V Brazílii začal nejlépe Hamilton
Velká cena Brazílie - 1. trénink
V Brazílii začala příprava na předposlední závod sezóny 2016 na oblíbeném brazilském Autódromo José Carlos Pace, známějším pod starým jménem Interlagos. V centru pozornosti jsou samozřejmě dva kandidáti na titul mistra světa, Lewis Hamilton a Nico Rosberg. Pokud bychom nepočítali nový okruh v ázerbájdžánském Baku, byl by Interlagos jediným okruhem letošního kalendáře, na kterém ještě Hamilton nikdy nevyhrál. Je však odhodlán ukončit tuto smolnou sérii a opět ukrojit z bodového náskoku svého týmového kolegy. Pokud by ale závod vyhrál Rosberg, měl by už jistý zisk titulu.
Nejrychlejší kolo prvního tréninku zajel Lewis Hamilton, ale byl pouze o necelou desetinu sekundy lepší než Max Verstappen z Red Bullu. Nejlepší kolo Nica Rosberga bylo pomalejší o 23 setin sekundy. Nejrychlejší kola jezdci dosáhli na měkké (žluté) sadě pneumatik, která je v Brazílii nejměkčí z nabídky Pirelli. Kromě ní se jezdí i na středně-tvrdé (bílé) a tvrdé (oranžové) směsi.
Dobrou formu Red Bullu potvrdil čtvrtou příčkou Daniel Ricciardo. Jak ukazuje tabulka, odstup mezi dvojicí Mercedes / Red Bullu a zákazníky Mercedesu je značný. Pátý Valtteri Bottas z Williamsu by někde musel najít více než 1.2 sekundy, kdyby chtěl konkurovat Hamiltonovi. Závodní víkend začal dobře pro oba jezdce Williamsu i oba jezdce Force India, takže bychom v Brazílii mohli vidět i rozhodující bitvu o čtvrté místo v Poháru konstruktérů a Felipe Massa by se možná s domácími fanoušky mohl rozloučit ze stupňů vítězů.
To ale pouze pod podmínkou, že Ferrari je na Interlagosu opravdu tak pomalé, jak naznačují dosažené časy. Zdání ale nejspíš klame, Sebastian Vettel ani Kimi Räikkönen nedosáhli svá nejrychlejší kola na měkkých pneumatikách a svou skutečnou konkurenceschopnost předvedou až v druhém tréninku. Vettel trénink ukončil tři minuty před koncem smykem v zatáčce Mergulho.
U Haasu se Romain Grosjean věnoval testování konstrukce halo i porovnávání brzd od dvou dodavatelů. S Brembem měl nový tým na několika okruzích problémy, takže uvažuje o přechodu k výrobku Carbon Industrie. Grosjean během tréninku divákům předvedl dvě tvrdá zablokování kol. Haas na trať nepustil odcházejícího Estebana Gutiérreze, jeho monopost svěřil Charlesu Leclercovi, mladému členu akademie Ferrari a lídrovi série GP3. Na trať se dostal i Sergej Sirotkin, který obsadil žlutý vůz Kevina Magnussena údajně odcházejícího do Haasu. Měl ale smůlu, kvůli technickým problémům mohl absolvovat pouze 10 kol.
Nejrychlejší kolo prvního tréninku zajel Lewis Hamilton, ale byl pouze o necelou desetinu sekundy lepší než Max Verstappen z Red Bullu. Nejlepší kolo Nica Rosberga bylo pomalejší o 23 setin sekundy. Nejrychlejší kola jezdci dosáhli na měkké (žluté) sadě pneumatik, která je v Brazílii nejměkčí z nabídky Pirelli. Kromě ní se jezdí i na středně-tvrdé (bílé) a tvrdé (oranžové) směsi.
Dobrou formu Red Bullu potvrdil čtvrtou příčkou Daniel Ricciardo. Jak ukazuje tabulka, odstup mezi dvojicí Mercedes / Red Bullu a zákazníky Mercedesu je značný. Pátý Valtteri Bottas z Williamsu by někde musel najít více než 1.2 sekundy, kdyby chtěl konkurovat Hamiltonovi. Závodní víkend začal dobře pro oba jezdce Williamsu i oba jezdce Force India, takže bychom v Brazílii mohli vidět i rozhodující bitvu o čtvrté místo v Poháru konstruktérů a Felipe Massa by se možná s domácími fanoušky mohl rozloučit ze stupňů vítězů.
To ale pouze pod podmínkou, že Ferrari je na Interlagosu opravdu tak pomalé, jak naznačují dosažené časy. Zdání ale nejspíš klame, Sebastian Vettel ani Kimi Räikkönen nedosáhli svá nejrychlejší kola na měkkých pneumatikách a svou skutečnou konkurenceschopnost předvedou až v druhém tréninku. Vettel trénink ukončil tři minuty před koncem smykem v zatáčce Mergulho.
U Haasu se Romain Grosjean věnoval testování konstrukce halo i porovnávání brzd od dvou dodavatelů. S Brembem měl nový tým na několika okruzích problémy, takže uvažuje o přechodu k výrobku Carbon Industrie. Grosjean během tréninku divákům předvedl dvě tvrdá zablokování kol. Haas na trať nepustil odcházejícího Estebana Gutiérreze, jeho monopost svěřil Charlesu Leclercovi, mladému členu akademie Ferrari a lídrovi série GP3. Na trať se dostal i Sergej Sirotkin, který obsadil žlutý vůz Kevina Magnussena údajně odcházejícího do Haasu. Měl ale smůlu, kvůli technickým problémům mohl absolvovat pouze 10 kol.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:11.895 | 32 | |
2 | Verstappen | Red Bull | 1:11.991 | 0.096 | 29 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:12.125 | 0.230 | 26 |
4 | Ricciardo | Red Bull | 1:12.371 | 0.476 | 27 |
5 | Bottas | Williams | 1:13.129 | 1.234 | 36 |
6 | Perez | Force India | 1:13.289 | 1.394 | 31 |
7 | Hulkenberg | Force India | 1:13.293 | 1.398 | 33 |
8 | Massa | Williams | 1:13.318 | 1.423 | 33 |
9 | Vettel | Ferrari | 1:13.567 | 1.672 | 24 |
10 | Räikkonen | Ferrari | 1:13.569 | 1.674 | 26 |
11 | Sainz | Toro Rosso | 1:13.711 | 1.816 | 22 |
12 | Kvjat | Toro Rosso | 1:14.090 | 2.195 | 15 |
13 | Button | McLaren | 1:14.252 | 2.357 | 27 |
14 | Alonso | McLaren | 1:14.296 | 2.401 | 26 |
15 | Grosjean | Haas | 1:14.507 | 2.612 | 25 |
16 | Nasr | Sauber | 1:14.631 | 2.736 | 21 |
17 | Ericsson | Sauber | 1:14.654 | 2.759 | 23 |
18 | Ocon | Manor | 1:14.827 | 2.932 | 30 |
19 | Palmer | Renault | 1:14.908 | 3.013 | 32 |
20 | Wehrlein | Manor | 1:14.948 | 3.053 | 32 |
21 | Leclerc | Haas | 1:15.391 | 3.496 | 27 |
22 | Sirotkin | Renault | 1:15.800 | 3.905 | 10 |