Konečná pro Tomczyka, Félixe da Costu i Scheidera
Všichni tři se s DTM loučí.
Hned tři jezdci se v Hockenheimu oficiálně rozloučili se svojí kariérou v DTM. Odchod z šampionátu avizovali již před několika týdny oba svěřenci týmu BMW Schnitzer, v sobotu se k nim narychlo a velmi emotivně přidal také dvojnásobný mistr Timo Scheider.
Martin Tomczyk se s DTM rozchází po dlouhých 16 letech. Vrcholem jeho působení byl zisk titulu v roce 2011, tehdy překvapivě s rok starým vozem Audi. Po přestupu k BMW však zůstával dlouhodobě za očekáváním a sám těžko hledal motivaci - série je dle něj už přetechnizovaná a je v ní příliš politikaření.
Míří proto ke GT vozům. Ze svého stosedmasedmdesátého závodu si odváží poslední historický bod.
Jeho kolega António Félix da Costa měl nakročeno k perfektní rozlučce. V kvalifikacích na Hockenheimringu nenašel přemožitele a až do nešikovné kolize s Paffettem mířil ve svém posledním, šestačtyřicátém závodě za vítězstvím.
Pak ale věci začaly ubíhat od desíti k pěti. Loňský vítěz z Zandvoortu přišel o zadní kolo a musel své bmw odstavit. Navíc dostal pokutu 3000 euro za to, že jej mechanici vypustili do dráhy jinému vozu.
Portugalec opouští DTM po třech letech a sám přiznává, že zde nebyl schopen předvést svůj plný potenciál. Chce se nyní plně soustředit na své působení ve formuli E.
Šestnáct sezon, dva tituly a jeden z největších skandálů historie - to je vizitka Tima Scheidera v německém mistrovství. Podobně jako Martin Tomczyk působil i jezdec týmu Phoenix v poslední době jako duch svých historických úspěchů, mezi které se řadí 11 pole position a 7 vítězství.
Svůj kredit si bohužel poškodil aférou ze Spielbergu 2015 a osud tomu chtěl, že byl i při svém závěrečném účinkování v DTM penalizován za zbytečnou kolizi s Augustem Farfusem. Ukončení spolupráce mu Audi oznámilo těsně před posledním závodním víkendem sezony a Scheider v Hockenheimu těžko skrýval své rozčarování.