžší. Edoardo Mortara a Jamie Green si museli cestu k maximálnímu možnému přídělu mistrovských bodů najít sami. Tedy téměř.
Poradili si s Timem Glockem a Felixem Rosenqvistem, aby jim ve finále mohl Timo Scheider přenechat svoji sedmou příčku. Šachovou partii dotáhli stratégové z Audi až do extrému, když Mortarovi přikázali pustit Greena před sebe.
Nemít BMW v kádru Maximeho Martina, byl by první moskevský závod pro bavorského výrobce smutnou podívanou. Belgičan, jenž si letní přestávku zpestřil vítězstvím ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa, dokázal jako jediný jezdec BMW udržet pozici v první desítce.
Na jejím konci se do výsledkových listin zapsal Felix Rosenqvist, jenž bojuje o další angažmá a po prvním startu v DTM má na svém kontě jeden mistrovský bod. O 107 více jich má po dnešním vítězství Robert Wickens, což jej znovu posunulo do vedení šampionátu.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 42:29.196 | 22 |
2. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +10.955 | 22 |
3. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | +12.293 | 22 |
4. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | +25.270 | 22 |
5. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | +25.874 | 22 |
6. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +27.243 | 22 |
7. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +27.752 | 22 |
8. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | +30.108 | 22 |
9. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | +31.671 | 22 |
10. | Felix ROSENQVIST | Mercedes – ART | +32.848 | 22 |
11. | Timo GLOCK | BMW - RMG | +35.243 | 22 |
12. | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | +36.197 | 22 |
13. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +38.287 | 22 |
14. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | +42.822 | 22 |
15. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | +44.030 | 22 |
16. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +44.781 | 22 |
17. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | +46.951 | 22 |
18. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | +49.944 | 22 |
19. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +50.288 | 22 |
20. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | +51.313 | 22 |
21. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | +59.926 | 22 |
22. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | +1:02.697 | 22 |
23. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | +1:07.259 | 22 |
24. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | +1:10.016 | 22 |