Force India je téměř na hranici svých možností
Na postup do první ligy jí chybí zhruba £200 milionů.
Force India má velmi blízko k tomu, aby o sobě mohla mluvit jako o nejlepším týmu středu pole. V posledních závodech před letními prázdninami získávala více bodů než Williams a pokud v tom bude pokračovat i v druhé části sezony, může tento tým porazit. To už ale narazí na strop svých možností. Od trojice špičkových týmů Mercedes, Red Bull a Ferrari ji dělí finanční bariéra, která se nedá překonat z roku na rok.
"Popravdě řečeno, naším cílem je být nejlepším týmem zbytku světa. Realita je taková, že k učinění dalšího kroku bychom potřebovali dalších £200 milionů," přiznal Bob Fernley, zástupce šéfa Force Indie, čímž naznačil, že by se jejich roční rozpočet musel zdvojnásobit.
"Ale zároveň je třeba říci, že příští rok bude velmi vzrušující, protože nové vozy jsou poprvé navrhované… Nedá se říct, že za rovných podmínek, ale určitě rovnějších, než kdykoli předtím, pokud mluvíme o vývoji aerodynamiky. Pro všechny platí stejná omezení (práce ve větrném tunelu a s CFD i testování na trati). Samozřejmě, větší týmy mohou dosáhnout mnohem vyšší efektivity procesů, takže mají výhodu, ale ta je nyní menší než kdykoliv předtím. Takže to bude zajímavé a příští rok se mohou otevřít zajímavé příležitosti."
Tým Force India se při vývoji aerodynamiky spoléhá na špičkový větrný tunel v německém Kolíně nad Rýnem, který si pronajímá od Toyoty, protože vývoj v jeho vlastním tunelu už nebyl efektivní.
"Vůz sezony 2017 bude první, který vyvineme pomocí testování 60% modelů. Předtím jsme v Brackley měli pouze 50% modely a když jsme se přesouvali k Toyotě, museli jsme částečně obětovat začátek sezony 2015. Od té doby ale vůz neustále úspěšně zlepšujeme. Přesnost dat získaných z testování 60% modelů je pro náš tým vzrušující novinkou."
"Popravdě řečeno, naším cílem je být nejlepším týmem zbytku světa. Realita je taková, že k učinění dalšího kroku bychom potřebovali dalších £200 milionů," přiznal Bob Fernley, zástupce šéfa Force Indie, čímž naznačil, že by se jejich roční rozpočet musel zdvojnásobit.
"Ale zároveň je třeba říci, že příští rok bude velmi vzrušující, protože nové vozy jsou poprvé navrhované… Nedá se říct, že za rovných podmínek, ale určitě rovnějších, než kdykoli předtím, pokud mluvíme o vývoji aerodynamiky. Pro všechny platí stejná omezení (práce ve větrném tunelu a s CFD i testování na trati). Samozřejmě, větší týmy mohou dosáhnout mnohem vyšší efektivity procesů, takže mají výhodu, ale ta je nyní menší než kdykoliv předtím. Takže to bude zajímavé a příští rok se mohou otevřít zajímavé příležitosti."
Tým Force India se při vývoji aerodynamiky spoléhá na špičkový větrný tunel v německém Kolíně nad Rýnem, který si pronajímá od Toyoty, protože vývoj v jeho vlastním tunelu už nebyl efektivní.
"Vůz sezony 2017 bude první, který vyvineme pomocí testování 60% modelů. Předtím jsme v Brackley měli pouze 50% modely a když jsme se přesouvali k Toyotě, museli jsme částečně obětovat začátek sezony 2015. Od té doby ale vůz neustále úspěšně zlepšujeme. Přesnost dat získaných z testování 60% modelů je pro náš tým vzrušující novinkou."