Whiting vysvětlil, proč Hamilton nedostal penalizaci…
… a proč ji Verstappen dostal.
Během sledování Velké ceny Mexika jsme viděli tolik sporných momentů, že v Brazílii se spolu s vybranými jezdci zúčastnil tiskové konference i Charlie Whiting, závodní ředitel F1. Whiting během závodu komunikuje se stevardy a může jim poradit, když rozhodují o sporných momentech, jaký nastal i po startu závodu, když si Lewis Hamilton zkrátil trať vynecháním první i druhé zatáčky. Poté, co před první zatáčkou závodu jemně zablokoval pravé přední kolo, pustil svůj vůz do travnaté výjezdové zóny a ve třetí zatáčce byl opět první. Toto zkrácení trati stevardi ani oficiálně nevyšetřovali, přitom Verstappen byl za absolvování stejné trasy v závěru závodu potrestán, k jeho výslednému času bylo přičtených 5 sekund a kvůli tomu přišel o místo na stupních vítězů.
"Rozhodujícím rozdílem je, že Lewisův případ prostě nebyl posouzen jako získání trvalé výhody a Maxův případ ano," vysvětlil Whiting. "Mohli jste vidět, že Lewis udělal malou chybu na začátku (brzdění, první zatáčky), jel křížem, získal významnou výhodu (vzdálil se soupeřům), ale hned ji začal vracet. Viděli jsme, že na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou jel na 80 % plynu, aby tuto výhodu vrátil. O minutu později byl aktivován safety car a výhoda zcela zmizela. Stevardi proto usoudili, že nevznikla trvalá výhoda."
Hlavní rozdíl je tedy v tom, že Verstappen nikde nezpomalil.
"Pokud by Max udělal na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou totéž, jistě by přišel o místo, což podle stevardů mělo být potrestáno, protože jezdec získal trvalou výhodu. V očích stevardů bylo toto rozhodujícím rozdílem mezi těmito dvěma incidenty."
"Rozhodujícím rozdílem je, že Lewisův případ prostě nebyl posouzen jako získání trvalé výhody a Maxův případ ano," vysvětlil Whiting. "Mohli jste vidět, že Lewis udělal malou chybu na začátku (brzdění, první zatáčky), jel křížem, získal významnou výhodu (vzdálil se soupeřům), ale hned ji začal vracet. Viděli jsme, že na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou jel na 80 % plynu, aby tuto výhodu vrátil. O minutu později byl aktivován safety car a výhoda zcela zmizela. Stevardi proto usoudili, že nevznikla trvalá výhoda."
Hlavní rozdíl je tedy v tom, že Verstappen nikde nezpomalil.
"Pokud by Max udělal na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou totéž, jistě by přišel o místo, což podle stevardů mělo být potrestáno, protože jezdec získal trvalou výhodu. V očích stevardů bylo toto rozhodujícím rozdílem mezi těmito dvěma incidenty."