Jezdce Ferrari překvapila šikana Bus Stop
Oba přehřáli pneumatiky.
Sebastian Vettel po kvalifikaci vysvětloval svůj monolog, který po skončení kvalifikace spustil do týmové vysílačky.
"Ta poslední zatáčka! Měl jsem nulovou zadní část a přitom jsem v nájezdu vůbec netlačil. Nulový zadek, za všechno může poslední zatáčka. Už zase! Špatná trakce, žádná přilnavost. Jeden a půl desetiny v jednoduchém místě," dostal ze sebe Vettel ještě než vrátil vůz do garáže.
Ztráta přilnavosti nebyla chybou týmu ani vozu, teplota červených pneumatik na konci kvalifikačního kola na 7 kilometrů dlouhém okruhu prostě přesáhla pracovní okno a v šikaně, za kterou už následuje hlavní rovinka, jezdce překvapila nižší přilnavost.
"Neměl jsem tolik přilnavosti, kolik jsem očekával. Ještě před výjezdem z poslední zatáčky jsem si myslel, že to dělám dobře, měl jsem správně nasměrovaný vůz, ale když jsem šlápl na plynový pedál, kola se hodně protočila. Asi to postihlo každého, pneumatiky byly horké, příliš horké a asi všichni měli v poslední šikaně tento problém. Byl jsem trochu zklamaný, protože jsem očekával víc a nakonec jsem neměl nic z toho, že jsem zvolil pomalejší nájezd, abych měl co nejlepší výjezd (na hlavní rovinku)."
Räikkönen doplatil na stejnou chybu ve stejném místě, ale nakonec byl o dvě desetiny sekundy rychlejší než Vettel a bez této chyby by jistě překonal čas Maxe Verstappena a možná i Nica Rosberga.
"V prvním pokusu jsem vyjel mimo trať, to nebylo ideální. Druhý se mi celkem vydařil, ale ve srovnání s kolem v Q2 (na žlutých pneumatikách) jsem v šikaně ztratil dvě desetiny sekundy. Pole position bylo na dosah, takže trochu zklamání. Bylo by super být na pole. Ale závod je až zítra a když se ohlédneme na předchozí závody, měli bychom být s naší pozicí spokojeni."
"Ta poslední zatáčka! Měl jsem nulovou zadní část a přitom jsem v nájezdu vůbec netlačil. Nulový zadek, za všechno může poslední zatáčka. Už zase! Špatná trakce, žádná přilnavost. Jeden a půl desetiny v jednoduchém místě," dostal ze sebe Vettel ještě než vrátil vůz do garáže.
Ztráta přilnavosti nebyla chybou týmu ani vozu, teplota červených pneumatik na konci kvalifikačního kola na 7 kilometrů dlouhém okruhu prostě přesáhla pracovní okno a v šikaně, za kterou už následuje hlavní rovinka, jezdce překvapila nižší přilnavost.
"Neměl jsem tolik přilnavosti, kolik jsem očekával. Ještě před výjezdem z poslední zatáčky jsem si myslel, že to dělám dobře, měl jsem správně nasměrovaný vůz, ale když jsem šlápl na plynový pedál, kola se hodně protočila. Asi to postihlo každého, pneumatiky byly horké, příliš horké a asi všichni měli v poslední šikaně tento problém. Byl jsem trochu zklamaný, protože jsem očekával víc a nakonec jsem neměl nic z toho, že jsem zvolil pomalejší nájezd, abych měl co nejlepší výjezd (na hlavní rovinku)."
Räikkönen doplatil na stejnou chybu ve stejném místě, ale nakonec byl o dvě desetiny sekundy rychlejší než Vettel a bez této chyby by jistě překonal čas Maxe Verstappena a možná i Nica Rosberga.
"V prvním pokusu jsem vyjel mimo trať, to nebylo ideální. Druhý se mi celkem vydařil, ale ve srovnání s kolem v Q2 (na žlutých pneumatikách) jsem v šikaně ztratil dvě desetiny sekundy. Pole position bylo na dosah, takže trochu zklamání. Bylo by super být na pole. Ale závod je až zítra a když se ohlédneme na předchozí závody, měli bychom být s naší pozicí spokojeni."