FIA instruuje jezdce: Musíte mávat!
Hybridní systém může způsobit velkou nehodu.
Neobvyklé počínání Carlose Sainze na startu Velké ceny Malajsie poukázalo na nové bezpečnostní riziko. Charlie Whiting, ředitel závodů F1 a zároveň bezpečnostní delegát FIA, jezdcům radí v případě problému zvednout ruce a mávat.
Roky bylo zvykem, že jezdci nedokáží vozy F1 nastartovat bez pomoci mechanika a pokud jim na startu zhasne motor, zvednou ruce a začnou mávat tak, aby to Whiting viděl a přerušil startovní proceduru.
Současné vozy ale mají baterii, která je před startem nabitá a napojena na motorgenerátor kinetické energie, který je zase napojen přímo na klikovou hřídel a Ferrari toho umí využít k nastartování motoru. Stejnou funkci by měl mít i motor Renault, zatímco Mercedes ji nemá, protože by musel udělat kompromis a zvětšit svou pohonnou jednotku.
Funkce je i u Ferrari poměrně nová a španělský jezdec na ni po zhasnutí motoru zapomněl a týmu oznámil selhání techniky. Až jeho závodní inženýr mu připomenul možnost znovu nastartovat, co se Sainzovi podařilo až na druhý pokus, když už svítilo všech 5 startovních světel. Problém je, že když potřeboval mít obě ruce na volantu a snažil se odstartovat do závodu, Whiting neměl informaci o problému a závod by odstartoval, i kdyby Sainzův motor nenaskočil ani na druhý pokus. V chaosu po zhasnutí červených světel by Sainz musel počítat s velmi tvrdým nárazem zezadu a možná ne jen jedním.
Whiting jezdcům radí, aby neriskovali a po zastavení motoru mávali, jak to dělávali dosud. Tato povinnost jim vyplývá i ze Sportovních pravidel F1, jenže přerušení startovací procedury pro jezdce znamená, že přijde o své místo a odstartuje z konce boxové uličky. Kromě toho, týmy mají během zahřívacího kola a startu zakázáno komunikovat s jezdci prostřednictvím vysílačky. Vzhledem k situaci bylo Toro Rosso odpuštěno, ale příště by už měl přijít trest.
Roky bylo zvykem, že jezdci nedokáží vozy F1 nastartovat bez pomoci mechanika a pokud jim na startu zhasne motor, zvednou ruce a začnou mávat tak, aby to Whiting viděl a přerušil startovní proceduru.
Současné vozy ale mají baterii, která je před startem nabitá a napojena na motorgenerátor kinetické energie, který je zase napojen přímo na klikovou hřídel a Ferrari toho umí využít k nastartování motoru. Stejnou funkci by měl mít i motor Renault, zatímco Mercedes ji nemá, protože by musel udělat kompromis a zvětšit svou pohonnou jednotku.
Funkce je i u Ferrari poměrně nová a španělský jezdec na ni po zhasnutí motoru zapomněl a týmu oznámil selhání techniky. Až jeho závodní inženýr mu připomenul možnost znovu nastartovat, co se Sainzovi podařilo až na druhý pokus, když už svítilo všech 5 startovních světel. Problém je, že když potřeboval mít obě ruce na volantu a snažil se odstartovat do závodu, Whiting neměl informaci o problému a závod by odstartoval, i kdyby Sainzův motor nenaskočil ani na druhý pokus. V chaosu po zhasnutí červených světel by Sainz musel počítat s velmi tvrdým nárazem zezadu a možná ne jen jedním.
Whiting jezdcům radí, aby neriskovali a po zastavení motoru mávali, jak to dělávali dosud. Tato povinnost jim vyplývá i ze Sportovních pravidel F1, jenže přerušení startovací procedury pro jezdce znamená, že přijde o své místo a odstartuje z konce boxové uličky. Kromě toho, týmy mají během zahřívacího kola a startu zakázáno komunikovat s jezdci prostřednictvím vysílačky. Vzhledem k situaci bylo Toro Rosso odpuštěno, ale příště by už měl přijít trest.