Podle Hornera by Ricciardo bez VSC nejspíš nevyhrál
Verstappenova strategie byla lepší.
Šéf Red Bullu odhaduje, že Danielu Ricciardovi pomohlo odstoupení Lewise Hamiltona z malajského závodu dvakrát. Australan takto získal Hamiltonovo první místo a během fáze virtuálního safety caru dostal "zdarma" nové pneumatiky, což zastavilo útok Maxe Verstappena.
Jezdec, který v pátek oslavil 19. narozeniny, doplatil na kolizi Nica Rosberga a Sebastiana Vettela v první zatáčce po startu a na začátku závodu jezdil za Ricciardem. Když byl po odstoupení Romaina Grosjeana podruhé aktivován virtuální safety car, tým se rozhodl dát Verstappenovi agresivnější strategii a zavolal ho na brzkou výměnu pneumatik, zatímco Ricciardo zůstal na trati a hlídal si své druhé místo. Verstappenova strategie fungovala lépe i díky tomu, že se při další zastávce dostal před Kimiho Räikkönena a měl volnou cestu za svým týmovým kolegou. Útok na trati mu nevyšel, ale Australan ještě nutně potřeboval jednu výměnu pneumatik. Po Hamiltonově odstoupení mohl Ricciardo absolvovat poslední výměnu s minimální časovou ztrátou, protože Verstappen by musel jet po hlavní rovince velmi pomalu. Red Bull tedy raději přezul oba své jezdce a Verstappen pak už jen dokroužil na druhém místě.
"Rozhodli jsme, že s vozem vzadu trochu zariskovat," vysvětlil Christian Horner strategické rozhodnutí, které téměř vedlo k dalšímu Verstappenovu vítězství. "Dávalo smysl udělat to s Maxovým vozem. Nepřišel tím o pozice. Ale bylo to jako hod kostkou. Už v polovině závodu to vypadalo tak, že tato strategie bude lepší, protože byl rychlejší. Danielův závod opravdu zachránil virtuální safety car. Kvůli němu dávalo smysl přezout oba jezdce a neriskovat. Dostali měkké pneumatiky a mohli bez problémů dojet do cíle."
Neuvažovalo se na boxové zídce Red Bullu nad možností nechat Verstappena dojet na starších pneumatikách a umožnit mu bránit první místo před Ricciardem?
"Ne, protože na konci závodu by již byly (Verstappenovy) pneumatiky velkou nevýhodou. Proto jsme raději zavolali oba jezdce najednou. Měli jsme na to dostatečný náskok a pak už následoval velmi přímočarý stint do cíle."
Jezdec, který v pátek oslavil 19. narozeniny, doplatil na kolizi Nica Rosberga a Sebastiana Vettela v první zatáčce po startu a na začátku závodu jezdil za Ricciardem. Když byl po odstoupení Romaina Grosjeana podruhé aktivován virtuální safety car, tým se rozhodl dát Verstappenovi agresivnější strategii a zavolal ho na brzkou výměnu pneumatik, zatímco Ricciardo zůstal na trati a hlídal si své druhé místo. Verstappenova strategie fungovala lépe i díky tomu, že se při další zastávce dostal před Kimiho Räikkönena a měl volnou cestu za svým týmovým kolegou. Útok na trati mu nevyšel, ale Australan ještě nutně potřeboval jednu výměnu pneumatik. Po Hamiltonově odstoupení mohl Ricciardo absolvovat poslední výměnu s minimální časovou ztrátou, protože Verstappen by musel jet po hlavní rovince velmi pomalu. Red Bull tedy raději přezul oba své jezdce a Verstappen pak už jen dokroužil na druhém místě.
"Rozhodli jsme, že s vozem vzadu trochu zariskovat," vysvětlil Christian Horner strategické rozhodnutí, které téměř vedlo k dalšímu Verstappenovu vítězství. "Dávalo smysl udělat to s Maxovým vozem. Nepřišel tím o pozice. Ale bylo to jako hod kostkou. Už v polovině závodu to vypadalo tak, že tato strategie bude lepší, protože byl rychlejší. Danielův závod opravdu zachránil virtuální safety car. Kvůli němu dávalo smysl přezout oba jezdce a neriskovat. Dostali měkké pneumatiky a mohli bez problémů dojet do cíle."
Neuvažovalo se na boxové zídce Red Bullu nad možností nechat Verstappena dojet na starších pneumatikách a umožnit mu bránit první místo před Ricciardem?
"Ne, protože na konci závodu by již byly (Verstappenovy) pneumatiky velkou nevýhodou. Proto jsme raději zavolali oba jezdce najednou. Měli jsme na to dostatečný náskok a pak už následoval velmi přímočarý stint do cíle."