4. historický Rossfeldrennen
Ročník 2016 stál zcela ve znamení ohlédnutí po kariéře velkého Waltera Röhrla.
Nápad, uspořádat na horské silnici nad Berchtesgadenem směrem na "Rossfeld" závod veteránů, se výborně "chytil" a minulý víkend pořádali v jižním Bavorsku již čtvrté vydání jejich Internationaler Edelweiss Bergpreis. Ohledně trati se samozřejmě nejedná o "nějakou" horskou klikatici, ale přesně o úsek, na kterém se až do sedmdesátých let pořádaly velké mezinárodní závody do vrchu.
Ročník 2016 stál zcela ve znamení ohlédnutí po kariéře velkého Waltera Röhrla a pořadateli se díky spolupráci s automobilkou Opel a s několika sběrateli podařilo sestavit v paddocku opravdu krásnou paletu bývalých závoďáků geniálního pilota z Regensburgu. Početní fandové mohli zažít ostrou jízdu jeho Opelů Ascona (1975), nebo 400 Gp4 (1982), Fiatu Abarth 131 (1976), Lancie 037 (1982), Porsche 911 (1977), Audi 200 TransAm (1988) a hlavně monstra Audi Sport quattro S1 (1985). Výstaviště obsahovalo další jeho vozy jako Audi quattro skupiny B, Porsche 924 a Schnitzer-BMW 2002.
Nebyl to ale pouze bývalý mistr světa rallye, kdo svou přítomností opepřil tento výborný podnik. Za volantem Porsche 356B se snažil bývalý pilot F1 a vítěz Le Mans Hans-Joachim Stuck, Röhrlův dlouholetý spolujezdec Christian Geistdorfer vyrazil na Fordu Capri RS, nestárnoucí Eberhard Mahle na Porsche 911 a bývalý tovární jezdec Porsche Rudi Lins na Porsche 718RS. Závodu, který se z bezpečnostních důvodů přestal jezdit na čas, se zúčastnilo celkem 150 startujících, po Rossfeldstrasse se projely ale i historické motocykly. Miláčkem fandů se během let staly v neposlední řadě historické autobusy, které diváky vyvážejí na výše položená místa. Letos se s úzkými serpentinami pralo hned 25 takových dinosaurů!
Všechy tyto motoristické superlativy se společně s překrásným počasím postaraly o rekordní návštěvu. Diváků přišlo tolik, že pořadatelům kolem iniciátora Achima Althammera vyvstal nový problém: kam fandy v budoucnu podál trati umístit, aby nedošlo ke střetu s "provozem"?
Tohle jsou dojmy Romana Klemma.
Podnik měl jako své vedlejší moto "vozy kariéry Waltera Roehrla", zde je několik z těchto exponátů.
Walter Roehrl za volantem Porsche 911, se ketrým se zúčastnil Rallye San Remo.
Na Rossfeldu ale byli i další velikáni dějin otorsportu: Eberhard Mahle právě slaví své padesátileté výročí dosažení titulu mistra Evropy vrchů.
Legendární spolejezdec Waltera Roehrla, Christian Geistdoerfer startoval na voze Ford Capri.
Podniku se poprvé zúčastnilo historické oddělení automobilky Opel - a Ruesselheimští měli co ukazovat.
Roehrlův Opel Ascona A z roku 1975..
...a jeho motor.
S tímto Opelem Ascona 400 se Roehrl roku 1982 zúčastnil nenáviděné Safari Rallye. Téhož roku se stal mistrem světa.
Allrounder Roehrl byl ale i špičkovým okruhářem. Na tomto Audi 200 TransAm staroval úspěšně v Americe.
Další klasik na čtyřech kolech: Fiat Abarth 131 z roku 1976.
Senzací podniku byl tento Audi Sport Quattro S1 z roku 1985, jeden z protagonistů éry rallye-monster, která dokázali krotit již jen géniusové, jako Roehrl, Vatanen, Blomqvist nebo Alen...
Formulka před historickým původním startovním domkem Rossfeldu.
Hvězdy na Rossfeldu ročníku 2016: Hans Joachim Stuck, Walter Roehrl, Eberhard Mahle, Rudi Lins, Bernd Ostmann (šéfredaktér časopisu "auto, motor und sport") a Herbert Linge.
Tohoto pána již moc fandů nepoznalo: na Lotusu Eleven startoval Kees van de Grint, za dob monopolu Bridgestone ve Formuli 1 byl zodpovědným ředitelem japonského projektu.
S tímto Austro-Vau Formule V začínal pozdější jezdec F1 Harald Ertl.
Roehrlův Audi Sport quattro skupiny B zůstal na vleku.
Také frakce Alfy Romeo byla nadmíru zajímavá.
Hans Joachim Stuck předvedl Porsche 956 B 2000 GS z roku 1963.
I příznivci historických motocyklů si přišli na své.
Podnik čerpá i ze senzační panoramy Berchtesgadenských Alp.
Historické depo pod věhlasným Kehlsteinhausem.4. historický Rossfeldrennen ve znamení kariéry Waltera Röhrla