Molina vítězí, Mortara hvězdou závodu
Hockenheimring – 1. závod
Miguel Molina si připsal své druhé letošní vítězství po dominantní jízdě v kratkém sobotním závodě na Hockenheimringu. Byl to však jeho kolega Edoardo Mortara, kdo na sebe strhl veškerou pozornost.
Italovi se z osmé pozice na startu podařilo probojovat až na stupně vítězů a jen sekundy chyběly k tomu, aby svedl přímý souboj se svým rivalem v šampionátu Markem Wittmannem o druhé místo.
BMW mělo přitom závod stategicky příhodně rozjetý. António Félix da Costa sice s Molinou prohrál souboj o vedení (Španěl si v první zatáčce pomohl výjezdem mimo dráhu), ale Augusto Farfus dokázal po startu udržet Mortaru za zády.
Timo Glock pak jezdci Audi notně komplikoval život během první poloviny závodu. A tak zatímco Mortara se ne a ne posunout z osmého místa, Wittmann se pohodlně sunul kolem svých kolegů dopředu, nejdříve na třetí a následně na druhou pozici.
Tento stav znamenal konec nadějí pro Mortaru - Wittmann by se s náskokem 28 bodů stal šampionem. Mezi ním a mistrem sezony 2014 navíc byla hradba čtyř vozů BMW a z vlastních kolegů mu ani vedoucí Molina ani pátý Rockenfeller nebyli schopni pomoci, pokud nebude v jejich bezprostřední blízkosti.
Mortara však dnes závodil hlavou a čekal na svůj moment. Viděl, že soupeři před ním hojně využívají DRS, a jakmile systém sklápění přítlačného křídla vypotřebovali, začal si je podávat jednoho po druhém.
Jako první šel na řadu v 15. kole Glock, o kolo později Farfus a když mu Rockenfeller následně přepustil svoje místo, byl Ital už pátý. Ani dalšímu Blomqvistovi nezbylo nic jiného než před Mortarou kapitulovat a dvě kola před koncem neubránil svoji třetí pozici ani Félix da Costa.
Na souboj s druhým Wittmannem však už Mortarovi nezbyl dostatek času a německý jezdec si před poslední závodem udržel náskok 17 bodů. Osmým místem naopak zhasl poslední plamínek teoretické naděje na titul Jamiemu Greenovi.
Zatímco BMW a Audi bojovali o vítězství, Mercedes si dnes vysloužil pouhý jeden bod, když Paul di Resta v závěru přeci jen našel kolem Farfuse cestu do první desítky. Brazilec dostal za vytlačení svého skotského soupeře varování.
René Rast při svém druhém startu v DTM (tentokrát jako náhradník za Mattiase Ekströma) nechal za sebou hned čtyři své kolegy a dokončil na šestém místě za Mikem Rockenfellerem, se kterým si v zájmu týmovému bodování vyměnil místa.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | 43:02.346 | 27 |
2. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +1.661 | 27 |
3. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | +2.805 | 27 |
4. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | +4.870 | 27 |
5. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Abt Sportsline | +6.064 | 27 |
6. | René RAST | Audi – Phoenix | +7.992 | 27 |
7. | Timo GLOCK | BMW - RMG | +11.858 | 27 |
8. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +15.970 | 27 |
9. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | +17.188 | 27 |
10. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +19.048 | 27 |
11. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | +21.208 | 27 |
12. | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | +21.928 | 27 |
13. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +22.471 | 27 |
14. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | +23.233 | 27 |
15. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +23.808 | 27 |
16. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | +24.288 | 27 |
17. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | +24.712 | 27 |
18. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | +24.967 | 27 |
19. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | +30.584 | 27 |
20. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | +35.904 | 27 |
21. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | +37.372 | 27 |
22. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | +43.593 | 27 |
- | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 25 | |
- | Felix ROSENQVIST | Mercedes – ART | 9 |